همانطور که در مورد سایر مرورگرها، گوگل بیان می کند که پشتیبانی از WebGPU برای فایرفاکس و سافاری هنوز در حال انجام است. دستگاههای لینوکس و اندروید نیز قرار است بعداً API را دریافت کنند. هیچ کلمه رسمی برای انتشار iOS وجود ندارد، اما با توجه به پشتیبانی از macOS، احتمالاً فقط موضوع زمان است.
برای پذیرندگان اولیه مانند ما، Google چند منبع فراهم می کند تا مردم بتوانند API را در عمل ببینند. ما چندین بازی موجود در را امتحان کردیم کتابخانه Babylon.js (در برگه جدید باز می شود) در هر دو کروم 111 و کروم 113 بتا برای دیدن اینکه آیا ارتقاء قابل توجهی وجود دارد یا خیر. عناوین تک نفره مانند فرار از معبد 2 به غیر از اینکه کمی سریعتر بود واقعاً عملکرد خوبی نداشت. با این حال، با Shell Shockers، یک بازی رایگان FPS (تیرانداز اول شخص) چند نفره، متوجه زمان بارگذاری سریعتر و نرخ فریم نرمتر شدیم. از نظر گرافیکی، هیچ یک از بازی ها متفاوت به نظر نمی رسیدند، اما به خاطر داشته باشید، پذیرش تازه شروع شده است. برای اینکه ببینید WebGPU از نظر گرافیکی چه توانایی هایی دارد، Babylon.js دارای یک است نسخه ی نمایشی فناوری رایگان در وب سایت خود (در برگه جدید باز می شود).
گوگل اولین نسخه از WebGPU را عرضه می کند که این امکان را به شما می دهد مرورگر کروم برای استفاده از کارت گرافیک کامپیوتر برای بهبود بازی های ویدئویی مبتنی بر وب و وفاداری گرافیکی آنها.
WebGPU در حال حاضر به عنوان یک تنظیم پیش فرض در دسترس است نسخه بتا کروم 113 (در برگه جدید باز می شود)، که برای دانلود در Windows، ChromeOS و macOS موجود است. با این حال، حداقل برای دو سیستم اول، باید چند مورد نیاز سیستم را برآورده کنید. دستگاههای Windows باید Direct3D 12 را پشتیبانی کنند، در حالی که دستگاههای ChromeOS باید Vulkan API را فعال کنند. اگر ترجیح می دهید به جای آن منتظر یک راه اندازی پایدار باشید، کروم 113 رسما راه اندازی می شود (در برگه جدید باز می شود) با WebGPU در 26 آوریل.
اگر به دنبال راه دیگری برای به تعویق انداختن کار هستید، بررسی کنید لیست TechRadar از بهترین بازی های رایگان مرورگر وب.