ویدئویی از پهپاد آتش‌نشان که به دل شعله‌ها می‌زند!

ساخت این کوادکوپتر آزمایشی موسوم به «فایردراون»(FireDrone)، توسط «کالج سلطنتی لندن»(Imperial College London) و «موسسه پژوهش امپا»(Empa) انجام می‌شود. پهپادهای معمولی، این پهپاد می‌تواند تا ۲۰۰ درجه سلسیوس را به مدت ۱۰ دقیقه در هر پرواز تحمل کند.

این است که وقتی په‌پاد به تنهایی یک ساختمان در حال سوختن وارد می‌شود، به‌طور مشابه منابع آتش‌سوزی می‌شود، مخاطره‌آمیزی است که باید از آن‌ها خارج شوند و مکان‌هایی که به دام افتاده‌اند، منتقل شوند.

ویدئویی از پهپاد آتش‌نشان که به دل شعله‌ها می‌زند!

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، آتش نشان ها کار خطرناکی دارند. به ویژه زمانی که برای اولین بار به ساختمان‌های در حال سوختن وارد می‌شوند. شاید به زودی یک پهپاد جدید مقاوم در برابر شعله با جستجو در ساختمان‌ها به آتش‌نشان‌ها کمک کند تا بدانند با چه چیزی روبه‌رو خواهند شد.

علاوه بر باتری، کنترل‌کننده، فرستنده ویدئو و گیرنده رادیویی، اجزای هواپیمای الکترونیکی فایردراون نیز شامل حسگرهایی مانند دوربین نوری، دوربین فروسرخ و حسگر دی‌اکسید کربن هستند.

پروفسور «میرکو کواچ» (Mirko Kovac)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: استفاده از پهپادها به خاطر عوامل محیطی مانند دما محدود می‌شود. ما راه را برای غلبه بر این مشکل نشان می‌دهیم و متقاعد شده‌ایم که یافته‌های ما، قدرت آینده په‌پادها را در محیط‌های ناملایم ثابت می‌کنند.

فایردراون پیشتر با موفقیت در یک مرکز آموزش آتش‌نشان‌ها آزمایش شده است و آزمایش‌های بیشتری برای برنامه‌ریزی آینده انجام می‌شود. این پهپاد پس از تجاری سازی، به لطف هواژل عایق خود می‌تواند برای بررسی آتش سوزی در جنگل‌ها یا حتی برای شناسایی محیط‌های بسیار سرد نیز استفاده شود.

مقاومت حرارتی پهپاد به دلیل وجود یک لایه عایق از هواژل است که غشایی را در اطراف قطعات الکترونیکی آن تشکیل می‌دهد. ژل متخلخل که به طور ویژه برای این پروژه ابداع می‌شود، از محفظه‌های هوا در ماتریسی از پلاستیک‌آمید، سیلیس و شیشه الیاف ساخته می‌شود که دومی یک ساختار تقویت‌کننده به شمار می‌رود. پوسته بیرونی که از جنس شرکت است، به منعکس کردن گرما از پهپاد کمک می‌کند.

بخوان  «اسپیس‌ایکس» ۱۰ ماهواره جدید را برای «نیروی فضایی آمریکا» پرتاب کرد

انتهای پیام



منبع

این پژوهش، در مجله «سیستم‌های هوشمند پیشرفته» به چاپ رسید.

در ویدئوی زیر می‌توانید عملکرد فایردراون را ببینید.

گروهی از پژوهشگران انگلیسی و سوئیسی، یک پهپاد مقاوم به شعله ساخته شده است که می‌تواند با جستجو در ساختمان‌های در حال سوختن، به کمک آتش‌نشان‌ها بیاید.