پرتاب ماموریت فضانوردان کرو-۶ به تعویق افتاد

این مشکل از پنجره پرتاب فوری در ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت منطقه شرقی(۰۶۴۵ GMT) حل نشد و به لغو پرتاب در روز دوشنبه شد.

این شرکت قصد دارد روز دوشنبه دو گروه از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک خود را با فاصله کمتر از یک ساعت از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا در ساعت 1:38 بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی (22:08 به وقت ایران) به فضا ارسال کند. پرتاب کند. موارد دیگر نیز از پایگاه فضایی وندبرگ در کالیفرنیا در ساعت 2:31 بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی(23:01 به وقت ایران) پرتاب می‌شود.

کرو-۶ ششمین ماموریت ارسال فضانوردان خواهد بود که اسپیس‌ایکس آن را برای ناسا انجام می‌دهد و همچنین نهمین پرواز سرنشین‌دار این شرکت به طور کلی است.

انتهای پیام



منبع

فضانوردان ماموریت کرو-۶ ناسا، استفان بوون(Stephen Bowen) و وودی هوبرگ(Woody Hoburg)، سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi) از امارات متحده عربی و آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) از روسیه هستند.

اسپیس ایکس پرتاب فضانوردان ماموریت کرو-6 را به دلیل وجود مشکلی در سیستم سوخت‌رسانی زمینی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فرصت بعدی برای پرتاب این ماموریت، روز سه‌شنبه(۲۸ فوریه) در ساعت ۱:۲۲ بامداد به وقت منطقه شرقی(۰۹:۵۲ به وقت ایران) است.

این یک ماموریت تاریخی است. النیادی اولین فرد از امارات خواهد بود که یک ماموریت طولانی مدت را در ایستگاه فضایی بین‌المللی اسپری می‌کند.

اگر مأموریت کرو-6 در روز سه شنبه در ساعت پیش از پرتاب شود، اسپیس ایکس سه پرتاب را در کمتر از 11 ساعت انجام خواهد داد که بی‌سابقه است. رکورد فعلی این شرکت انجام سه پرتاب در عرض 34 ساعت است که در ماه دسامبر سال 2022 به پیوست.

بخوان  به روز رسانی اصلی Adobe Lightroom کاهش قدرتمند نویز را در عکس های شما به ارمغان می آورد

پرتاب ماموریت فضانوردان کرو-۶ به تعویق افتاد

یک موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس قرار بود پرتاب ماموریت کرو-۶ را اوایل صبح دوشنبه(۲۷ فوریه) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به سمت ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) برای ناسا انجام دهد. اما تیم مسئول این پرتاب، ماموریت را کمتر از 2.5 دقیقه قبل از زمان پرتاب لغو کرد و علت بروز مشکل در سیستم زمینی اعلام کرد.