پروفسور نادر انقطاع مدال «بنجامین فرانکلین» خود را دریافت کرد

پروفسور انقطاع حوزه نانو مدارهای نوری را پایه‌گذاری کرد که نانوالکترونیک و نانوفوتونیک در آن با هم ادغام شده‌اند. او همچنین به ایجاد و توسعه حوزه اپتیک نزدیک به صفر و مواد اپسیلون نزدیک به صفر(ENZ) با گذردهی الکتریکی نزدیک به صفر مشهور است. از طریق فعالیت‌های خود مرزهای را پشت سر گذاشته‌ایم که برای مثال می‌توانم به محاسبات نوری در تحقیقات نانو و کنترل پراک برای پوشش و شفافیت اشاره کنم. کار او پیام های مهندسی مهندسی در شاخه های مختلف برق، علم مواد، اپتیک، مایکروویو و الکترودینامیک کوتومی است.

پروفسور نادر انقطاع مدال «بنجامین فرانکلین» خود را دریافت کرد

وی موفق به دریافت جوایزی چون مدال طلای انجمن بین‌المللی تیک و فوتونیک، مدال موسسه اسحاق نیوتن، مدال جزیره الیس، جایزه مکس بورن و جوایزی دیگر است.

به گزارش ایسنا، پروفسور نادر انقطاع، استاد مهندسی برق و سیستم در دانشگاه پنسیلوانیا از 9 نفری است که امسال به دلیل یکی از عالی‌العاده‌ها در رهبری یکی از علمی، مهندسی و تجاری موفق به دریافت جایزه بنجامین فرانکلین شد. از برندگان این جایزه شب گذشته در مراسمی در موسسه فرانکلین در فیلادلفیا تجلیل شد.

مدال بنجامین فرانکلین یکی از قدیمی ترین جوایز علمی در حوزه علم و مهندسی است که در سال ۱۸۲۴ توسط موسسه فرانکلین در آمریکا اهدا می شود.

دکتر انقطاع هنگام اعلام برندگان گفت: من به عنوان یک دانشمند و یک اهل فیلادلفیا، از دریافت مدال فرانکلین بسیار مفتخر هستم. دریافت جایزه‌هایی که برندگان پیشین آن برخی از قهرمانان علمی من مانند آلبرت اینشتین، نیکولا تسلا، الکساندر گراهام بل و ماکس پلانک بوده‌اند، بالاترین افتخار است. من از مؤسسه فرانکلین برای اعطای این جایزه بسیار سپاسگزارم.

پروفسور نادر انقطاع مدال «بنجامین فرانکلین» خود را دریافت کرد
بخوان  الگوریتم چین برای فرار از سیستم دفاع پیشرفته موشکی مافوق صوت آمریکا

مدال بنجامین فرانکلین ۲۰۲۳ در مهندسی برق به انقطاع به نوآوری‌های دگرگون مهندسی در مواد جدید که با استفاده از الکترومغناطیسی با روش‌های بی‌سابقه‌ای در صنعت برق هستند و کاربردهای فناوری در محاسبات فوق‌العاده سریع و فناوری‌های ارتباطی دلیل دارند، ارائه می‌شوند.

پروفسور نادر انقطاع، دانشمند دانشگاه پنسیلوانیا که موفق به دریافت مدال بنجامین فرانکلین ۲۰۲۳ شد، شب گذشته در مراسم اهدای جوایز، مدال خود را دریافت کرد.

انتهای پیام



منبع

پروفسور انقطاع متولد ۱۶ مهر ۱۳۳۴ در تهران از پیشتازان حوزه نانوفناوری در جهان به شماره می‌آید. دکتر انقطاع مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد. او مدرک دکترای خود را از موسسه فناوری کالیفرنیا گرفت.