پلتفرم نرم افزاری از خدمات شبکه پشتیبانی می کند، به شرکت ها و مصرف کنندگان قدرت می دهد

نقل قول: پلت فرم نرم‌افزار از خدمات شبکه پشتیبانی می‌کند، به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان قدرت می‌دهد (2022، 20 سپتامبر) بازیابی شده در 1 اکتبر 2022 از

با داده‌های این دستگاه‌ها، آن‌ها نشان دادند که چگونه اپراتورهای شبکه می‌توانند از پلت‌فرم برای ارسال سیگنال‌های اضطراری به DERها برای کاهش سریع تولید برق و بارها در زمانی که خطر خرابی‌های آبشاری زیاد است، استفاده کنند. برای تأیید بیشتر این یافته‌ها، چندین نمایش در مقیاس بزرگ از این فناوری توسط EnergyHub، ارائه‌دهنده DERMS مستقر در ایالات متحده که انرژی بسته‌بندی شده را به دست آورد، در حال توسعه است.

در میان کسانی که راه حل هایی را ارائه می دهند، دانشمندانی هستند که پشت سر “Beyond DERMS” هستند، یک پروژه مشترک بین آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) و انرژی بسته بندی شده.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

با افزایش محبوبیت این دستگاه‌ها، فناوری‌های بیشتری با شبکه متصل می‌شوند، بارهای جدیدی را بر سیستم وارد می‌کنند و فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند.

این پلتفرم بسیار فراتر از قابلیت‌های موجود سیستم‌های مدیریت منابع انرژی توزیع‌شده یا DERMS است، که امروزه برای مدیریت گروه‌های DER از آن استفاده می‌کنیم. این سیستم‌ها معمولاً برای موارد استفاده بسیار خاص طراحی شده‌اند، اما پلت فرم Beyond DERMS می‌تواند از راویندرا سینگ، مهندس توزیع اصلی Argonne، که پروژه Beyond DERMS را مدیریت می کند، گفت: طیف گسترده ای از خدمات شبکه همزمان و تطبیقی.

بخوان  رونمایی بیام‌و از عینک هوشمند موتورسیکلت

هنگامی که به بررسی نحوه کمک پلت فرم Beyond DERMS در هنگام خاموشی می‌پردازند، محققان آن را به سیستم‌های باتری محلی متصل کردند که عنصر کلیدی یک ریزشبکه (شبکه انرژی محلی که توسط DERهایی مانند ژنراتورها، باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌شود، که به طور مستقل کار می‌کند، متصل کردند. و قابلیت جدا شدن از شبکه سنتی را دارد).

با توجه به اینکه سیستم شبکه ملی با چالش هایی برای مدیریت مقادیر زیادی از منابع جدید توزیع شده و دستگاه های هوشمند مواجه است، رویکردهای جدیدی مانند Beyond DERMS آینده روشنی را نشان می دهد.


حفاظت از فرکانس سیستم قدرت با افزایش منابع انرژی توزیع شده


اطلاعات بیشتر:
راویندرا سینگ و همکاران، فراتر از DERMS: نمایش خدمات شبکه خودکار، انتقال حالت، و انعطاف پذیری، (2022). DOI: 10.2172/1862821

ارائه شده توسط آزمایشگاه ملی Argonne


شبکه برق پیچیده‌تر ما به لطف منابع انرژی توزیع شده (DER) – دستگاه‌هایی که نیرو تولید می‌کنند و انرژی را به صورت محلی ذخیره می‌کنند – مانند پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها، شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی، سیستم‌های HVAC، آبگرمکن‌های هوشمند و گرمای بسیار کارآمد، پیچیده‌تر می‌شود. مبدل ها

نیروی خورشیدی

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

پشتیبانی از خدمات شبکه جانبی مانند تنظیم فرکانس نیز با پلتفرم Beyond DERMS امکان پذیر است. تنظیم فرکانس، به معنای فرآیند تنظیم فرکانس شبکه – عملکردی که برای حفظ پایداری آن کلیدی است. علاوه بر این، این پلتفرم می تواند به مدیریت شبکه های محلی که DER ها به آنها متصل هستند کمک کند. پیش بینی آب و هوا و بار برای کمک به اپراتورها برای حفظ یکنواخت تحویل برق؛ و ابزارهای تجزیه و تحلیل اقتصادی یکپارچه را ارائه می دهد که می تواند به برنامه ریزی پروژه DER کمک کند.

Argonne و Packetized Energy با تکیه بر فناوری اولیه توسعه یافته توسط Packetized Energy و همکاران در دانشگاه ورمونت، یک پلتفرم نرم افزاری توسعه دادند که می تواند میلیون ها DER را جمع آوری کرده و از آنها برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از خدمات شبکه استفاده کند. این ادغام DERها با استفاده از ارتباطات در “ابر” – به معنای نرم افزار و سرویس هایی که از طریق اینترنت اجرا می شوند – انجام می شود.

کاهش بار پیک، که به فرآیند کاهش بار روی شبکه برق در دوره‌های پیک تقاضای انرژی اشاره دارد، یک مثال است. دیگری شکل دهی بار است که فرآیند خرید برق زمانی که قیمت ها پایین است و فروش آن ظرفیت زمانی که قیمت ها بالا است، می باشد. با استفاده از پلتفرم Beyond DERMS برای این سرویس، اپراتورهای شبکه می توانند DER ها را به گونه ای هماهنگ کنند که بتواند هزینه خرید عمده انرژی را کاهش دهد.

به گفته پل هاینز، مدیر عامل سابق Packetized Energy و اکنون معاون سیستم های قدرت در EnergyHub، نتایج پروژه به وضوح پتانسیل عظیمی را برای DERها برای تولید خدمات توازن شبکه پیشرفته که فراتر از پاسخگویی به تقاضای متعارف است، نشان می دهد.

نرم افزار جدید می تواند میلیون ها دستگاه برق توزیع شده مانند باتری ها و پنل های خورشیدی را برای کمک به حل مشکلات شبکه امروزی و آماده شدن برای چالش های فردا یکپارچه کند.

DERها پتانسیل بسیار زیادی برای کمک به مدیریت تعادل حیاتی بین عرضه و تقاضا در شبکه دارند و در عین حال قبض های برق مشتریان را کاهش می دهند و راه هایی برای کسب درآمد از طریق ارائه خدمات شبکه ارائه می دهند. با این حال، برای استفاده کامل از پتانسیل آنها، فناوری هایی برای گرد هم آوردن این منابع و ایجاد راهی برای دسترسی به شبکه و بازارهایی که خدمات را به شبکه ارائه می دهند، مورد نیاز است.

“نتایج پروژه به وضوح پتانسیل عظیمی را برای DERها برای ارائه خدمات شبکه پیشرفته که فراتر از پاسخگویی به تقاضای متعارف است، نشان می دهد. این فناوری به ویژه مهم است زیرا قوانین بازار جدید مدل های تجاری جدیدی را باز می کند که به منابع انرژی توزیع شده اجازه می دهد با دارایی های شبکه متمرکز رقابت کند. هاینز گفت.

آخرین گزارش در مورد این پروژه، “Beyond DERMS: نمایش خدمات شبکه خودکار، انتقال حالت، و انعطاف پذیری”، توضیح می دهد که چگونه پلت فرم Beyond DERMS می تواند DER ها را برای کاهش بارهای اوج، پشتیبانی از پایداری شبکه، پاسخ به رویدادهای خاموشی و ارائه موارد دیگر جمع آوری کند. خدمات کلیدی

محققان نشان دادند که این پلت فرم در طیف وسیعی از توابع با استفاده از داده های دنیای واقعی ارائه شده توسط دو شریک ابزار کار می کند. این پلت فرم داده های بیش از 20000 متر هوشمند را یکپارچه می کند. برای آزمایش اینکه این پلتفرم می‌تواند با دستگاه‌های برق ادغام شود، Packetized Energy بیش از 350 DER از جمله 300 آبگرمکن هوشمند، 40 ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی و 10 باتری پشت متری، اینورتر و پمپ حرارتی مینی اسپلیت متصل شد. . این یک اعتبارسنجی در مقیاس کوچک از فناوری Beyond DERMS بود.