رونمایی بیام‌و از عینک هوشمند موتورسیکلت

شرکت BMW از عینک هوشمند مخصوص موتورسیکلت خود موسوم به ConnectedRide که ۷۵۰ دلار قیمت دارد، رونمایی کرد.

سازندگان آن می‌گویند، این عینک به خوبی کار می‌کند و با طراحی هوشمندانه خود، موتورسواران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رونمایی بیام‌و از عینک هوشمند موتورسیکلت

مواردی که اشاره می‌کنند، این عینک‌های هوشمند با دو مجموعه لنز به همراه قاب ارائه می‌شوند که یک مجموعه از لنزها ۸۵ درصد شفاف است و می‌تواند به شکل ویژه با آن دسته از کلاه‌های ایمنی که آفتاب‌گیر دارند، استفاده کنند و مجموعه‌ای از لنزهای دیگر را داشته باشند. رنگی است که عینک هوشمند را به یک جفت عینک آفتابی عالی برای استفاده با کلاه‌های سالم تبدیل می‌کند.

اما یکی از معایب این است که باتری‌های آن فقط ۱۰ ساعت دوام می‌آورند، بنابراین اگر می‌خواهید یک روز طولانی را موتورسواری کنید، باید یک پاوربانک و سیم USB همراه خود داشته باشید. فقط یک شارژ ۱۵ دقیقه کافی خواهد بود تا کانکت راید چند ساعت بیشتر استفاده شود.

نمایشگر این عینک را می‌توان تنظیم کرد و کنترل آن را می‌توان پیش از موتور سواری و همچنین می‌توان از طریق یک کنترل‌گر چندکاره روی دسته موتورسیکلت تغییر داد.

انتهای پیام



منبع

این عینک تنها در یک رنگ(زغالی) اما در دو مدل با دو مجموعه لنز(یک لنز رنگی و یک لنز ۸۵ درصد شفاف) می‌شود. آنها در دو اندازه مختلف عرضه می‌شوند تا روی انواع بینی مناسب باشند. پدهای بینی این عینک‌ها نیز مانند یک شرکت اصیل انتظار، طراحی شده‌اند، بنابراین برای استفاده از کلاه‌های ایمنی نیز مناسب هستند.

ما در گذشته بسیار هوشمندانه تلاش برای ایجاد عینک با نمایشگر جلوی چشم یا اصطلاح «هد آپ»(HUD) برای موتورسواران بوده است و استقبال کمی از آنها شده است، اما شاید بیام‌و این موضوع را تغییر دهد.

بخوان  گوگل کروم کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 را در کمین می گذارد

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، عینک هوشمند مخصوص موتورسیکلت شرکت بیام‌و به نام «کانکت‌راید» (ConnectedRide) که توسط بخش اختصاصی تولید موتورسیکلت این شرکت موسوم به BMW Motorrad طراحی و ساخته شده است، می‌توان از طریق بلوتوث و اپلیکیشن به گوشی هوشمند متصل شود، راحت شد.

این عینک هوشمند برای موتورسواری در یک محیط ناآشنا مطمئناً شرایط ایمنی را ایجاد می کند.

این عینک هوشمند از طریق بلوتوث و یک اپلیکیشن به گوشی هوشمند موتورسوار متصل می‌شود و با استفاده از فناوری نمایشگر سربالا، اطلاعات را روی لنز عینک پیش چشم موتورسوار نشان می‌دهد.

با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند آن می‌توان آن را پیش از موتورسواری تنظیم کرد و اگر سوار بر یک موتورسیکلت BMW مدرن شد، می‌توان با استفاده از کنترلگر چندگانه روی فرمان موتورسیکلت این کار را انجام داد.

بدیهی است که مدتی طول خواهد کشید که این عینک هوشمند به خارج از آلمان راه پیدا کند، اما گفتنی است که برای استفاده از این عینک نیازی به تصاحب یک موتورسیکلت بیام‌و نخواهم داشت و می‌توان آن را روی موتورسیکلت‌های نیز بکار برد.

رونمایی بیام‌و از عینک هوشمند موتورسیکلت

این مجموعه‌های عینی از اطلاعات مشابه GPS، سرعت فعلی و محدود سرعت و سرعت مجاز را می‌دهد که اطلاعات موتورسوار را بالا می‌برد و واقعاً مفید واقع می‌شود. همچنین اطلاعات دیگر را روی اپلیکیشن به نمایش می‌گذارد.

شرکت BMW Motorrad در مراسم BMW Motorrad Days در برلین از عرضه قریب الوقوع آنچه آن را «عینک هوشمند کانکت‌راید» می‌نامد، با قیمت حدود ۷۵۰ دلار خبر داد.

بیام‌و برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند می‌توانند چاره‌اندیشی کنند و امکان سفارش آنلاین عینک با شرایط هر فرد را فراهم کنند.

بخوان  سرعت انجام پژوهشهای علم مواد ۱۰۰ برابر افزایش یافت