سرعت انجام پژوهشهای علم مواد ۱۰۰ برابر افزایش یافت

برای انجام این کار، پژوهشگران یا هوش مصنوعی یک ماده هدف را برای ترکیب انتخاب می‌کنند و یک بازوی رباتیک با وزن کردن و مخلوط کردن مواد مختلف مورد نیاز برای ایجاد ماده جدید شروع به کار می‌کند. قنه ماتونانت فelزaTمتلف و اوسسیdhahی بی کشوند

انسان‌ها نیز از طریق تصاویر ویدیویی و هشدارهای تولید شده توسط سیستم، این فرآیند را زیر نظر دارند و شرایط را می‌توان تنظیم کرد تا منابع ذخیره شده را تغییر دهند و همچنین امکان می‌دهند مایعات را در این فرآیند، مخلوط و گرم کنند.

انتهای پیام



منبع

A-Lab فضایی به مساحت 55 متر مربع است که مجهز به سه بازوی رباتیک و هشت کوره است. کار بر روی این مفهوم در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و با بودجه بودجه انرژی، ساخت و ساز آن در سال ۲۲ آغاز شد و در مدت کمی بیشتر از یک سال تکمیل شد.

A-Lab چیست؟

اکنون در آزمایشگاه A-Lab که به تازگی در برکلی راه اندازی شده است، پژوهشگران به رهبری «یان زنگ» می‌خواهند با استفاده از رباتیک و هوش مصنوعی مرزهای سرعت تحقیقات فعلی را بشکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک گروه پژوهشی به سرپرستی «یان زنگ»(Yan Zeng) دانشمند آزمایشگاه ملی لارنس برکلی(Berkeley Lab) متعلق به وزارت انرژی آمریکا، یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید مواد ساخته شده است که در آن ربات ها تمام کارها را انجام می دهند و هوش مصنوعی می توانند تصمیم بگیرند. گرفتن. این ابتکار اجازه می‌دهد تا کارها به صورت شبانه‌روزی انجام شود و در نتیجه سرعت تحقیق و پژوهش را به شدت افزایش دهد.

بخوان  مهندسان ناسا در آزمایش جانشین بالگرد «نبوغ» هستند

دانش‌آموزان سال‌هاست که از روش‌های محاسباتی برای پیش‌بینی مواد جدید استفاده می‌کنند، اما آزمایش در این حوزه یک گلوگاه بزرگ بوده است، زیرا روند کندی دارد. در A-Lab اما این روند در مقایسه با یک انسان تا صد برابر می‌تواند تسریع شود.

بازوی رباتیک دیگر مواد جدید را از کوره بازیابی می‌کند و آن را روی یک میز می‌برد، جایی که در زیر پراش‌سنج (diffractometer) اشعه ایکس و میکروسکوپ الکترونی قرار می‌گیرد و تجزیه و تحلیل می‌شود و نتایج آن به صورت مصنوعی می‌شود و سپس به سرعت عمل می‌کند. را تا رسیدن به تکرار می‌کند تا این مواد جدید به دست بیاید.

امکانات تحقیقاتی و ابزار دقیق طی سال‌ها راه را طی می‌کند، اما ماهیت تحقیق و پژوهش ثابت مانده است. در کانون هر آزمایش، قرارگیری انسانی که انجام می‌شود، می‌شود، و در مراحل بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

پژوهشگران آزمایشگاه ملی لارنس برکلی از ربات‌ها و هوش مصنوعی می‌توانند تا سرعت انجام پژوهش‌ها و تحقیقات را صدها برابر کنند، در حالی که به هیچ انسانی نیازی نیست.

نقش A-Lab موادی است که ترکیبی از محصولاتی برای ساختن انواع مختلف سلول‌های جدید خورشیدی، سلول‌های سوختی و ترموالکتریک است که انرژی پاک انرژی تولید می‌کند، مورد استفاده قرار گیرند.

سپس یک نمونه حاوی این مخلوط توسط ربات کوره فرستاده می‌شود، جایی که می‌توان آن را تا ۲۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرد و در صورت نیاز گازهایی را به آن تزریق کرد. هوش مصنوعی کنترل کل این فرآیند را در دست دارد و ترکیبات و شرایط واکنش را بر اساس نتایج دلخواه تنظیم می‌کند.

بخوان  مایکروسافت اج می تواند به زودی نسخه اختصاصی خود از ویژگی Circle to Search گوگل را دریافت کند