ویدیویی از ورود آتشین قطعات محافظ موشک «فالکون هوی» به زمین

انتهای پیام



منبع

فالکون هوی از سه مرحله اول موشک فالکون۹ (Falcon 9) شرکت اسپیس‌ایکس تشکیل شده است. تقویت کننده های مرکزی آن با یک مرحله بالا و محصور شده است.

پس از رسیدن به فالکون هوی به فضا، کار حفاظت از ماهواره انجام شد و سپس، سخت‌افزارها با سرعت به زمین بازگشتند. مقامات اسپیس‌ایکس در یک توییت نوشتند: ورود مجدد در مأموریت «ویاست-۳» (ViaSat-3)، مهم‌ترین و سریع‌ترین کاری بود که تا به حال انجام شود.

شرکت اسپیس‌ایکس، ویدیویی را در توییتر خود منتشر کرده است که ورود مجدد قطعات محافظ موشک فالکون هوی را به زمین نشان می‌دهد.

فالکون هوی در مجموع ۶ بار، از جمله دو بار در سال جاری پرتاب شده است. پرواز دیگر آن در سال ۲۰۲۳، ماموریتی موسوم به یواس‌اساف-۶۷ (USSF-67) برای «نیروی فضایی آمریکا» بود که در ژانویه به فضا پرتاب شد.

سه مرحله اول به گونه‌ای طراحی شده است که قابل استفاده مجدد باشد. تقویت‌کننده‌های پرتاب، روز ۳۰ آوریل بازنگشتند، زیرا آنها تمام سوخت‌های خود را به محموله‌های سنگین وارد می‌کنند، اما ظاهراً هدف اسپیس‌ایکس، بازگشت سخت‌افزارها پس از پرواز بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، زمانی که قطعات محافظ موشک بازگشت شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) پس از پرتاب آن به زمین‌اند، چشمگیری را ایجاد کرد. این دو قطعه سخت‌افزار فضای ۳۰ به همراه ترکیب، محموله‌ای را تشکیل می‌دهند که سه ماهواره را احاطه کرده بود و در آوریل بر فراز یک موشک فالکون هوی (Falcon Heavy) پرتاب شد.

ویدیوی کوتاهی که اسپیس‌ایکس در این توییت منتشر می‌کند، نشان می‌دهد که یکی از دو سخت‌افزار با سرعت ۱۵ برابر صوت می‌کند و یک دنباله بزرگ از گاز یا پلاسما را با بار الکتریکی به وجود می‌آورد که در جو زمین پیش می‌رود.

بخوان  Google به طور پیش‌فرض، SafeSearch را با محو کردن تصاویر واضح گسترش می‌دهد

محموله اصلی در مأموریت ۳۰ آوریل، مخابراتی ۶۴۰۰ نیروی ویاست-۳ آمریکا (ViaSat-3 Americas) بود که توسط شرکت «ویاست» مستقر در کالیفرنیا خواهد شد. این ماهواره با دو همراه به فضا رفت؛ یک ارتباط ماهواره ای به نام آرکتوروس (Arcturus) که محصول شرکت آسترانس اسپیس تکنولوژیز (Astranis Space Technologies) در سانفرانسیسکو است و همچنین یک کیوبست اینترنتی اشیا به نام جی‌اس-1 (GS-1) که توسط شرکت گراویتی اسپیس (Gravity Space) است. مستقر در مدیریت مدیریت می‌شود.