تولید توت فرنگی‌هایی با مقاومت در برابر بیماری‌های قارچی

توت فرنگی‌های تازه ایجاد شده نه تنها در برابر پاتوژن مقاوم هستند، بلکه طعم بهتری دارند و می‌توانند در طول سال رشد کنند.

دانشگاه کالیفرنیا دیویس آمریکا در مطالعه اخیرشان در حال حاضر پرورش پنج نوع توت فرنگی مقاوم در برابر بیماریهای قارچی است.

«استیو نپ»(Steve Knapp) استاد برجسته دپارتمان علوم گیاهی و مدیر برنامه پرورش توت فرنگی دانشگاه کالیفرنیا-دیویس در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: اینها عملکرد یکسان یا بهتری دارند و به فوزاریوم مقاوم هستند. آن‌ها مجموعه بهتری از صفات را دارند و برترند.

مطالعات این مطالعه دی.ان.ای هزاران گیاه را به دست آوردند و ابزارهای ژنتیکی را برای غربالگری و شناسایی ژن‌های مقاوم به فوزاریوم توسعه دادند. این گروه با داشتن درکتیکی بیشتر از تأثیرات ژنتیکی از گیاهان، توت فرنگی‌های مقاوم را به روشی بسیار کارآمدتر از همیشه بسازند.

نزدیک به ۹۰ درصد توت فرنگی‌های فروخته شده در سراسر ایالات متحده آمریکا در کالیفرنیا رشد می‌کنند. اما پژمردگی فوزاریوم انگلیسی یکی از رایج‌ترین موارد از دست دادن و نابودی محصول است که تولید آن را برای تولیدکنندگان آسیب می‌کند. به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، متأسفانه بیش از نیمی از توت فرنگی های کاشته شده در ایالات متحده در سال 2014 در برابر آن بیماری مقاوم نبوده و به همین دلیل برای اولین بار، این گروه از متخصصان برنامه پرورش توت فرنگی جدید را منتشر کردند.

نپ در پایان: ابزارهای فناوری به ما امکان داده‌اند که این را از بین ببریم و مقاومت ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، دانشگاه کالیفرنیا-دیویس در حال ایجاد پنج گونه توت فرنگی مقاوم به «پژمردگی فوزاریم»(یک بیماری قارچی کشنده و بدون درمان) هستند. پژمردگی فوزاریم یا پلاسیدگی آوندها بیماری شایع قارچی است که علائمی شبیه پژمردگی ورتیسیلیومی از خود می‌دهد. بیماری پاتوژن پژمردگی فوزاریم، فیوزاریم آکسیسپورم است. توت فرنگی‌های جدید می‌توانند برای کشاورزانی که برخی از محصولات خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند، بسیار مناسب باشند.

بخوان  ممنوعیت ناگهانی توییتر در برنامه های شخص ثالث گیج کننده است زیرا احمقانه است

تولید توت فرنگی‌هایی با مقاومت در برابر بیماری‌های قارچی

«گلن کول»(Glenn Cole) پرورش دهنده و مدیر یک مزرعه گفت: بیماری به سرعت شناسایی شده است و ما باید برای رفع نیاز به سرعت واکنش نشان دادن.

انتهای پیام



منبع

تولید توت فرنگی‌هایی با مقاومت در برابر بیماری‌های قارچی

تا سال ۲۰۰۵ بود که پژمردگی شروع به تبدیل شدن به یک مشکل برای توت فرنگی کرد. در آن سال بود که برومو متان (انگلیسی: Bromomethane) که تعداد زیادی با نام متیل برومید می‌شود و یک ماده ضد عفونی و آفت کش است، در ایالات متحده استفاده نمی‌شود. باکتری‌ها در خاک نهفته بودند و حدود یک سال بعد، شروع به ظهور و افزایش در طول زمان کردند که این امر باعث نگرانی کشاورزان از رفتن توت فرنگی‌ها شد.