همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

به عنوان مثال گروه صنعتی اسنوا با بومی سازی لوازم خانگی به عنوان صنعت پیشران در ایران چند وقتی است که در زمینه نانو سرمایه گذاری کرده‌ و امید دارد با کمک این تکنولوژی، فعالیت‌های خود را از نو بازسازی کند. نانو تکنولوژی یا فناوری نانو در علوم مختلف مثل پزشکی، مهندسی، محاسبات، رباتیک، تولید و غیره کاربرد دارد و می‌تواند … از هم‌اکنون بازار بزرگي براي بکارگيري مواد جديد در محصولات فعلي در حال شکل‌گيري است.

نانوفناوری

مودم همراه یکی از محصولات پر فروش هواوی است که به دلیل کیفیت مناسب آن با استقبال ویژه ای از سوی مردم قرار گرفته است. تولید لباس و پارچه های ضد لک، ضداشتعال، ضدآب و ضد چروك (با استفاده از نانوالياف). این شاخه به مطالعه تشكيل ساختارهای كربنی سيليكون و مواد غيرآلی و فلزی می پردازد که در آن، كاربرد مواد نانومتری در الكترونيك، مغناطيس و ابزارهای نوری مورد مطالعه قرار می گيرد. البته وی در آن روز بخصوص، هرگز نامی از «نانو» نبرد بلکه تنها اشاره ای داشت بر امکان بررسی ابعاد بسیار ریز مواد در علم. او در مورد بهره برداری از فعل و انفعالات چرخش های کوانته شده، نوعی “منطق چرخش” صحبت کرد که فقط اکنون مورد مطالعه قرار گرفته است.

فناوری نانو چیست ؟

در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، دموکریتوس فیلسوف یونانی، برای اولین بار واژه اتم را که در زبان یونانی به معنی غیرقابل بُرش، برای توصیف ذرات سازنده مواد به کار برد. موضوع شگفت آور آن است که میتوانیم داروهای لازم برای غدد سرطانی را بدون تاثیرگذاری برسلول های سالم به طور منظم به سلول مورد نظر برسانیم و تومور ایجاد شده را به طور اختصاصی مورد درمان قرار دهیم . در علوم فیزیک، شیمی، زیست مجله خبری 1 بیتی شناسی و مکانیک کوانتوم بشر مدت هاست که با مواد در مقیاس بسیار کوچک و اتم ها و مولکول ها سرو کار داشته و دارد . این تکنولوژی ممکن است به عنوان حسگر برای پایش کیفیت خاک مزرعه کشاورزی عمل کند و در نتیجه سلامت گیاهان کشاورزی را حفظ کند. این بررسی چالش‌های فعلی پایداری، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی را که توسط محققان در زمینه نانو تکنولوژی در بهبود کشاورزی بررسی می‌شود، پوشش می‌دهد.

بخوان  ترس؟ نه اگر استفاده می‌کنید اینترنت مناسب وسیله!

http://118amoozesh.ir

خاصیت مویینگی توانایی یک مایع برای حرکت در یک فضای بسیار باریک در خلاف جهت نیروی گرانش است. سطح آب در محلی که دو قطعه شیشه به یکدیگر نزدیک‌تر هستند بالاتر است. هر چقدر فضای بین دو قطعه شیشه کوچک و کوچک‌تر شود، سرعت حرکت آب افزایش می‌یابد. با گسترش روزافزون جمعيت و افزايش ميزان ساختوساز و همچنين به دليل محدود بودن منابع و مصالح مصرفي، تقاضا براي استفاده از مصالح جديد در صنعت ساختمان افزايش پيدا كرده است.

محدوديت‌هاي شديد سوخت براي حمل بار به مدار زمين و ماوراي آن، و علاقه به فرستادن فضاپيما براي ماموريتهاي طولاني به مناطق دور از خورشيد ، کاهش مداوم اندازه، وزن و توان مصرفي را اجتناب‌ناپذير مي‌سازد. مواد و ابزارآلات نانوساختاري، اميد حل اين مشکل را بوجود آورده‌است. هر گونه باز نشر محتوا و اطلاعات نمایه شده در بانک های تحت اختیار این مرکز تنها به منظور استفاده علمی و غیر تجاری با ایجاد پیوند به تارگاه SID و ذکر منبع مجاز است.

  • علوم نانو مطالعه پدیده ها و دستکاری مواد در مقیاس های اتمی، مولکولی و ماکرومولکولی است، که در آن خواص از مقیاس بزرگتر به طور قابل توجهی متفاوت هستند.
  • خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها هم برای زندگی انسان و هم برای محیط‌زیست و آنچه که تمام مقررات اتخاذ شده یا می‌توان برای غلبه بر آن‌ها انجام داد، تاکید می‌شود.
  • بنابراین نانوتکنولوژی می تواند تجسم کردن نشانگرهای مولکولی باشد که مراحل و انواع سرطان ها را شناسایی می کنند و به پزشکان اجازه می دهند سلول ها و مولکول های غیرقابل کشف را از طریق تصویربرداری معمول ببینند.
  • برای مثال, آنتی بادی های موجود در سلول های سرطانی می توانند بر روی نانوذرات پیدا شوند، تا زمانی که تصاویر تشدید مغناطیسی یا توموگرافی محاسبه شده مورد استفاده قرار گیرند, یک سیگنال کنتراست بالا ایجاد شود.
بخوان  لیست قیمت سایر تجهیزات خانه هوشمند، ۴ مهر ترب