پیاده‌روی فضایی روس‌ها برای فعال کردن یک رادیاتور حیاتی انجام شد

با قرار گرفتن سخت‌افزار در جای خود، پروکوپیف و پتلین اولین مجموعه از دریچه‌ها را برای شروع بارگیری مایع خنک‌کننده رادیاتور باز می‌کنند. تخمین زده شد که این روند در مجموع حدود دو ساعت زمان ببرد.

این پیاده‌روی فضایی، سومین و آخرین پیاده‌روی از مجموعه‌های بود که بر روی خارج از ماژول آزمایشگاهی چند منظوره روسی «ناوکا»(Nauka) به رادیاتور و یک هوابند آزمایشی داشت که ۱۳ سال پیش به همراه ماژول تحقیقاتی کوچک «راسوت» (Rassvet) داشت. )، با شاتل فضایی «آتلانتیس»(Atlantis) ناسا به فضای پرتاب شد.

این پیاده‌روی فضایی، ششمین پیاده‌روی فضایی سال جاری و دویست و شصت و سومین پیاده‌روی فضایی بود که به مونتاژ و مرکز نگهداری فضای بین‌المللی اختصاص داشت.

با پیاده‌روی فضای روز ۱۲ ماه، پروکوپیف اکنون ۴۲ ساعت و ۱۶ دقیقه در شش پیاده‌روی فضای اسپری کرده و پتلین اکنون ۲۶ ساعت و ۴۵ دقیقه در چهار پیاده‌روی بیرون از ایستگاه فضای بین‌المللی پشت سر گذاشته شده است.

این دو فضانورد، یک جفت نرده را نیز نصب کردند که آزمایشگاه ناوکا را به گره اتصال «پریچال» (Prichal) متصل کرد. سپس پروکوپیف و پتلین، مجموعه دوم از دریچه‌ها را برای تکمیل بارگیری مایع خنک‌کننده در رادیاتور باز می‌کنند. کنترل‌کننده‌های پرواز روسی بدون هیچ گزارشی از نشت می‌توانند تشخیص دهند که رادیاتور با موفقیت در سیستم کنترل حرارتی ماژول ناوکا مستقر شده است.

دو فضانورد روسیه یک پیاده‌روی فضایی را برای فعال کردن رادیاتوری که قبلاً از «ایستگاه فضای بین‌المللی» خارج شد جابه‌جا کرده بودند، تکمیل کردند.

پس از آن، فضانوردان به تمیز کردن محل کار خود پرداختند تا در داخل ایستگاه بازگردند و همه وظایف تعیین‌شده حدود یک ساعت پیش از زمان‌بندی انجام شده انجام شود. پروکوپیف و پتلین پس از دور انداختن حوله‌هایی که برای پاک کردن لباس‌های فضایی از مایع خنک‌کننده استفاده می‌شد، در ساعت 5:01 بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی به پیاده‌روی فضای خود پایان دادند.

پیاده‌روی فضایی روس‌ها برای فعال کردن یک رادیاتور حیاتی انجام شد

پتلین در حال دور انداختن یک دست حوله استفاده شده است که عکس آن با دوربین کلاه پروکوپیف گرفته شده است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «سرگئی پروکوپیف»(Sergey Prokopyev)، فرمانده مأموریت «اکسپدیشن ۶۹»(Expedition ۶۹) و «دیمیتری پتلین»(Dmitry Petelin)، مهندس پرواز این ماموریت، در طول پیاده‌روی فضایی روز ۱۲ ماه به مدت پنج ساعت و ۱۴ دقیقه، یک مبدل حرارتی را با موفقیت بیرون از «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) مستقر کردند.

پروکوپیف و پتلین در حالی که منتظر بودند تا مایع خنک‌کننده به داخل رادیاتور جاری شود، دو آچار را روی «بازوی رباتیک اروپایی» (ERA) نصب کردند. این بازوی رباتیک قبلا برای انتقال رادیاتور و هوابند از ماژول راسوت به ماژول ناوکا در طول پیاده‌روی‌های فضای ۱۸ آوریل و سوم ماه استفاده شده بود.

پیاده‌روی فضایی روس‌ها برای فعال کردن یک رادیاتور حیاتی انجام شد

پروکوپیف و پتلین در حال مستقر کردن رادیاتور روی ماژول ناوکا

پروکوپیف و پتلین پس از باز کردن دریچه هوابند روی ماژول «پویسک»(Poisk) در ساعت 11:47 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی و خروج از ایستگاه بین‌المللی، به سمت ماژول ناوکا رفتند تا با بقیه‌مانده ارتباط برقرار کنند که رادیاتور را بسته نگه داشته است. ، بردند. با باز شدن پیچ‌ها، رادیاتور نیز باز شد. پروکوپیف مدت کوتاهی پس از به کار بردن یک اهرم برای باز کردن کامل بال سه پنل گفت: رادیاتور مستقر شده است.