کشف ۶۲ قمر جدید در اطراف سیاره زحل

به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، سلطنت کوتاه اما باشکوه مشتری به عنوان سیاره‌ای که بیشترین قمر در منظومه شمسی را داشته است این هفته به پایان رسید زیرا کشف ۶۲ قمر جدید که به دور زحل می‌چرخند را تایید کرد تا مجموع قمرهای این سیاره حلقه‌دار به ۱۴۵ مورد برسد.

انتظار می‌رود قمرهای جدید اخیراً این ماه توسط گروهی متشکل از بیش از ۱۲ هزار دانش‌مند مسئول اجرام آسمانی است، شناسایی می‌شوند.

پروفسور برت گلادمن (Brett Gladman) استاد نجوم می‌گوید: ما در حالی که نهایتاً تلسکوپ‌های مدرن استفاده می‌شوند، در حال یافتن شواهد فزاینده‌ای هستیم که نشان می‌دهد قمری با اندازه متوسطی است که خلاف جهت زحل می‌چرخیده است در حدود صد میلیون سال منفجر شده است. است.

گروهی از مشتریان بین‌المللی این کشف را با استفاده از اطلاعات تلسکوپ کانادا-فرانسه-هاوایی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ انجام دادند. این تیم با تجزیه و تحلیل مجموعه‌ای از تصاویر متوالی گرفته شده در پنجره‌های رصدی سه ساعت، ۶۲ قمر را شناسایی کردند که پیش از این برای تشخیص خیلی کوچک یا خیلی کم نور بودند. عرض تعدادی از قمرها تنها 1.6 مایل(2.5 کیلومتر) بود.

این جهش را در فهرست تعداد قمرهای بالاتر از مدیر قرار دادها قرار می دهد که ۹۵ قمر تایید شده است. در ماه دسامبر ۱۲ قمر جدید به طور رسمی در اطراف سیاره تایید شد که این مکان را تحت الشعاع قرار داده بود. Bh گفthah‌ی memحققnahahahahahtیش کelmebیa (ubc) ز ۱۰۰ ۱۰۰ قmr شnahath شdde dard.

انتهای پیام



منبع

تحقیقات ۶۲ قمری جدید در اطراف سیاره‌های زحل کشف کردند که مجموع قمرهای آن را به ۱۴۵ مورد می‌رساند. این بیشترین تعداد قمر برای یک سیاره در منظومه شمسی است.

بخوان  تصویر جدید هابل از سحابی معروف و زیبای شاه‌تخته

همه 62 قمر تازه کشف شده «قمرهای غیرمعمول» هستند، به این معنی که مدارهای بیضی شکل دور سیاره میزبان خود دنبال می‌شوند و به صورت خلاف جهت چرخش زحل حرکت می‌کنند. به گفته‌ی بسیاری از این قمرهای کوچک غیر عادی در مدارهای خلاف جهت مشابهی در کنار هم قرار گرفتن می‌گیرند، که نشان می‌دهد ممکن است از یک قمر بزرگ‌تر که میلیون‌ها سال پیش شکسته است، سرچشمه گرفته شود.