اطلاعات بیشتر:
یو فو و همکاران، خودگفتاری با ابرقهرمان زیپ: حمایت از یادگیری اجتماعی-عاطفی کودکان با عوامل مکالمه، مجموعه مقالات بیست و دومین کنفرانس سالانه طراحی تعامل و کودکان ACM (2023). DOI: 10.1145/3585088.3589376
چگونه یک ربات چت می تواند به بچه ها خودگویی حمایتی را آموزش دهد
در پایان مطالعه، هر پنج کودکی که قبلاً از خودگویی منفی استفاده می کردند، آن را با خودگویی مثبت جایگزین کردند. اینکه کودکان با خواهر و برادرهای خود کار کنند در برخی موارد از یادگیری پشتیبانی می کند، اما برخی از والدین متوجه شدند که بچه ها در هنگام استفاده از برنامه به نوبت تلاش می کنند.
محققان دانشگاه واشنگتن یک برنامه وب جدید با هدف کمک به کودکان در توسعه مهارت هایی مانند خودآگاهی و مدیریت هیجانی ایجاد کردند. در Self-Talk with Superhero Zip، یک ربات چت زوجهای خواهر و برادر را در درسها راهنمایی میکند. تیم UW دریافت که پس از یک هفته صحبت با این اپلیکیشن، اکثر کودکان می توانند مفهوم خودگویی حمایتی (چیزهایی که مردم به صورت شنیداری یا ذهنی به خود می گویند) را توضیح دهند و آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرند. و بچه هایی که قبل از مطالعه درگیر خودگویی منفی بودند، توانستند این عادت را مثبت کنند.
“در طول چند دهه گذشته، برنامه های تلویزیونی مانند خیابان کنجد، مستر راجرز، و محله دانیل تایگر نشان داده اند که این امکان وجود دارد که تلویزیون به بچه ها در پرورش مهارت های اجتماعی-عاطفی کمک کند. ما پرسیدیم: آیا می توانیم فضایی ایجاد کنیم که بچه ها بتوانند این مهارت ها را در آنها تمرین کنند. یک برنامه تعاملی؟ ما می خواستیم چیزی مفید و سرگرم کننده ایجاد کنیم – یک تجربه “خیابان کنجد” برای یک بلندگوی هوشمند.”
محققان خاطرنشان می کنند که طول این اثرات مشخص نیست. این مطالعه فقط یک هفته طول کشید و تمایل شرکتکنندگان در نظرسنجی به پاسخهایی که باعث میشود آنها خوب به نظر برسند، میتواند باعث شود که بچهها در مورد تأثیرات برنامه مثبت صحبت کنند. تحقیقات آینده ممکن است شامل مطالعات طولانی تر در محیط های طبیعی تر باشد.
محققان UW با دو ایده اولیه با هدف آموزش مهارت های اجتماعی-عاطفی به طور گسترده شروع کردند. پس از آزمایش، آنها دامنه را محدود کردند و روی ابرقهرمانی به نام زیپ و هدف آموزش خودگویی حمایتی تمرکز کردند. آنها تصمیم گرفتند این برنامه را روی خواهر و برادر آزمایش کنند، زیرا تحقیقات نشان می دهد کودکان بیشتر درگیر هستند زمانی که از فناوری با شخص دیگری استفاده می کنند.
این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.