چگونه یک ربات چت می تواند به بچه ها خودگویی حمایتی را آموزش دهد

اطلاعات بیشتر:
یو فو و همکاران، خودگفتاری با ابرقهرمان زیپ: حمایت از یادگیری اجتماعی-عاطفی کودکان با عوامل مکالمه، مجموعه مقالات بیست و دومین کنفرانس سالانه طراحی تعامل و کودکان ACM (2023). DOI: 10.1145/3585088.3589376

ارائه شده توسط دانشگاه واشنگتن


در پایان مطالعه، هر پنج کودکی که قبلاً از خودگویی منفی استفاده می کردند، آن را با خودگویی مثبت جایگزین کردند. اینکه کودکان با خواهر و برادرهای خود کار کنند در برخی موارد از یادگیری پشتیبانی می کند، اما برخی از والدین متوجه شدند که بچه ها در هنگام استفاده از برنامه به نوبت تلاش می کنند.

محققان دانشگاه واشنگتن یک برنامه وب جدید با هدف کمک به کودکان در توسعه مهارت هایی مانند خودآگاهی و مدیریت هیجانی ایجاد کردند. در Self-Talk with Superhero Zip، یک ربات چت زوج‌های خواهر و برادر را در درس‌ها راهنمایی می‌کند. تیم UW دریافت که پس از یک هفته صحبت با این اپلیکیشن، اکثر کودکان می توانند مفهوم خودگویی حمایتی (چیزهایی که مردم به صورت شنیداری یا ذهنی به خود می گویند) را توضیح دهند و آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرند. و بچه هایی که قبل از مطالعه درگیر خودگویی منفی بودند، توانستند این عادت را مثبت کنند.

“در طول چند دهه گذشته، برنامه های تلویزیونی مانند خیابان کنجد، مستر راجرز، و محله دانیل تایگر نشان داده اند که این امکان وجود دارد که تلویزیون به بچه ها در پرورش مهارت های اجتماعی-عاطفی کمک کند. ما پرسیدیم: آیا می توانیم فضایی ایجاد کنیم که بچه ها بتوانند این مهارت ها را در آنها تمرین کنند. یک برنامه تعاملی؟ ما می خواستیم چیزی مفید و سرگرم کننده ایجاد کنیم – یک تجربه “خیابان کنجد” برای یک بلندگوی هوشمند.”

بخوان  یک پنگوئن رباتیک کارمند بیمارستان می‌شود!

محققان خاطرنشان می کنند که طول این اثرات مشخص نیست. این مطالعه فقط یک هفته طول کشید و تمایل شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به پاسخ‌هایی که باعث می‌شود آنها خوب به نظر برسند، می‌تواند باعث شود که بچه‌ها در مورد تأثیرات برنامه مثبت صحبت کنند. تحقیقات آینده ممکن است شامل مطالعات طولانی تر در محیط های طبیعی تر باشد.

محققان UW با دو ایده اولیه با هدف آموزش مهارت های اجتماعی-عاطفی به طور گسترده شروع کردند. پس از آزمایش، آنها دامنه را محدود کردند و روی ابرقهرمانی به نام زیپ و هدف آموزش خودگویی حمایتی تمرکز کردند. آنها تصمیم گرفتند این برنامه را روی خواهر و برادر آزمایش کنند، زیرا تحقیقات نشان می دهد کودکان بیشتر درگیر هستند زمانی که از فناوری با شخص دیگری استفاده می کنند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

تیم UW یافته های خود را در ژوئن 2023 منتشر کرد مجموعه مقالات بیست و دومین کنفرانس سالانه طراحی تعامل و کودکان ACM. این برنامه هنوز یک نمونه اولیه است و هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست. .

تیم UW چند دلیل برای توسعه یک چت بات آموزشی دید. خودگفتاری مثبت طیف وسیعی از فواید را برای کودکان نشان داده است بهبود عملکرد ورزشی به افزایش عزت نفس و کاهش خطر افسردگی. و مطالعات قبلی نشان داده است که کودکان می توانند وظایف و توانایی های مختلفی را از چت بات ها یاد بگیرند. با این حال، تحقیقات کمی نشان می‌دهد که چگونه ربات‌های گفتگو می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند تا مهارت‌های اجتماعی-عاطفی را به‌طور مؤثر کسب کنند.

بخوان  ارتقای پلتفرم‌های ایرانی برای زائران اربعین

الکسیس هینیکر، نویسنده ارشد، استادیار دانشکده اطلاعات UW گفت: «جا برای طراحی تجربیات کودک محور با یک چت بات که فرصت‌های تمرینی سرگرم‌کننده و آموزشی را بدون جمع‌آوری داده‌های تهاجمی فراهم می‌کند که حریم خصوصی کودکان را به خطر می‌اندازد، وجود دارد.

نقل قول: یادگیری از ابرقهرمانان و هوش مصنوعی: چگونه یک ربات چت می‌تواند به بچه‌ها خودگویی حمایتی بیاموزد (2023، 19 ژوئیه) بازیابی شده در 19 ژوئیه 2023 از

یادگیری از ابرقهرمانان و هوش مصنوعی: محققان UW مطالعه می کنند که چگونه یک ربات چت می تواند به بچه ها خودگویی حمایتی را آموزش دهد.

محققان دانشگاه واشنگتن یک اپلیکیشن وب به نام Self-Talk with Superhero Zip ایجاد کردند که از یک ربات چت برای آموزش خودگویی مثبت به کودکان استفاده می کند. این تیم متوجه شد که پس از یک هفته صحبت با این اپلیکیشن، اکثر کودکان می توانند مفهوم خودگویی حمایتی (چیزهایی که مردم به صورت شنیداری یا ذهنی به خود می گویند) را توضیح دهند و آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرند. بچه ها برنامه را روی صفحه بالا باز می کنند و با یک راوی درباره ابرقهرمانی به نام Zip صحبت می کنند. اعتبار: دانشگاه واشنگتن

کریس (یو) فو، نویسنده اصلی، دانشجوی دکترای UW در iSchool، گفت: “هدف ما این است که برنامه را برای مخاطبان گسترده‌تری در آینده در دسترس قرار دهیم.” “ما در حال بررسی ادغام مدل‌های زبان بزرگ – سیستم‌هایی هستیم که فناوری‌هایی مانند ChatGPT را تقویت می‌کنند – در نمونه اولیه خود و قصد داریم با سازندگان محتوا برای تطبیق مواد یادگیری اجتماعی-عاطفی موجود در سیستم خود کار کنیم. امید این است که این موارد طولانی‌تر شدن را تسهیل کنند. و مداخلات موثر.”

در ابتدا، برخی از والدین محتاط بودند: قرار بود یک ربات چت صوتی به فرزندانشان بیاموزد که از طریق درس هایی درباره ابرقهرمانی به نام زیپ با خودشان مثبت صحبت کنند. در دنیای سیری و الکسا، بسیاری از مردم تردید دارند که سازندگان چنین فناوری هایی رفاه کودکان را در اولویت قرار دهند.

ده جفت خواهر و برادر در منطقه سیاتل در این مطالعه شرکت کردند. به مدت یک هفته، آنها برنامه را باز کردند و با یک راوی تعاملی ملاقات کردند که داستان هایی در مورد Zip برای آنها تعریف کرد و از آنها خواست تا در مورد برخوردهای Zip با شخصیت های دیگر، از جمله یک فوق شرور فکر کنند. در طول مطالعه و پس از آن، بچه ها استفاده از خودگفتاری مثبت را توصیف کردند. چند نفر اشاره کردند که وقتی ناراحت یا عصبانی بودند از آن استفاده کردند.