چیزی به اسم صیانت و اینترنت ملی نداریم 1 بیتی

افزودن RFID به تجهیزات برای ردیابی موقعیت آنها از اولین کاربردهای سایت 1biti اینترنت اشیا بود. وی از دانشگاه استنفورد ترک تحصیل کرد تا به کار در موتور جستجوی Scour مشغول شود؛ شرکتی که در سال ۲۰۰۰ ورشکستگی اش را اعلام کرد. اوبر اکنون در ۳۱۱ شهر و ۵۸ کشور به فعالیت مشغول گشته و به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است. کارمندان حدود 29 دقیقه برای رفتن به محل کارشان در مرکز تکنولوژی شهر در راه هستند و برای این رفت و آمد 75/ 2 دلار باید بپردازند. آقای تیل یک شرکت تحلیل داده به نام Palantir دارد که در ماه اکتبر موفق به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری گشت و ارزش آن نیز حدود ۲۰.۲ میلیارد دلار تخمین زده شد. آقای هوآتنگ همچنین یکی از ثروتمندترین افراد چینی است و دارایی هایش برابر با ۱۹ میلیارد دلار برآورد می شوند. در این شهر به ازای هر هزار نفر 8/ 0 استارتآپ وجود دارد و هزینه نوشیدن یک قهوه در آن برابر با 33/ 4 دلار است. این اعتماد با ارتباطات نوشتاری به وجود نمیآید و لازم است در شرایطی که امکان برقراری ارتباط رودرو امکانپذیر نیست، از ابزارهای برگزاری جلسات ویدئویی جهت شناخت بهتر اعضا از یکدیگر و افزایش اعتماد آنها استفاده شود.

اگر به سن و سال جک دورسی نگاه کنیم میبینیم که به عنوان یک شخص با سن کمتر از ۴۰ سال، موفقیت های بسیاری داشته است و توانسته دو کمپانی چند صد میلیون دلاری را تاسیس نماید. اکنون وظیفه خانم رومتی، این است که یکی از بزرگترین غول های تکنولوژیک جهان را همچنان سر پا نگه دارد. در کشور چین یک مثلث تکنولوژیک بسیار قدرتمند وجود دارد که از شرکت های Baidu، علی بابا و Tencent تشکیل شده است. جامعه مدنی به تعریف پیتر دالگرن از لحاظ نهادین مرکب از عناصر است: گستره خصوصی (بهویژه نهاد خانواده)؛گستره تشکلها (بهویژه تشکلهای داوطلبانه)؛جنبش اجتماعی (با تأکید بر اهمیت سیاسی آنها)، شکلهای متعدد ارتباطات عمومی (دالگرن،1385:210). وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات ادامه داد: در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان «کنفرانس امنیت تابآوری شبکه ملی اطلاعات» که در آن ظرفیتهایی که در کشور چه در حوزه سختافزار و نرمافزار وجود داشت، بررسی کردیم.

طبق این گزارش میزان درآمد دنیای مجازی (AR و VR) سالانه ۱۷ درصد افزایش مییابد و تا سال ۲۰۲۵ از ۱۸۰ میلیارد دلار فعلی به ۳۹۰ میلیارد دلار در جهان خواهد رسید. زمانی که او به عنوان مدیر عامل eBay مشغول به کار شد، این شرکت ۳۰ کارمند داشت و درآمد سالانه اش ۴ میلیون دلار بود. ۱۰ سال بعد و زمانی که از eBay می رفت، درآمد سالانه این وب سایت به ۸ میلیارد دلار رسیده بود و بیش از ۱۵ هزار نفر در آن کار می کردند. اما در هر صورت ارزش هر سهم از کمپانی یاد شده به ۱۲۶ دلار هم رسیده و حالا ارزیابی میشود که برند مورد بحث ارزشی بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار داشته باشد. بلندگوهای هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیارد فرمان صوتی پاسخ دادند که این رقم افزایشی ۷۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان میدهد و انتظار میرود در سال ۲۰۲۱ رشدی بسیار بیشتر داشته باشد. فيلم و ورق: اين بخش از کاربرد پلی پروپيلن رشد قابل ملاحظه ای طی سال های اخير داشته است.

آقای لی که اکنون جمع ثروت اش به ۱۱ میلیارد دلار می رسد خبر می دهد که شرکتش به زودی یک سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری برای توسعه سرویس های آنلاین به آفلاین انجام خواهد داد. در این میان گفته می شود که ارزش دارایی های آقای کالانیک به ۳.۲ میلیارد دلار می رسد. دارایی های آقای هیستینگز به ۱.۲۵ میلیارد دلار می رسند و گفته می شود که کارمندان مشغول در نت فلیکس هم رضایت بسیاری از کار کردنشان در این شرکت دارند. همچنین دانشجویان و فارغالتحصیلانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی را دارند نیز میتوانند از محتوای دوره آموزشی هوش مصنوعی – مقدماتی استفاده کنند. او باور دارد که علی بابا می تواند به گذر چین از دوره فعلی کمک کند و در این میان اهالی کشورهای غربی بیش از اندازه نگران شرایط کنونی هستند. در این میان نقش نیمی از جمعیت جهان، یعنی زنان، در این فرآیند چندان روشن نیست. در آلفابت، لری پیج به عنوان مدیر عامل و برین به عنوان نماینده ایفای نقش خواهند کرد.

طبق پیشبینی این گزارش، اتوماسیون و روباتها نیز در ۲۰۲۱ و دهه پیش رو فعالیتی چشمگیر خواهند یافت که بخش زیادی از این توسعه در نتیجه شیوع کرونا و نیاز بیشتر به استفاده از روباتها صورت گرفته است؛ در این گزارش آمده است که تعداد زیادی از شغلهای مرتبط با ارسال و تهیه غذا، تمیزکاری و خرید به روباتها سپرده میشود. در این گزارش از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم بهعنوان فناوریهایی یاد شده است که انتظار میرود در سال ۲۰۲۱ و در دهه پیش رو جهان را متحول کند. همچنین پیشبینی شده است تا سال ۲۰۳۰ بخش عمده فناوری واقعیت مجازی (VR) به هدستهایی مربوط میشود که در کلاسهای درس مدرسه و دانشگاه مورد استفاده دانشآموزان و دانشجویان قرار میگیرد. پاسخ: خوشبختانه تا سال ۲۰۲۶ سیستم رمزگذاری مقاوم در برابر فرآیندهای کوآنتومی را در تمامی پروتکلهای امنیتی مورد استفاده خود، توسعه خواهیم داد و البته چالشهایی در خصوص حفرههای امنیتی احتمالی موجود در این فرآیند، پیش روی ما قرار خواهد گرفت. طبق تازهترین گزارش مؤسسه ARK، فناوری یادگیری عمیق همچنین رونق تراشههای هوش مصنوعی را به همراه خواهد داشت؛ در این گزارش تخمین زده شده است که هزینه مرکز داده برای پردازندههای هوش مصنوعی طی ۵ سال آینده بیش از ۴ برابر شود، یعنی از ۵ میلیارد دلار امروز به ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

بخوان  چه کسی اینترنت را می خواهد؟

مطالعه دیگری که سالها پیش و در دههی ۱۹۹۰ انجام شد نشان داد که مواجه شدن نوجوانان با کمردرد و درد در ناحیهی گردن و شانه افزایش پیدا کرده است. در این داستان بحث پیش پرداخت و بعد از آن ضمانتی که اتفاق افتاد و کمکی که از یکی از شرکتها در بحث ضمانت از آن شرکت گرفتند، آن شرکت ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن دو میلیون یورو که حتی فدراسیون پرداخت کرده مطرح شد اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود در نهایت شش دانگ آن فدراسیون به نام شرکت شده است. از طرف دیگر شرکت های تکنولوژیک او بیش از اندازه در چین شناخته شده هستند. وی یکی از محترم ترین سرمایه گذاران شناخته شده در سیلیکون ولی است و گاهی موفقیت یا عدم موفقیت ایده های یک استارتاپ به تصمیمات وی بستگی دارند. روباتها میتوانند با استفاده از این فناوری کاملاً از نیازهای کودک یا فرد سالمند مطلع شوند، داروهای سالمند را درست و بموقع در اختیار وی قرار دهند، وی را سرگرم کنند و مانع افسردگی اش شوند. این موضوع یکی از موضوعات مهم طراحی بود و در پروتکلهایی که پیش از این در شبکه ARPANET مورد استفاده قرار میگرفت تغییر پیدا کرد.

پژوهشهای هوش مصنوعی از دو روند مجزا، و در برخی جنبهها متقابل، پیروی میکنند که عبارتند از Symbolic (روش بالا به پایین) و Connectionist (روش پایین به بالا) که در روش سیمبولیک تلاش میشود فقط هوش و ادراک مغز از علائم و نمادها را شبیهسازی و تقلید نماید و به همین دلیل این روش را Symbolic مینامند اما روش کانکشنیست تلاش میکند تا با ایجاد شبکههای عصبی مصنوعی، ساختار مغز را شبیهسازی نماید و از این روی این روش Connectionist نامیده میشود. پرینترهای انفصالی هم مثل اولین نسخههای پرینتر سه بعدی معمولی از طریق چاپ لایه به لایهی سلولها، یک ساختار سه بعدی را ایجاد میکند. کامپیوترهای خانگی ممکن است از طریق خط تلفن با مودم، ADSL یا مودم کابلی به شرکت خدمات اینترنتی (ISP) متصل شود. در یک مصاحبه گفته بودید مشکل سرعت و کیفیت اینترنت در رعایت نکردن فرمول ضریب اشتراک از طرف شرکتهای اینترنتی است؛ درحالیکه اگر فرمول یک به هشت را درباره یک خط ۱۲۸ در نظر بگیریم به هر کاربر ۱۶ کیلوبیت بیشتر نمیرسد و الان شرکتها به مراتب بالاتر از این را به کاربران میدهند.

وی تسلیم نشد و در سال ۲۰۰۱، Red Swoosh را تاسیس کرد؛ شرکتی که کار انتقال فایل ها را میان کامپیوتر کاربران از راه دور انجام می داد. یک سال بعد به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره و همچنین معاون اجرایی به «PayPal» رفت و سپس در سال ۲۰۰۳، لیندکاین را تاسیس کرد؛ شبکهای که اکنون بیش از ۴۰۰ کاربر از ۲۰۰ کشور جهان دارد و ارزش آن معادل ۳۲ میلیارد دلار برآورد می گردد. او بیش از اندازه مرموز است و اطلاعات چندانی هم در مورد زندگی خصوصی اش در دست نیست. شرکت آمازون طی ماه های اخیر و در زمان انتشار ویروس کویید نوزده بیشتر از سایر زمان ها مورد توجه بوده است.با نظرداشت به اینکه افزایش درخواست ها و همچنین فروش از طریق سایت آمازون به بالا رفتن ثروت سازندگان و صاحبان شرکت می شود،برابر گزارش های منتشر شده در فضای مجازی در طول این بازه زمانی که مردم رغبت چندانی به بیرون رفتن از خانه به دلیل خطر های احتمالی ناشی از ابتلا شدن به ویروس کرونا نداشتند،ثروت بنیانگذار این شرکت چندین برابر شده است.میزان درآمد حاصله در طی چند ماه اول سال میلادی گذشته حاکی از این است که ضمن رشد فروش فیزیکی در شرکت های تابعه،میزان رشد فروش آنلاین نیز دارای تفاوت قابل ملاحظه ای بوده است.با نظر داشت به مطالب فوق باید اذعان داشت که میزان رشد فروش در سه ماه نخست که به صورت آنلاین بوده است به مقدار بیست و پنج درصد و میزان فروش غیر آنلاین به میزان هشت درصد بوده است.البته باید توجه داشت که با افزایش فروش ممکن است آن شرکت با کمبود نیرو مواجه شود.بر این اساس فقط هزار نفر نیروی کار جدید به واسطه دلایل ذکر شده در شرکت آمازون جذب شده اند.

بخوان  جهان در دوراهی استثمار و تکنولوژی - بخش آخر 1 بیتی

طبق این گزارش انتظار میرود که این فناوری، انقلابی جدی در خودروهای خودران جهان ایجاد کند، البته تاکنون خودروهای خودران کمپانی Waymo بیش از ۲۰ میلیون مایل رانندگی در دنیای واقعی در ۲۵ شهر از جمله سانفرانسیسکو، دیترویت و فونیکس داشتهاند که رقم قابل توجهی است و انتظار میرود در سال ۲۰۲۱ این رقم بسیار بالاتر برود. اما استفاده از این فناوری تنها محدود به این خودروهای مدرن و فناورانه نمیشود و میتوان رد پای آن را در موارد پزشکی (برای تشخیص و شناسایی دقیق سلولهای سرطانی در بدن)، اتوماسیون صنعتی (بهبود ایمنی کارگران کارخانه ها)، خانههای هوشمند (دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند)، هوا-فضا (شناسایی مناطق امن برای سربازان در جبهههای جنگ) و… ارزش دارایی های آقای هافمن بیش از ۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود. ماه گذشته آقای دورسی سهام شرکت Square را عمومی اعلام کرد و آن را در اختیار خریداران قرار داد. ارزش اوراکل به ۳۸ میلیارد دلار می رسد و در سال جاری این شرکت تمرکز ویژه اش را روی ارائه پلتفرم های پردازش ابری قرار داده است.

ایفای نقش می کند که بر نرم افزار و سرویس ها تمرکز دارد. آن ها بستگی داره و بر اساس اون تعیین میشه. حالا آیفون ها پرطرفدارتر از همیشه شده اند و نمونه های جدید از همین تلفن هوشمند در اولین آخر هفته پس از عرضه شدن، به رقم فروش بیش از ۱۳ میلیون عدد دست یافت. برقراری ارتباط بین زبانها یکی از ابرقدرتهای هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی همه کارهای ما را بهبود میبخشد؛ از نمایش جالبترین محتواها در فیسبوک و اینستاگرام و ارائه تبلیغات مرتبط گرفته تا ایمن نگهداشتن خدماتمان برای همه. در نتیجه، مقادیر متغیرهای کنترلی مسأله میتوانند در قالبی غیر از True یا False نیز نمایش داده شوند. زبان پدیدهٔ بسیار مهمی است تا جایی كه برخی از ف? محبوبیت زبان اسکالا برای ایجاد مدلهای یادگیری ماشین تا حدی توسط «Spark» و کتابخانههای یادگیری ماشین آن در حال افزایش است. Pybrain یکی از بهترین کتابخانههای یادگیری ماشین بوده که با زبان پایتون نوشته شده است. را درک کنند و همچنین با تشخیص درست عابران پیاده، از تصادفات احتمالی پیشگیری شود، البته لازم به ذکر است که این فناوری به دادههای بسیار زیادی نیاز دارد، بهعنوان مثال حرکت کردن یک خودروی خودران در جاده به میلیونها تصویر و هزاران ساعت فیلم نیاز دارد.

وی به عنوان یک استاد جوان در دانشگاه پرینستون، از یک پایگاه داده شامل میلیونها تصویر برچسبدار استفاده کرد و کل مسیر هوش مصنوعی را تغییر داد. خانم وایتمن در سال ۲۰۱۱ و پس از رسوایی های مالی، به Hewlett-Packard آمد. این شرکت پیش از حضور وایتمن خرید های بی ثمر بسیاری را به ثبت رسانده بود که خانم وایتمن تصمیم به فروش بیشتر آنها گرفت. وی دومین فرد ثروتمند چین است و شرکتی را تاسیس نموده که از موفق ترین ها در زمینه تجارت الکترونیک به شمار می رود. ماسک استارتاپ های موفق بسیاری را هدایت کرده اما بیشتر نام های تسلا موتورز یا اسپیس اکس به گوش می خورند چرا که نتایج تلاش های او در این دو شرکت بیشتر از سایر استارتاپ ها نتیجه داده و البته اهداف بسیار بزرگ تری را هم دنبال می کنند. موسس میلیاردر اوراکل بالاخره سال گذشته از مدیر عاملی این کمپانی کناره گرفت و اکنون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت یاد شده به فعالیت می پردازد. این شبکه در واقع میتواند همهچیز را مانند مغز انسان، خودش یاد بگیرد.

امروزه خردهفروشان بزرگ برای جمعآوری، ارزیابی، بهبود تجربه خرید، اجرای کمپینهای بازاریابی، بهینهسازی قیمتها، برنامهریزی برای عرضه أقلام و شناسایی الگوی رفتاری مشتریان از یادگیری ماشین بهشکل گستردهای استفاده میکنند. خودروهای خودران که به فناوری یادگیری عمیق تجهیز شوند هم میتوانند براحتی یک علامت توقف، میزان سرعت مجاز، سبقت ممنوع و… شرکت مورد بحث مدتی پیش و در ماه مه، قادر گشت تا با Daimler برای تهیه سیستم های نرم افزاری هوشمند بکار رفته در خودروهای مرسدس بنز که در چین به فروش می رسند به توافق برسد. این فرآیند پردازش دیگری را انجام میدهد و سلولهای عصبی را به گونهای دستکاری میکند تا شبکه خروجی ایدهآلی را عرضه کند.

بخوان  صاحب اینترنت چه کسی است؟ 1 بیتی

کشورهایی مانند کامرون، بوتسوانا، سورینام، ترینیداد و توباگو، عراق و لبنان در این ردهبندی جایگاهی بهتر از ایران دارند. آقای الیسون با ثروتی بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار، در میان ۱۰ شخص ثروتمند جهان جای گرفته است. در ماه جولای آقای دورسی تصمیم گرفت به عنوان مدیر عامل موقت توییتر به ایفای نقش بپردازد در حالی که در ماه اکتبر، خبر رسید که وی به عنوان مدیرعامل دائم شبکه اجتماعی یاد شده به فعالیت خواهد پرداخت. Baidu اما یک موتور جستجوی چینی است که نقش گوگل را برای کاربران مقیم این کشور ایفا می کند. وی اکنون کمپانی هایی دارد که نقش فیسبوک، توییتر، اوبر و Zynga را در چین ایفا می کنند. پیش از حضورش در مجموعه HP، برای مدتی طولانی در نقش مدیر عامل eBay ایفای نقش نموده و اکنون گفته می شود ارزش دارایی های او به ۲.۱ میلیارد دلار می رسد. به تازگی خبر می رسد که دامنه فعالیت های اوبر گسترش یافته و این شرکت اکنون در پی کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی سرویس های جدیدی نظیر UberEats و UberRush است. با این طرح، تاثیر IBM در بازارهای یاد شده دو برابر می شود و قرار است تا سال ۲۰۱۸ از همین چند بخش درآمدی ۴۰ میلیارد دلاری کسب نماید.

وی اخیرا کلاس هایی هم برای موفقیت استارتاپ های کوچک در دانشگاه استنفورد و برخی دیگر از موسسه های آموزشی خصوصی برگزار می کند. در کشور ما هم مسئولان مدتی است در تلاشند تا بتوانند نمایشگاهی با این مضمون برگزار کنند، البته که کارهایی هم مانند برگزاری نمایشگاه الکامپ انجام شده است، اما هنوز نتوانستند توجه تولیدکنندگان، سرمایهگذاران و مخاطبان بینالمللی را به سوی خود جلب کنند. سرویس اول، کار تحویل سریع غذا را انجام می دهد و نمونه دوم در اصل یک پیک است تا محموله های شما را به شکلی سریع به دست افرادی که می خواهید برساند. در خودرو ها ، هوش مصنوعی همراه با دوربین ، رادار و GPS به کار می رود تا کنترل کامل خودرو در اختیار هوش مصنوعی قرار بگیرد. با این همه آمار و شواهد نشان میدهد که اروپا به دنبال محرکهای رشد اقتصادی بوده و آمریکا یکبار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته است. در این میان آقای لی، مدیر عامل بایدو تلاش می کند تا ساز و کار شرکتش نیز همانند گوگل به پیش رود و به شکل مداوم، روی فناوی های آینده نگرانه سرمایه گذاری می نماید. این کمپانی اولین تلاش آقای کالانیک در حوزه تکنولوژی نیست.

تیم کوک اکنون رهبری شرکتی را در دست دارد که با ارزشی برابر ۶۴۵ میلیارد دلار، لقب با ارزش ترین کمپانی جهان را به دوش می کشد و با رهبری تیم کوک بود که اپل توانست سال ۲۰۱۵ را به عنوان بهترین سال مالی خود به ثبت برساند. گزارش مؤسسه ARK نشان میدهد که یادگیری عمیق میتواند مهمترین پیشرفت نرم افزاری در دهه پیش رو باشد و محققان این مؤسسه اعتقاد دارند که فناوری یادگیری عمیق طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ۳۰ تریلیون دلار به سرمایه جهانی بازار سهام اضافه خواهد کرد. طبق این گزارش، اینترنت در طول ۲ دهه حدود ۱۳ تریلیون دلار به سرمایه بازار سهام اضافه کرده است، درحالی که از سال ۲۰۲۰ تاکنون فناوری یادگیری عمیق موفق به افزایش ۲ تریلیون دلاری میزان سرمایه بازار سهام جهان شده است؛ بنابراین انتظار میرود که این فناوری بسیار فراتر از اینترنت عمل کند و میتوان شاهد پیشرفتهای عظیم اقتصادی و فناوری در جهان با کمک این تکنولوژی در دهه پیش رو بود. در سیلیکون ولی معمولا استارتاپ ها تلاش می کنند تا سرمایه اولیه خود را از شرکت Andreessen Horowitz کسب نمایند. گوگل در طول این یک دقیقه ۴۳۳ هزار دلار درآمد کسب میکند. ایلان ماسک توسط مشارکتش در PayPal به ثروت کلانی رسید و اکنون گفته می شود که ارزش دارایی هایش بیش از ۱۱ میلیارد دلار است.