فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

این در حالی است که جوراب‌های مذکور تنها در میان بافت خود حاوی نانوذرات هستند. تحلیلگران بر این باورند که فناوری نانو به همراه دو علم دیگر به نام های فناوری زیستی و فناوری اطلاعات IT ، سه شاخه علمی هستند که با یکدیگر، موج چهارم انقلاب صنعتی را شکل خواهند داد. علم و فناوري نانو (نانو علم و نانو تكنولوژي) توانایي به دست گرفتن كنترل ماده در ابعاد نانومتري (مولكولي) و بهره برداري از خواص و پديده هاي آن در مواد و ابزارها است. با توجه به پیشرفت سریع و دامنه گسترده علم، فناوری نانو کاربردهایی را به همراه دارد که بشر تاکنون از انجام آن به کلی عاجز بود. در این مقاله سعی شده است نشان داده شود که فناوری نانو – بهره برداری از ماده هنگامی که عمداً در مقیاس بسیار کوچک ساخته شده باشد – چگونه می تواند مزایای بسیار زیادی را فراهم کند، همانطور که هر فناوری مفیدی باید داشته باشد.

کاربرد نانو در ساخت اتومبیل ها

علاوه بر این چنانچه در بحث معرفی فناوری نانو در نمناک بیان شده است ، نانوتکنولوژی به دنبال حذف خطرات مرتبط با ارگانیسم های اصلاح شده است. بنابراین، استفاده گسترده از نانوتکنولوژی منجر به تولید بهتر و بیشتر غذا برای جلوگیری از قحطی شده است که ادعا می کند در بسیاری از کشورها جان خود را از دست داده است. همانگونه که اشاره شد بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال پيشرفت، برنامه‌هايي را براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مي‌نمايند. • مواد زیست سازگار با کارآيي بالا، از توانايي بشر در کنترل نانوساختارها حاصل خواهدشد.

بخوان  باید اصلاح موبایل 60 قدم بردارید؟

جدیدترین محصولات نانو

سلاح‌های اتمی به راحتی ساخته می‌شوند و سلاح‌های جدید نیز تولید می‌شوند. یک احتمال، اصطلاحاً «گلوله هوشمند» است، یک گلوله رایانه‌ای که می‌تواند بسیار دقیق کنترل و هدف‌گیری شود. این تحولات ممکن است یک مزیت برای ارتش و دفاع از یک ملت باشد، اما اگر نتوان از این موارد محافظت کرد، احتمالا شاهد بروز فاجعه خواهیم بود. امید است که نانوتکنولوژی بتواند مجموعه ارزشمندی از ابزارهای تحقیقاتی و دستگاه های مفید بالینی در آینده نزدیک ارائه کند.

http://118amoozesh.irدرمان های سرطانی در حال حاضر محدود به جراحی، تشعشع درمانی، هورمون و شیمی درمانی است. هر چهار تای این روش ها آسیب به بافت های طبیعی و گاهی از بین بردن کامل سرطان را به خطر می اندازند. نانو تکنولوژی روشی برای درمان مستقیم و به طور انتخابی در سلول های سرطانی ارائه می دهد. برای مثال, آنتی بادی های موجود در سلول های سرطانی می توانند بر روی نانوذرات پیدا شوند، تا زمانی که تصاویر تشدید مغناطیسی یا توموگرافی محاسبه شده مورد استفاده قرار گیرند, یک سیگنال کنتراست بالا ایجاد شود. امروزه اکثر کرم های ضد آفتاب از نانوذرات ساخته شده اند تا نور را به طور موثر جذب کنند و آن ها همچنین به راحتی روی پوست پخش می شوند و همین نانوذرات ها در بسته بندی مواد غذایی برای کاهش اشعه uv و افزایش طول عمر مفید هستند. نانو ذرات یا نانوالیاف در پارچه می توانند مقاومت لکه، آب و شعله را بدون افزایش قابل توجه در وزن، ضخامت و یا استحکام بافت افزایش دهند و به عنوان مثال، “نانو” در شلوار آن ها را نسبت به آب و آب مقاوم می کند.

بخوان  خیلی هیجان‌زده. شما نخواهد شد تکمیل شد با موبایل

کاربردهای فناوری نانو در پزشکی

به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی مجله خبری 1 بیتی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. ساختارهای نانو مواد سطح بیشتری را در معرض پیوند با دیگر نانو ذرات قرار می‌دهند، از این حیث یکی از کاربردهای نانو مواد استفاده به عنوان کاتالیزور جهت افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی است.

  • پس از تجهیزات، بیشترین شرکت‌ها در صنایع ساخت و ساز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت فعال هستند.
  • برای بیماران تروما (تصادف و ضربه و جراحت شدید) که خونریزی داخلی دارند، روش دیگری برای کاهش میزان از دست دادن خون مورد نیاز است.
  • باز هم این اندازه‌ها را کوچک‌تر کنید؛ مثلا تار موی انسان را در نظربگیرید که ابعاد کوچک‌تر از دهم میلی‌متر دارد.
  • اخیراً شرکت ساخت تراشه AMD موفق به ساخت تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۷ نانومتری شده است.