کاربردیترین روشهای افزایش سرعت اینترنت مودم و تقویت وای فای Wifi 1 بیتی

دستورالعمل، ویژگی کاربر ایدئال را توصیف میکند؛ یعنی به ما میگوید که فردی که با این دستگاه کار میکند، باید چه ویژگیهایی داشته باشد و چه کارهایی بکند. همچنین، هر وزارتخانه باید ظرف یک ماه فهرست خدمات با کاربری ملی حوزه خود را به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات اعلام کند. اگر ایده هر کسی در کشور این باشد که چیزی به اسم اینترنت ملی ساخته شود اصلا از نظر فنی امکان پذیر نیست. وبسایت Speedtest شاخصهای جهانی اینترنت را در کشورها بررسی میکند و مشاهده آمار این وبسایت میتواند نشان دهد که اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است. هوش مصنوعی: هوش متضاد حماقت طبیعی است!

سرانجام در تاریخ ۳ اردیبهشت ۸۶، سلیمانی وزیر وقت ارتباطات از سرمایهگذاری ۶۰میلیارد تومانی در دیتا به منظور توسعه و گسترش «شبکه ملی اینترنت» خبر داد و در پاسخ به این موضوع که با عدم اختصاص بودجه مجزا به بحث «اینترنت ملی» این پروژه تعطیل شده؟ رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، در مرداد سال ۱۳۹۱ وعده داد که شبکهٔ ملی اطلاعات در ۳ فاز تا پایان برنامه پنجم توسعه بهرهبرداری شود که فاز اول تا نیمه سال ۱۳۹۱ با تفکیک ترافیک بین شبکه داخلی و شبکه اینترنت اجرایی میشود. این برنامه هوش مصنوعی نهتنها موفق شد از عهده وظایف محول سربلند بیرون آید، بلکه همه وظایفی که به او سپرده شده بود را شبیه به یک انسان عادی انجام داد. وی همچنین وعده داد تا پایان سال ۱۳۹۱ پانزده درصد کاربران خانگی به شبکهٔ ملی اطلاعات متصل خواهند شد. علاوه بر کمک به بخش خصوصی، «قانون تراشهها و علم» همچنین دهها میلیارد دلار بودجه برای حمایت از تحقیق و توسعه دولتی و ابتکارهای فناوری محلی اختصاص میدهد، که دولت امیدوار است منجر به پیشرفتهای تجاری در زمینههای جدیدی مانند محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی شود.

همچنین این اجازه را میدهد که برای ارائه کار خود طرح های سه بعدی خلق کنید. پیشرفتهای بعدی در قدرت محاسباتی موجب افزایش شمار اتمها و زمان شبیهسازی شد اما نتیجه همچنان بسیار کمتر از چیزی بود که برای مشاهده فرآیندهای پیچیده مانند هستهزایی یخ مورد نیاز است. آن طور که در «تاریخچه شبکه ملی اطلاعات» سایت شورای عالی فضای مجازی نوشته شده، «شبکه ملی اطلاعات» عنوان به روز شده «شبکه ملی اینترنت» یا به اصطلاح معروف «اینترنت ملی» است که در سال ۱۳۸۴ در دولت محمود احمدینژاد کلید خورد. همان طور که مشخص است، اگر ما بخواهیم بزرگترین و سختترین مشکلاتمان را حل کنیم، باید یاد بگیریم که چگونه سطح مشابهی از مشارکت را در سرتاسر جامعه ایجاد کنیم. سرعت بالای اینترنت یکی از مواردی است که شرکتهای ارائه دهنده بر سر آن با یکدیگر رقابت میکنند. وزارت دادگستری و 20 ایالت آمریکا از مایکروسافت شکایت و این شرکت را متهم به سوءاستفاده از موقعیت برتر در بازار برای محدود کردن رقابت نت اسکیپ و مرورگرهای دیگر کردند. برای مثال، غول تکنولوژی ارتباطات «هوآوی» که به حکومت چین وابسته است، در جریان تظاهرات سال 1388 در ایران متهم شد که تکنولوژی ردیابی در اختیار دستگاه امنیتی ایران قرار داده است.

افزون بر آن در ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات طی جلسه شماره ۲۳۷، اصلاحاتی را در شیوه تعرفهگذاری ترافیک داخلی و خارجی اپراتورهای اینترنتی اعمال کرد که به موجب آن هزینه ترافیک داخلی نصف ترافیک خارجی میشود. وی میگوید برای افزایش سرعت و کیفیت خدمات، به جای افزایش پهنای باند اینترنت باید با حمایت از مراکز داده داخلی و خریداری پهنای باند از آنها و ایجاد نقطه تبادل ترافیک رایگان در داخل کشور، تولید ترافیک در کشور مقرون به صرفه شود تا شبکهٔ ملی اطلاعات بتواند راه اندازی شود؛ یعنی، شبکهٔ ملی اطلاعات وقتی محقق میشود که مردم بتوانند از سرویس این شبکه با کیفیت و سرعت بهتری نسبت به سرویس شبکه جهانی اینترنت استفاده کنند. این مرکز به اپراتورهای اینترنتی و اپراتورهای موبایلی امکان میدهد قراردادهای تبادل ترافیک را با یکدیگر امضا کنند، تا ترافیک داخلی و خارجی تفکیکپذیر شود. وزارت ارتباطات، در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۵ هسته اصلی شبکهٔ ملی اطلاعات یعنی پروژه مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت (NIX) را رونمایی کرد. این رویداد هم از نظر مساحت زمین نمایشگاهی و هم تعداد بازدیدکننده از رقیب آسیایی خودش یعنی کامپیوتکس، بزرگ­تر است.

قدرتنمایی هوش مصنوعی در اقتصاد و امور مالی تا جایی پیش رفت که در آگوست سال ۲۰۰۱، رباتها، انسانها را در رقابتهای معاملهگری سهام شکست دادند. ، هوش مصنوعی از پیانوی منطقی تا رباتهای قاتل» که به تاریخ و حال هوش مصنوعی میپردازد، «۲۰۶۲: جهانی که هوش مصنوعی ساخته است» که به تاثیر بالقوه هوش مصنوعی بر جامعه ما میپردازد و «ماشینها با رفتار بد: اخلاق هوش مصنوعی» که به چالشهای اخلاقی هوش مصنوعی میپردازد. ابزارهای زیادی در هوش مصنوعی استفاده می شود، از جمله نسخه های جستجو و بهینه سازی ریاضی، شبکه های عصبی مصنوعی و روش های مبتنی بر آمار، احتمال و اقتصاد. براساس تعداد دفعاتی که این ویژگیهای خاص مشاهده شود، این برنامه مقادیر را به آن ویژگیهای تشخیصی تخصیص میدهد و یک الگوریتم برای تشخیص بیماران آینده ایجاد میکند. پهنای باندی که براساس این قراردادهای قدیمی تهیه میشود، چند درصد کل پهنای باند کشور را تامین میکند؟ هر فناوری نوینی که وارد زندگی ما میشود، میتواند به بهبود زندگی کمک کند اما در بعضی شرایط میتواند تهدیدی برای سلامت جسمی و روانی ما باشد. که با نامهای دیگر اینترنت ملی و شبکهٔ ملی اینترنت نیز شناخته میشود، اینترانت ملی ایران است. آنها پایگاه تجربه هستند و به انتقال دانش نیز سهولت میبخشند.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی که جهان را تغییر خواهند داد - قسمت اول 1 بیتی

در مهر ۱۳۹۱، علی حکیم جوادی، مجری وقت شبکهٔ ملی اطلاعات و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات، اعلام کرد تاکنون بیش از ۴۷ هزار بخش از دستگاههای اجرایی به این شبکه متصل شدند و براساس بخشنامههای ابلاغ شده مابقی دستگاهها نیز تا پایان سال ۹۱ باید به این شبکه متصل شوند. شبکههای عصبی که تحت عنوان شبکههای عصبی مصنوعی (ANNs) یا شبکههای عصبی شبیهسازی شده (SNNs) نیز شناخته میشوند، زیر مجموعهای از یادگیری ماشین هستند که در مرکز الگوریتمهای یادگیری عمیق قرار دارند. محامدپور همچنین مدعی شد که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تحقیقاتی وزارت ICT برای طرح اینترنت ملی در نظر گرفته شده كه كافی نیست. اصل هشتاد و یکم قانون اساسی به طور واضح در رابطه با تسلط خارجیها بر منافع ملی کشور هشدار میدهد و باید دید آیا همکاری با چین برای راه اندازی اینترنت ملی منافاتی با این اصل قانون اساسی ندارد؟

در یکی از این داستانها فردی که از قبل دستیار خانگی الکسا شرکت آمازون را داشته، یک گوگل هوم نیز میخرد و سربهسر آن میگذارد. همچنین باید بدانید که چگونه می توانید روند به روز کردن مداوم چارچوب برنامه بازاریابی را مدیریت کنید. او هنگام کار روی این ایده متوجه شد که به آدمی نیاز دارد که درباره سیستمهای عامل و چگونگی عملی کردن این ایده روی انواع مختلفی از سیستمهای عامل چیزهایی بداند. شواهدی وجود دارد که قطع یا محدودیت اینترنت جهانی یکی از اهداف رسمی جمهوری اسلامی ایران است که در اسناد «شبکه ملی اطلاعات» روی آن تاکید شده است. علی حکیمجوادی، رئیس وقت سازمان فناوری اطلاعات، در مردادماه سال ۱۳۹۱ اعلام کرد که فاز نخست شبکهٔ ملی اطلاعات با تفکیک اینترنت از اینترانت طی تابستان آن سال اجرایی میشود و دستگاههای دولتی به این شبکهٔ ملی منتقل میشوند.

اگر چه این موضوعات اکنون اصول ساده آیرودینامیک به شمار میآیند، اما ۲۳٫۰۰۰ سال پیش، انسان به تازگی از مرحله نقاشی در درون غارها عبور کرده بود، به همین دلیل توسعه یک جسم آیرودینامیکی پیشرفتی بزرگ و غیرقابل تصور به نظر میرسد. با توجه به الزامات سند چشمانداز بیست ساله در سال ۱۳۸۹ موضوع شبکهٔ ملی اینترنت با نام جدید «شبکهٔ ملی اطلاعات» در ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه مطرح شد و در تبصره دوم این ماده تعریف شد. امنیت سایبری اغلب برای مقابله با سوء استفادههای جدید نیاز به به روز رسانی دارد. در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۵۰٬۰۰۰ میلیون ریال برای منابع شبکهٔ ملی اطلاعات برآورد شدهاست که تا سال ۱۳۹۹ به ۳۲۲٬۰۸۱ میلیون ریال میرسد. اما شروع توسعهی این تکنولوژی در واقع به خیلی قبلتر برمیگردد؛ یعنی زمانی در دههی ۵۰ میلادی که «دانشگاه دارتموث» (Dartmouth College) در ایالات متحده یک پروژهی تحقیقات تابستانی را به هوش مصنوعی اختصاص داد. ریاضی وعده داد که در صورت تأمین اعتبار طی سه سال شبکه راه اندازی شود. در ادامه وی پا را فراتر می گذارد و انسان ها را به تصور کردن توانایی هایی دعوت می کند که بسیار وسوسه انگیز است:«می توانید در ذهنتان به یک سوال فکر کنید و سریعا بتوانید جواب آن را با کمک تراشه هوش مصنوعی کارگذاشته شده در مغزتان پیدا کنید.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

دو روز بعد در ۲۸ اسفند ۱۳۸۴ عبدالمجید ریاضی به عنوان مبدع طرح اینترنت ملی در مصاحبهای به دفاع تمام قد از این ایده میپردازد و با اشاره به اینکه «داشتن اینترنت ملی پهنای باند درخواستی ما را کاهش میدهد» و «اگر روزی ارتباط ما با اینترنت قطع شود تمام دسترسی ما نیز مختل میشود» بر ضرورت اجرای این طرح در کشور تاکید سایت 1biti میکند. طراحی شبکه بیندستگاهی و اتصال ۳۳ دستگاه مرکزی به مرکز تبادل و اشتراکگذاری اطلاعات نیز صورت گرفت. در دهه ۱۹۹۰ نیز تلاشهایی برای ایجاد سیستمهای موازی با توان عملیاتی بالا برای محیطهای کاری با هدف کاربردهای گوناگون از جمله شبیهسازی شبکههای عصبی صورت گرفت. تا زمان پایان کار دولت احمدینژاد، طراحی مدل مفهومی جداسازی ترافیک داخلی از اینترنت به صورت کامل انجام گرفت و دستورالعملهای جداسازی نیز در سطح لبه و تجمیع آماده شد و همچنین دستورالعملهای جداسازی برای دریافت پهنای باند داخلی با کیفیت متمایز شامل سرعت و سرویسهای فعال و به ازای فناوریهای مختلف برای دسترسی ۶۰ درصد خانوارها به شبکهٔ ملی اطلاعات و پیادهسازی پایلوت ۴۰۰ هزار پورت کامل شد. بدین ترتیب، در دولت یازدهم، راهاندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی در چهار نقطه جغرافیایی کشور، تفکیک قیمت ترافیک ارتباطات داخلی و خارجی، شکلگیری دیتاسنترهای داخلی توسط دولت و بخش خصوصی، هشت برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور ظرف سه سال، توسعه ضریب نفوذ اینترنت به ۸۰ درصد طبق برخی آمارهای غیررسمی، انتقال میزبانی سایتهای ایرانی به کشور و ایجاد مراکز توزیع محتوا (CDN) از سوی مرکز تحقیقات مخابرات و بخش خصوصی به عنوان پیشنیازهای ضروری پیادهسازی این پروژه ملی، صورت گرفت.

بخش عمده ای از هوش مصنوعی محدود (Narrow AI)، توسط پیشرفت هایی در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق ایجاد می شود. البته اینترنت اشیا این کار را در مقیاسی بزرگتر انجام می دهد که باعث تولید حجم بیشتر غذا و مصرف آب کمتر می شود. به گفته وی این شبکه، مشتمل بر شبکههای ارتباطی پرسرعت نسل جدید عمومی و اختصاصی و نیز مراکز داده امن دولتی و غیردولتی است که وظیفه تأمین زیرساختهای لازم به منظور ذخیرهسازی، اشتراک گذاری، پردازش اطلاعات، برقراری تمام تعاملات و مبادلات الکترونیکی بین تمام دستگاههای دولتی و بنگاههای خصوصی را به عهده دارد. در سال ۱۳۹۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه زیرساختهای ارتباطی در نظر گرفته شد که فقط ۶۰۰ میلیارد تومان از این بودجه تا نیمه سال ۱۳۹۵ جذب شدهاست.

با استفاده از چهره و صدای آنها شناخته شوند و مجاز به عبور شوند و دیگر شاید کارت شناسایی اهمیت زیادی نداشته باشد! بنابر روایتی دیگر براساس مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران، شرکتهای مخابراتی وابسته و شرکتهای مخابراتی استانی مجاز شدند در سالهای۸۶ تا۸۸ تا مبلغ یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از منابع داخلی خود جهت ایجاد شبکهٔ ملی اینترنت سرمایهگذاری کنند. حکیمجوادی افزود: «وقتی این دو طرح به موازات هم پیش میروند، چند پارامتر سرعت، دقت و سرمایهگذاری جهت اصلی را مشخص خواهد کرد. یک سیستم هوشمند، مکان، جهت و سرعت هر وسیله را تجزیه و تحلیل و مشخص میکند حق تقدم با چه کسی است. او گفت: «درحال حاضر و در مرحله انجام تستها هر دو مدل درحال پیادهسازی است و ممکن است در برخی جاها جداسازی این دو شبکه بهصورت منطقی و در برخی نقاط دسترسی دیگر به صورت فیزیکی انجام شود و هر دوی آنها به راحتی در کشور قابل اجرا است و به زودی در عمل مشخص خواهد شد که ایران چه مسیری را پیادهسازی خواهد کرد». چین و روسیه به عنوان دو همپیمان کشورمان، جزو کشورهایی هستند که از اینترنت ملی خودشان استفاده میکنند و به همین دلیل مسئولان کشورمان در حال الگوبرداری و کمک گرفتن از آنها هستند.

عادل طالبی، دبیر انجمن کسب و کارهای مجازی در خصوص الگوبرداری از چین برای راه اندازی اینترنت ملی اظهار کرد چین پیش از آن که اینترنت فراگیر شود این کار را کرد و بازار مصرف اینترنت به اندازهای بزرگ است که جایگزینها صرفه مالی داشته باشد. حتی پیش از این رئیس سازمان صداوسیما نیز این موضوع را تایید کرده بود و گفته بود ایران برای شکل دادن به اینترنت ملی خود از روسیه و چین الگوبرداری میکند. روش های غیرنقدی پرداخت، از جمله پرداخت موبایلی، در مراکز خرید جدیدتر و کوچکتر نیز در حال پرطرفدار شدن است». با این حال تعریف شبکهٔ ملی اطلاعات و الزامات آن، به موضوع اختلاف سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی اجرای آن با شورای عالی فضای مجازی تبدیل شد. ۳- رضا تقیپور، وزیر پیشین ارتباطات دولت احمدینژاد و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی نیز در گفتوگویی به تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ از عبارت «اینترنت ملی» استفاده کرده است. با جستجوی تلفن مورد نظر خود در بخش جستجوی اینترنت ADSL می توانید علاوه بر اطلاع از پوشش دهی مرکز مربوطه، از PCM ، UNO و یا فیبر نوری بودن خط تلفن خود نیز اگاه گردید. با توجه به توسعه شبکه تلفن ثابت و افزایش ضریب نفوذ آن، متاسفانه زیر ساخت های مخابراتی امکان توسعه برابر با تقاضای تلفن ثابت نداشتند و مجبور به استفاده از راه های جایگزین سیم مسی برای توسعه خطوط مخابراتی شدند.

بخوان  متخصص تکنولوژی پزشکی هسته ای در بابل ، بهترین دکتر تکنولوژی پزشکی هسته ای بابل پذیرش24 | 1biti
به علاوه، شرکت ارتباطات زیرساخت با سه اپراتور اینترنتی (شاتل، آسیاتک و رایتل) و سه تولیدکننده محتوای داخلی (آپارات، فیلیمو و تلهوبیون) تفاهمنامهای برای کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی امضا کرد، تا این شرکتها ترافیک اطلاعات خود را از مسیر مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت یا NIX انتقال دهند، که تعرفه انتقال ترافیک از طریق آن رایگان است و باعث میشود تعرفه نهایی کاربران، تا ۵۰ درصد به ازای هر گیگابایت مصرف، کاهش پیدا کند. فارغ از هر گونه مصوبه قانونی از آنجا که بسیاری از خدمات دولت در بستر الکترونیکی عرضه میشوند، عدم یکنواختی کیفیت دسترسی اینترنتی به خدمات الکترونیکی میتواند موجب تفاوت و تبعیض در دریافت خدمات بشود و این نقض اصل سوم قانون اساسی کشور ایران و قوانین دیگر ضد تبعیض همچون ماده ۲۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را دربر خواهد داشت؛ لذا شبکهٔ ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت عرضه خدمات دولت الکترونیکی باید طوری طراحی بشود که برای همه ساکنین کشور ایران دسترسی یکنواخت و عادلانه به خدمات دولت الکترونیکی را فراهم بیاورد.

همه شرکتهای اینترنتی از طریق مخابرات استانی یک ظرفیت انتقالی را اجاره کرده و به ما وصل میشوند. محسن سلیمانی در مراسم تودیع خود در سال ۱۳۸۸ گفت که شبکهٔ ملی اینترنت راه اندازی شدهاست و دانشگاههای کشور به آن شبکهٔ ملی وصل شدهاند و دیگر از دیشهای ماهوارهای برای ارتباطات اینترنتی استفاده نمیکنند. عبدالمجید ریاضی در خرداد ۱۳۸۶ گفت طبق برنامهریزی هفت هزار مدرسه در تهران و دویست مدرسه در شیراز به شبکهٔ ملی اینترنت متصل خواهند شد. ریاضی در بهمن ۱۳۸۴ مدعی شده بود که «اینترنت ملی با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ظرف سه سال راهاندازی میشود! پیشتر فکتنامه در گزارشی ضمن بازخوانی دقیق بندهای سند «تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» و همین طور اظهارات مسئولان عالیرتبه نظام به این نتیجه رسیده بود که محدودیت و قطع کردن اینترنت دستکم در «شرایط خاص» جزو اهداف تصریح شده و الزامات شبکه ملی اطلاعات است. به جز این، اظهارات ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مهر ماه ۱۳۹۹ و همین طور گفتههای رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی نیز تایید میکند که قطع اینترنت اگر هدف اصلی «شبکه ملی اطلاعات» نباشد، یکی از فرضیات جدی در این سند الزامات است.

این طور که به نظر میرسد، دولت و مجلس شورای اسلامی قصد دارد برای کنترل اینترنت بین المللی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی به منظور حاکمیت بر اینترنت و فضای مجازی، از چینیها کمک بگیرند و علاوه بر استفاده از تجربیات آنها، برای ایجاد زیرساختهای لازم روی همکاری چینیها حساب باز کردهاند. علیرضا شاهمیرزایی جشوقانی، عضو وقت شورایعالی فضای مجازی، در سال ۱۳۹۴ میگوید وزارت ارتباطات تلقی وارونهای از مفهوم شبکهٔ ملی اطلاعات دارد و به جای فراهمسازی شرایط و توسعه ارائه خدمات و محتوا بر بستر شبکه و مقرراتگذاری به نفع ترافیک داخلی، زیرساخت فیزیکی مشترک بین شبکهٔ ملی اطلاعات و اینترنت جهانی را توسعه میدهد. اگرچه هزینه در چند سال گذشته در حال کاهش بوده است، اما هزینههای توسعه فردی هنوز میتواند تا سیصد هزاردلار برای هوش مصنوعی پایه باشد. به همین دلیل با مروری ساده در کشورمان میتوانیم نمونههای بیشماری از کاربست موفق هوش مصنوعی در صنایع گوناگون را پیدا کنیم. ویژگی این مرحله، ملی­گرایی، خاص­گرایی، هزینه بالا و شیوع بسیار محدود، آن هم بهصورت تک صدایی در اشکال ساده بود.