چین با 13 هزار ماهواره به جنگ «استارلینک» می‌رود

از آنجایی که نگران‌کننده‌ها در کاربردهای نظامی بالقوه صورت‌‌ فلکی ماهواره‌ای استارلینک هستند، به‌ویژه در مورد استفاده از ماهواره‌های استارلینک، افزایش می‌یابد، چین می‌خواهد هر یک از ماهواره‌های استارلینک را شناسایی کند و حرکات آن‌ها را شناسایی کند. برای این هدف، دانشگاه مهندسی فضایی به چین پیشنهاد کرده است که یک شرکت بین‌المللی «ضد استارلینک» راه‌اندازی کند که می‌تواند به طور مشترک از اسپیس‌ایکس بخواهد مکان‌های دقیق ماهواره‌هایش را به اطلاع عموم برساند. اما از آنجایی که این داده‌ها هنوز وجود دارد، قرار گرفتن در مدار ممکن است بهترین گزینه چین برای دنبال کردن استارلینک باشد.

این کشور در حال حاضر برای ارسال حدود 13 هزار ماهواره به مدار پایین زمین است تا مستقیماً با صورت فلکی «استارلینک» شرکت فضایی اسپیس‌ایکس رقابت و بر آن نظارت کند.

چین در جستجو است تا برای مقابله اینترنتی با مجموعه ماهواره‌های «استارلینک» به سرعت ۱۳ هزار ماهواره به فضای بفرستد.

از آنجایی که نگران‌ها در مورد نظامی شدن «استارلینک» ادامه دارد، هدف چین این است که موقعیت‌ها و رفتارهای ماهواره‌های استارلینک را کنترل کنند و در صورت نیاز آنها را غیرفعال کنند.

تعداد ماهواره های این چنینی هر روز بیشتر می شود. این ماهواره‌ها بی‌تردید هستند و این واقعیت دارند که هر ستاره‌شناسی که به دلیل بازتاب نوری داده‌شده است، این دستگاه‌ها خراب می‌شوند به سرعت شما می‌گویند که باعث این مشکل می‌شوند، اما این ماهواره‌ها پتانسیل‌ها را بر روی اینترنت و ارتباط بین‌المللی در سراسر جهان دارند. بنابراین، تعجب‌آور نیست که چین می‌خواهد چنین اقدامی انجام دهد.

تاریخ پرتاب این ماهواره‌ها اعلام نشده است، بنابراین مشخص نیست چه زمانی این اجرام جدید در آسمان دیده خواهد شد.

بخوان  قوانین حریم خصوصی استرالیا تغییر کرد

انتهای پیام



منبع

این ماهواره‌ها می‌توانند آن‌ها ماهواره‌هایی را که در صورت فلکی بزرگ استارلینک قرار دهند، ردیابی کنند و مکانی امن برای چین در فضای ذخیره‌سازی فراهم کنند.

این پروژه با نام رمز «GW» توسط یک گروه تازه تاسیس به نام «China Satellite Network Group Co» اداره می‌شود که امید به سرعت ۱۲ هزار و ۹۹۲ ماهواره به مدار ارسال کند. این آمار تعداد ماهواره‌های استارلینک را که در حال حاضر حدود 3500 ماهواره است، در نظر کوچک می‌کند، یک اسپانسر ایکس قصد دارد تا سال 2027 تعداد ماهواره‌های خود را به 12 هزار نفر برساند و در نهایت تعداد کل 40 هزار ماهواره در مدار داشته باشد.

شرکت شبکه ماهواره‌های چین همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه می‌خواهد ماهواره‌های استارلینک را با صور فلکی خود ردیابی و حتی غیرفعال کند، مطرح کرده است. این گروه در مورد قابلیت مانور ماهواره‌های استارلینک اظهار نظر کرده و ادعا می‌کنند که می‌توانند از این هدف‌گیری و نابودی اشیاء دیگر در فضا استفاده کنند. چین امیدوار است با راه‌اندازی ناوگان ماهواره‌های خود در این ترکیب، با این پتانسیل مقابله کند.

چین از آن جهت پیشبرد سریع این پروژه را دارد که از تسلط استارلینک بر فضای مدار پایین زمین و اشغال آن توسط سایر شرکتها یا جلوگیری از جلوگیری از آن. به گزارش ساوثنا مورنینگ پست، پژوهشگران دانشگاه مهندسی فضایی ارتش آزادیبخش خلق چین در پکن با شبکه ماهواره‌ای همکاری می‌کنند، امیدوارند مطمئن باشند که کشور آن‌ها در مدار پایین زمین خواهد داشت و از پیش‌روی بیش از یک فلکی استلینک جلوگیری می‌کند. خواهد کرد.

بخوان  سونی از جدیدترین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد+ تصاویر
به گزارش ایسنا و به نقل از پاپیولر مکانیکس، چین قصد دارد هزاران ماهواره را به مدار پایین زمین بفرستد تا با «استارلینک» رقابت کند.