کشف اولین ویروسخوار جهان

انتهای پیام



منبع

این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که اصطلاح تازه ابداع شده «virovory» اکنون می‌تواند گوشت خود را در میان لغاتی مانند گیاهخواران، خواران و همه‌چیزخواران باز کند و هالتریا به اولین ویروس‌های آلوده تبدیل شود. مصرف‌کنندگان به نظر می‌رسند که این تنها از موجودات ویروس‌خوار در جهان باشد و متخصصان به بررسی این پدیده‌ها می‌پردازند، از جمله آن‌ها به شبکه‌های غذایی و سیستم‌های بزرگ‌تر مانند چرخه‌های کربنی ادامه می‌دهند.

دلانگ می‌گوید: ویروس‌ها از مواد بسیار خوبی تشکیل شده‌اند: اسیدهای نوکلیک، مقدار زیادی نیتروژن و فسفر در ویروس‌ها وجود دارد. همه موجودات دلشان می‌خواهد این ترکیبات را مصرف کنند. خیلی از ارگانیسم‌ها هر چیزی را که به دست بیاورند می‌خورند. مطمئناً موجوداتی وجود دارند که چگونه این مواد خام واقعاً خوب را بخورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، از آنجایی که ویروس‌ها در همه جا پیدا می‌شوند، مصرف آن‌ها توسط ارگانیسم‌ها ناپذیر است اما جان دلانگ(John DeLong) در دانشگاه نبراسکا-لینکلن(Nebraska-Lincoln) می‌خواست بفهمد که آیا میکروب‌ها به‌عنوان ویروس‌های فعال را می‌خورند یا خیر و آیا. چنین رژیم غذایی می‌تواند از رشد فیزیولوژیکی و رشد جوامع میکروبی حمایت کند یا خیر.

برای آزمایش این فرضیه، دلانگ و تیمش نمونه هایی از آب حوضچه جمع آوری کردند، میکروب های مختلف را جدا کردند و سپس مقدار زیادی کلروویروس، باقی ماندن آب شیرینی که سبزی ها را آلوده کردند، به آن اضافه کردند. در روز های بعدی، خانواده های بزرگ ویروس ها و سایر میکروب ها را می گیرند تا ببینند آیا چند میکروب ها ویروس ها را می گیرند یا خیر.

بخوان  انتقال انرژی خورشیدی از فضا به زمین با روشی نوین

در آزمایش‌های بعدی، دی‌ان‌ای کلروویروس را با فلورسنت‌های رنگی می‌کنند و برچسب‌هایی را می‌دهند که سلول‌های هالتریا به سرعت درخشیدن می‌کنند. این به این فرضیه که هالتریا واقعاً ویروس را می‌خورد، کمک کرد، تأیید می‌کند.

به نظر می‌رسید یک میکروب خاص ویروس‌ها را می‌خورد. این میکروب مژک‌دار، هالتریا(Halteria) نام دارد. در نمونه‌های آبی که هیچ منبع غذایی دیگری برای مژک‌داران وجود نداشت، جمعیت هالتریا در چند روز گذشته حدود ۱۵ برابر افزایش یافتند، در حالی که کلروویروس ۱۰۰ برابر افزایش یافت. در نمونه های کنترل بدون حضور ویروس هالتریا اصلا رشد نکرد.

هر نوع ماده آلی را که ممکن است به احتمال زیاد دسته‌ای از موجودات زنده برای خوردن آن پیدا کنند، نام ببرند. گیاهان، گوشت‌ها، جلبک‌ها، حشرات‌های موجود و کشف‌ها همگی توسط انواع مختلف می‌شوند، اما اکنون گزینه‌هایی را می‌سازند که در این فهرست غذایی کشف‌شده و آن‌ها ویروس‌ها هستند.