گذر احتمالی “ماده تاریک” از جو زمین مانند شهاب‌سنگ

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، تصور می‌شود که ماده تاریک در کیهان نفوذ کرده و همه ما را احاطه کرده است. پس چرا ما نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم؟ زیرا این ماده نامرئی است. نور را ساطع، جذب یا منعکس نمی‌کند و با ماده معمولی وجود دارد. این شاید توضیح بیش از حد به راحتی به نظر برسد، اما کاملاً مطمئن است که ماده تاریک وجود دارد.

آن‌ها مشخص کردند که این شهاب‌های ماده تاریک ممکن است چه گونه‌هایی باشند، و پیشنهاد کردند که این شهاب‌های ماده تاریک را بررسی و تحلیل کنند. ما پنهان مانده‌اند. این کار اساساً کل سیاره ما را به یک کند جوساز غول پیکر برای تشخیص ماده تاریک تبدیل می‌کند.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه‌های علمی و رهبری می‌شود، نگاهی به فرد پیش گرفته است. این تیم پیشنهاد می‌کند که اگر ذرات ماده تاریک جرم زیادی داشته باشد، گاهی اوقات می‌توانند مانند شهاب‌ها وارد زمین شوند و به طور بالقوه آثار قابل تشخیص از خود را به جای بگذارند.

یکی از نکات کلیدی در این روش پیشنهادی جدید این است که نوعی از ماده تاریک را می‌سازد که نادیده گرفته می‌شود. ذرات ماده تا می‌تواند بسیار سبک وزن باشد و در همه جا وجود داشته باشد، یا می‌تواند جرم زیادی داشته باشد و نسبتاً کمیاب باشد. بیشتر آزمایش‌ها که معمولاً در بازدیدهای بزرگ در اعماق زمین بدون نویز پس‌زمینه انجام می‌شود، به دنبال یافتن مورد اول هستند. اما اگر ذرات، بزرگ‌تری داشته باشند، ممکن است به این سازندگان نرسند تبدیل شود. این موضوع می‌تواند نتایج مثبت در طول دهه‌ها را توضیح دهد. بنابراین، این روش جدید می‌تواند ماده‌ای تاریک را شناسایی کند و ممکن است توسط آزمایش‌های دیگر برای بررسی‌های احتمالی، استفاده شود.

بخوان  یک استارتاپ هلندی از چرم سیب کفش می‌سازد

هرگز این موضوع به طور تجربی انجام نشده است، اما به نظر می‌رسد این ماده از طریق تأثیر گرانشی خود بر ستارگان، کهکشان‌ها و خوشه‌ها خود را نشان می‌دهند، اجرا می‌کنند که حرکت و آنها بدون ماده تاریک معنی ندارد. تشخیص ماده تاریک یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های علم در تمام دوران‌ها خواهد بود، بنابراین تعجب نیست که موضوع آزمایش‌ها باشد.

با وجود اینکه ماده تاریک ۸۵ درصد از جرم کل جهان را می‌دهد، اما هنوز از تشخیص مستقیم به دور مانده است. اکنون مطالعه‌های جدید راه حل به فرد برای جستجوی ماده تاریک با استفاده از جو زمین به عنوان یک سازنده غول پیکر برای ذرات ماده تاریک که شهابها در هوای جریان دارند، پیشنهاد کرده‌اند.

انتهای پیام



منبع

وقتی شهاب‌ها از آسمان گذر می‌کنند، دنباله‌هایی از تشعشعات خود بر جای می‌گذارند که الکترونهای آزاد تولید می‌کنند. این “بقایای یزه شده” منعکس کننده یون الکترومغناطیسی ساطع شده توسط ابزارهای راداری هستند و به آنها اجازه می‌دهند تا شهاب‌های عبوری را شناسایی کنند. مطالعات این مطالعه جدید می‌گویند که ذرات ماده تاریک‌های مشابه اما متمایزی تولید می‌کنند.

یکی از مشکلاتی که ماده تاریک دارای خواص بالقوه از جمله جرم، انرژی و فعل و انفعالات مختلف است. به این ترتیب، فیزیکدانان با طراحی گسترده‌ای از آزمایش‌های متفاوتی که می‌تواند بر اساس ویژگی‌های ویژگی‌هایی باشد که ممکن است این ماده وجود داشته باشد، به جستجوی ماده تاریک می‌پردازد.