یک ابزار جدید برای سنجش نور اختراع شد

پژوهشگران گفتند که وقتی از رنگ‌های نوری می‌توان استفاده کرد، این دستگاه ۱۰۰ درصد از نظر دستگاه قابل کنترل است و آن را می‌پذیرد و برای استفاده مناسب می‌کند.

یون می‌گوید: ادغام مستقیم این دستگاه در دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های و په‌پادها می‌تواند زندگی روزمره ما را ارتقا دهد. نسل بعدی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند ما دوربین‌های فراطیفی باشند.

این ابزار جدید شامل یک وسیله‌سنج بسیار کوچک است که روی یک ریزتراشه می‌گیرد و با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند همه چیز را با دوربین گوشی‌های هوشمند گرفته تا نظارت بر محیط زیست را بهبود بخشد.

هون هان از دانشگاه آلتو که این مطالعه را رهبری می‌کرد، گفت: تولید‌سنج ما نیازی به مونتاژ اجزای نوری و مکانیکی طرح‌های آرایه‌ای برای پخش و فیلتر کردن نور ندارد. علاوه بر این، می‌توان به وضوح بالا و قابل مقایسه با سیستم‌های امروزی اما در دست‌های بسیار کوچکتر است.

مینوت می‌دید: بسیار خوب خواهد بود اگر این کار را انجام دهید. همچنین در محیط‌های آموزشی، آموزش عملی مفاهیم با علوم ارزان‌قیمت و متمرکز خواهد بود.

اما این همه ماجرا نیست. این ابزار جدید می‌تواند در سایر کارهای علمی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه ایالتی اورگان(OSU)، پژوهشگران، ابزارهای جدید و بهبود یافته‌هایی که مانند یک آزمایشگاه تنها روی یک تراشه است، برای سنجش نور اختراع کرده‌اند.

ابزارهای جدید و بهبود یافته‌های را برای سنجش نور اختراع کردند که می‌توان در همه چیز از دوربین گوشی‌های هوشمند تا نظارت بر محیط زیست کاربرد داشته باشد.

بخوان  Slack اکنون برنامه Docs نرم افزار اداری خود را دارد، به معنای واقعی کلمه بدون دلیل

آزمایش‌ها در حال حاضر در پزشکی برای تشخیص تفاوت میان تومورها با بافت سالم آزمایش می‌شوند، زیرا می‌توان به تغییرات ظریف در بافت را تشخیص داد.

یک دستگاه فوق‌العاده کوچک

وی توضیح داد که این جدید به قدری کوچک است که حتی می‌توان بر روی انتهای موی انسان قرار گیرد و آن را بسیار بهتر از دستگاه‌های سنتی که به اجزای نوری و مکانیکی حجیم نیاز دارند، قرار دهد.

مینوت می‌گوید: این هیجان انگیز است که ما فرصت‌هایی را برای انواع ابزارها و دستگاه‌های جدید روزمره برای بهبود علوم جدید باز می‌کنیم.

اتان مینوت، استاد فیزیک در کالج علوم OSU می‌گوید: ما راه‌هایی را برای ساختن صنعت‌ها نشان می‌دهند که بسیار مینیاتوری‌تر از آنچه معمولاً استفاده می‌شود، می‌شود. نورسنج‌ها قدرت را در طول دوره‌های مختلف اندازه‌گیری می‌کنند و در بسیاری از صنایع و همه زمینه‌های علمی برای شناسایی نمونه‌ها و مشخص کردن مواد بسیار مفید هستند.

مینوت در پایان گفت: این واقعاً هیجان انگیز است. من معتقدم که با مطالعه نیمه‌هادی‌های بعدی به پیشرفت‌های جالبی رسید.

انتهای پیام



منبع

این دوربینهای پیشرفته همچنین می‌توانند تصویربرداری و تحلیل و تحلیل فروسرخ را ارائه دهند.

مینوت می‌توانید: اگر به نجوم علاقه دارید، می‌توانید علاقه‌مند شوید که نوری را که با تعلیل می‌کنید، اندازه‌گیری کنید و این اطلاعات را شناسایی کنید که یک ستاره یا سیاره شود یا اگر زمین‌شناسی سرگرمی شماست، می‌توانید سنگ‌های قیمتی را با اندازه‌گیری خودتان انجام دهید. نوری که جذب می‌کنند، شناسایی کنند.

مینوت فکر می‌کند که با پیشرفت کار با نیمه‌هادی‌های دوبعدی، به سرعت راه‌های پیدا می‌شود برای استفاده از خواص نوری و الکترونیکی جدید آن‌ها کشف کردند، به خصوص که تحقیق در مورد این ابزارها تنها یک دهه است که شروع شده است.

بخوان  آشنایی با عینک واقعیت مجازی "متا" قبل از عرضه

در مورد کاربردهای پایش محیطی، این کارها را دارند که دقیقاً چه نوع محیطی در هوا وجود دارد و چه مقدار از آن وجود دارد.