یک شرکت کاریابی دانمارکی از گوگل شکایت کرد

کاره دانیلسن، بنیانگذار و مدیر عامل Jobindex گفت که شرکت او تا زمانی که Google for Jobs وارد بازار محلی شود. بزرگترین پایگاه داده مشاغل را در دانمارک ایجاد کرده بود.

به گزارش سایت رویترز، گوگل که در سال‌های اخیر بیش از ۸ میلیارد یورو توسط وستاگر رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات ضد رقابتی مختلف جریمه شده بود، گفت:”تغییراتی را در جستجوی کاریابی آنلاین ایجاد کرده است. “

براساس گزارش‌ها ،گوگل for Jobs در سال ۲۰۱۸ راه اندازی و در سال ۲۰۱۹ با انتقاد ۲۳ وب سایت کاریابی آنلاین روبرو شد. به گفته سخنگویان وب‌سایت‌ها، پس از اینکه غول جستجوی آنلاین ادعا می‌کرد از قدرت بازار خود برای ارائه خدمات جدید به کاربران استفاده کرده، سهم بازارشان را از دست داده‌اند.

دانیلسن گفت: پس از معرفی Google for Jobs در دانمارک، شرکت ما ۲۰ درصد  جستجو کار را از دست داد. گوگل با قرار دادن سرویس کاریابی خود در بالای صفحات نتایج، در واقع برخی از مرتبط‌ترین پیشنهادات شغلی را از جویندگان کار پنهان می‌کند و مدیران ممکن است دیگر به همه جویندگان کار دسترسی نداشته باشند، مگر اینکه از خدمات شغلی گوگل استفاده کنند. “.


خدمات Google به پست‌های جمع‌آوری‌شده کارفرمایان پیوند می‌دهد، و به کاندیدا‌ها اجازه می‌دهد تا فیلتر، ذخیره و هشدار‌های مربوط به فرصت‌های شغلی را دریافت کنند، اگرچه باید به جای دیگری برای درخواست مراجعه کنند. گوگل ویجت بزرگی را برای این ابزار در بالای نتایج جستجو‌های معمولی وب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید


شکایت  از گوگل

 



منبع

براساس گزارش‌ها، امروز  یک شرکت کاریابی در دانمارک از گوگل به رگولاتور اتحادیه اروپا شکایت کرده و مدعی شده که  واحد جست‌وجوی کار گوگل آلفابت به طور غیرمنصفانه فقط از سرویس کاریابی خود حمایت می‌کند.

بخوان  تلسکوپی چینی جزئیات بی‌سابقه‌های راه شیری را که کرد