تامین نیروی بزرگ‌ترین ناوگان زیردریایی‌های جهان با باتری‌های لیتیومی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نیروی دریایی چین در نهایت می‌تواند از لیمو برای جایگزینی باتری‌های سرب اسیدی که در ناوگان زیردریایی‌های معمولی آن استفاده می‌شود، استفاده کند.

گفته می‌شود چین با حدود ۶۰ تا ۷۰ زیردریایی، بزرگترین ناوگان زیردریایی‌های رایج در جهان را در اختیار دارد.

گفته می‌شود چین با حدود ۶۰ تا ۷۰ زیردریایی، بزرگترین ناوگان زیردریایی‌های معمولی در جهان را در اختیار دارد.

دریای جنوبی چین و تنگه تایوان دو آبراه حیاتی هستند که در درجه اول توسط ناوگان زیردریایی‌های چین محافظت می‌شوند.

بر اساس مطالعه نیروی دریایی چین که توسط رسانه دولتی ساوت چاینا مورنینگ پست(SCMP) گزارش شده است، باتری‌های لیتیوم-یون به لطف پیشرفت در صنعت خودروهای الکتریکی در این کشور، به زودی می‌توانند نیروی عظیم ناوگان زیردریایی‌های معمولی چین را نیز تامین کنند.

از آنجایی که باتری‌های لیتیومی خطر آتش گرفتن یا انفجار بیشتری دارد، نیروی دریایی چین در جایگزین‌های فعلی ناوگان زیردریایی خود مردد بود. اما وانگ فنگ طراح زیردریایی و سرپرست این مطالعه جدید می‌گوید: پس از حل این مشکلات، جایگزینی باتری‌های سرب اسید با باتری‌های لیتیومی در زیردریایی‌های معمولی نزدیک است.

به گفته گروه پژوهشی وانگ، زیردری‌های لیتیومی که با باتری لیتیومی کار می‌کنند، به احتمال زیاد استراتژی‌های آهن‌ربایی و فسفات را می‌سازند، زیرا چین به طور قابل‌توجهی برای تامین نیکل و کبالت به خارجی متکی است.

این مطالعه می‌کند که پاسخ‌های فنی از طریق آزمایش و توسعه قابل توجه در بخش خودروهای برقی چین به دست می‌آید و باتری‌های لیتیومی را نشان می‌دهد که در شرایطی که به شکل ایمن کار می‌کنند، می‌شوند.

بخوان  دیکاپریو با صدای کارداشیان! - ایسنا

نمونه باتری‌های لیتیومی برای استفاده در زیردریایی‌ها نیز توسط آلمان و فرانسه ساخته شده‌اند تا زودی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

همچنین کره جنوبی زیردریایی لیتیومی خود را با استفاده از نیکل و کبالت در سال ۲۰۲۱ به آب انداخت. این باتری از نظر عملکردی مشابه با باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند بود، اما ارتش کره جنوبی ادعا می‌کند که پادمان‌های بیشتری برای اطمینان از عملکرد آن در دریا در نظر گرفته شده است.

عناصر نیکل و کبالت که برای افزایش کارایی به این باتری‌ها اضافه می‌شوند، عاملی در بروز حوادث ناگوار بوده‌اند و برخی از تولیدکنندگان باتری در چین به تازگی شروع به استفاده از آهن و فسفات به جای آنها کرده‌اند.

بر اساس تحقیقاتی که در تاریخ 15 اکتبر در مجله معتبر چینی Marine Electric and Electronic Engineering منتشر شده است، این تغییرات می‌تواند به طور قابل توجهی به وضعیت یک زیردریایی را برای بقا و نبرد بهبود بخشد.

انتهای پیام



منبع

استفاده از باتری‌های لیتیومی برای زیردریایی‌ها فقط برای توجه به چین نیست، بلکه نیروی دریایی ژاپن اولین منطقه‌ای بود که در سال ۲۰۱۸ این کار را به منظور افزایش ایمنی داد و فلز منگنز را به باتری لیتیومی زیردریایی‌های خود اضافه کرد.

نشان‌های صنعتی می‌دهند که تعداد خودروهای الکتریکی جدید در چین که از فناوری‌های آهن و فسفات استفاده می‌کنند، می‌دهند، از خودروهای الکتریکی که از فناوری نیکل و کبالت استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شوند.

ارتش چین بیش از یک دهه است که قصد دارد باتری های سرب-اسیدی را در ناوگان زیردریایی های خود با فناوری لیتیوم-یونی جایگزین کند.

بخوان  تصویر هابل از یک خوشه ستاره‌ای باز در کهکشان همسایه

آهن‌ها و فسفات‌هایی که به آسانی در دسترس و ارزان هستند، می‌توانند ساختارهای بسیار قوی ایجاد کنند که در حالی که به سختی بر عملکرد آنها تأثیر می‌گذارند، ایمنی‌های لیتیومی را افزایش می‌دهند.

باتری‌های سرب اسیدی در این زیردریایی‌ها که جنگ جهانی دوم دومین پیشرفت‌گیری شده‌اند، به منبع ذخیره‌سازی انرژی ضعیف، محدود در شارژ، توان خروجی محدود، طول عمر کوتاه و نشت گاز مضر مشکل‌ساز شده‌اند.

چین اولین کشور نیست