ابداع مواد زیستی که بافت را از درون به بیرون ترمیم می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه تحقیقاتی پژوهشی دانشگاه کالینیا سن‌دیگو ماده زیستی ساخته شده است که می‌تواند در داخل وریدی برای کاهش بافت و ترمیم سلول‌ها تزریق شود.

انتهای پیام



منبع

برخی از مزایای اصلی این درمان جدید این است که می‌توان آن‌ها را پس از استفاده از یک درمان تجویز کرد و به دلیل تزریق داخل وریدی می‌تواند به طور مستقیم در سراسر آسیب آسیب دیده شود.

دکتر رایان ریوز پزشک بخش پزشکی قلب و سلامت در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو می‌گوید: بیماری سرخرگ کرونری، سکته قلبی حاد و نارسایی قلب بیش‌ترین سنگین‌ترین مشکلات بهداشت عمومی هستند که جامعه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من به عنوان یک متخصص قلب که بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ کرونری و نارسایی قلب را به صورت روزانه می‌کنم، دوست دارم درمان دیگری برای بهبود نتایج بیمار و کاهش علائم ناتوان کننده داشته باشم.

این ماده به‌عنوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث آسیب‌های قلبی شود، کمک می‌کند و باعث آسیب دیدگی می‌شود، آسیب‌هایی که عملکردها را کاهش می‌دهند و می‌توانند باعث آسیب به قلب شوند.

اکنون محققان امیدوارند که طی یک تا دو سال آینده مطالعه‌ای در مورد ایمنی و کارایی این ماده زیستی در انسان‌ها انجام دهند.

این ماده جدید در هر دو مدل جوندگان و حیوانات بزرگ آزمایش قرار گرفته و اختصاص داده شده است که کاربردهای زیادی در درمان آسیب بافتی ناشی از درمان و کمک به بیماران مبتلا به آسیب مغزی تروماتیک و فشار خون شریانی دارد.

محقق موفق به اختراع مواد زیستی می‌شود و می‌توان بافت را از درون به بیرون بهبود بخشد، چیزی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر ناشی از کار ایده‌آل است.
بخوان  Google Chrome اکنون از کلیدهای عبور برای همه پشتیبانی می کند

اکنون این گروه در حال یافتن موارد استفاده جدید برای این ماده زیستی است. اسپنگ می‌گوید: در حالی که عمده کار در این مطالعه مربوط به قلب بود، امکان درمان سایر اندام‌ها و بافت‌های غیرقابل‌بلد نیز وجود دارد.

مارتین اسپنگ نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: ما به دنبال طراحی یک درمان با ماده‌ی زیستی بودیم که بافت به بافت‌ها و بافت‌هایی که به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند، ارائه می‌شود و به روشی برای بهره‌گیری از جریان خون و بافتی که قبلاً به این اندام‌ها و بافت‌ها می‌رسد، می‌شود. خون میرسانند، رسیدیم.

کارن کریستمن، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو و محقق ارشد گروه سازنده این ماده می‌گوید: این ماده زیستی می‌تواند آسیب آسیب دیده را از درون به بیرون می‌دهد. این یک پروژه جدید برای مهندسی احیا است.