آیا نور باعث بارداری می شود؟

در مطالعه جدید، مطالعه مطالعه دانشگاه نورث وسترن، قرار گرفتن ۷۴۱ زن در معرض نور قبل از خواب را به مدت یک هفته با دستگاه نظارت بر بدن که به مچ دست‌ها می‌شود، نظارت کرد. این در سه ماه دوم بارداری، زمانی که غربالگری زنان را معمولاً انجام می‌دهد، مورد معاینه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام



منبع

یافته‌های این مطالعه در مجله « American Journal of Obstetrics and Gynecology Maternal Fetal Medicine» منتشر شده است.

زنان باردار پیشنهاد می‌کنند که حداقل سه ساعت قبل از خواب، نور خانه‌هایشان را کم کنند و در معرض نور دستگاه‌هایی مانند صفحه نمایش رایانه‌ها و تلفن‌ها را محدود کنند.

بارداری نوعی بیماری است که برای اولین بار در یک زن در دوران بارداری ایجاد می‌شود. در حالی که این بیماری همیشه خطرات جدی برای سلامتی در دوران بارداری ندارد، اما افراد مبتلا در معرض خطر برای ابتلا به نوع 2 پس از آن خواهند بود و این وضعیت می‌تواند باعث ایجاد یک بیماری قلبی و زوال عقل در آینده شود. کودکانی که از مادران مبتلا به این بیماری می‌شوند، بیشتر در معرض فشار خون و چاقی هستند.

به گفته گزارش، میزان رشد به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا و نقل از گیزمگبارداری، یک وضعیت پزشکی بالقوه خطرناک است که زنان باردار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در سال‌های بعدی افزایش نگران‌کننده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دلیل آن ممکن است به میزان قرار گرفتن زنان در معرض نور قبل از خواب باشد.

دکتر آست، سرپرست این مطالعه، گفت: زنانی که کمترین زمان را در نور کم اسپری می‌کنند، پنج برابر بیشتر از زنانی هستند که بیشترین زمان را در نور سپری می‌کنند، که می‌شوند.

بخوان  یک راه جدید و بسیار راحت‌تر برای پیوستن به شبکه‌های Wi-Fi ممکن است به ویندوز 11 بیاید و من نمی‌توانم صبر کنم

تنها 31 نفر از زنان مورد مطالعه برای مشاهده بیماران مبتلا شدند، اما روندی که نشان می‌دهد زنانی است که زمان بیش از سه ساعت قبل از خواب در نور روشن اسپری، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری بودند.

پژوهشگران دانشگاه «نورث وسترن» به آمریکا اعلام کردند، قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب با حفظ ارتباط است.

نور بیش از حد در شب قبلاً با مشکلات سلامت قلب مرتبط بوده است و تحقیقات فزاینده نشان می دهد که در ریتم شبانه‌روزی ما اختلال ایجاد می‌کند – چرخه‌های طبیعی خواب و بی‌کی از بدن ما هر روز در می‌کند – می‌تواند مضر دیگری بر قلب و داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که خواب نامنظم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را دو برابر کند.