چگونه محصول خود را فراری هوش مصنوعی بسازیم

هر چند ارزش بازار برند این شرکت نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته، اما با این وجود به رقم بالای ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است تا در دنیا اولین و برترین باشد. همه ما تاکنون بارهای پیامک های ” شما چند درصد از بسته اینترنتی خود را به اتمام رساند اید” دریافت کردهایم که واقعا حس ناخوشایندی به ما میدهد. به کمک آنالیز دادهها (تجزیه و تحلیل دادههای بسیار پیشرفته، که اغلب با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت میشود) ما میتوانیم دادههای بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را درک کرده و حل کنیم. اینترنت اشیا ((IoT) به سیستمی از اشیا متصل به اینترنت گفته میشود که قادر به جمع آوری و انتقال دادهها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند.

تکنولوژی جدید در حال تغییر در ساختار ژنتیکی موجودات زنده است. چنین فرآیندهای سنتی معمولا از موجودات زنده در فرم طبیعی خود استفاده میکنند (یا بیشتر به وسیله پرورش آنها توسعه مییابند)، در حالی که شکل مدرن بیوتکنولوژی به طور کلی شامل تغییرات پیشرفتهتر در سیستم بیولوژیکی یا ارگانیسم میشود. Artificial General Intelligence: یا همان AGI که گاهی اوقات به “Strong AI” نیز شناخته می شود، نوعی هوش مصنوعی است که بیشتر در فیلم ها آن را می بینیم، مانند ربات های سریال Westworld یا فیلم Ex Machina که دارای هوش عمومی هستند و دقیقاً مانند یک انسان می توانند از این هوش برای حل هر مشکلی استفاده کنند. این تکنولوژی جدید در حال حاضر برای ثبت معاملات انجام شده با ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین استفاده می شود، البته کاربرد های تجاری بلاکچین بسیار زیاد است. واقعیت مجازی (VR) در حقیقت شبیه سازی رایانه ای است که در آن فرد می تواند در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور، محیطی ورای جهان واقعی که در آن حضور دارد را تجربه کند.

این الگوریتم ها ممکن است به عنوان الگوریتم “تپه نوردی” (hill climbing) در نظر گرفته شوند: جست و جو را از نقطه ای تصادفی در دورنما آغاز کرده و سپس با پرش ها یا قدم ها، حدس های خود را به طرف قله تپه حرکت می دهیم (با اصلاحات تدریجی) تا نهایتاً به قله برسیم(جایی که دیگر نمی توان اصلاحی را انجام داد). رتبه این شهر نسبت به سال 2017، شش پله تنزل کرده است. پرداختن به علم مشغولیت غایی خلاقیت انسانی است. بسیاری از محققان چنین می پندارند که نهایتاً تلاش های آنها با ترکیب تمامی مهارتهای ذکر شده و دست یافتن به تمامی مهارتهای انسانی یا اکثر آنها، منجر به ایجاد ماشینی با هوش عمومی خواهد شد (معروف به هوش مصنوعی قدرتمند). در دهه 1980 پیشرفت های زبان سمبلیک هوش مصنوعی به نظر رسید که دچار وقفه شده و بسیاری بر این باور بودند که سیستم های سمبلیک هیچگاه قادر به تظاهر فرآیندهای شناختی انسانی علی الخصوص درک، روباتیک، یادگیری و بازشناخت الگو نخواهند بود.

بخوان  رایجترین باورهای غلط مردم درباره تکنولوژی که همین حالا باید فراموش کنید 1 بیتی

حتماً پیشبینیهای آن زمان درباره این که جهان در سال ۲۰۰۰ چه شکلی خواهد بود را شنیدهاید. بنابراین آخرین مدرک تحصیلی ایلان ماسک را – به شکل رسمی – باید همان اقتصاد و فیزیک در نظر گرفت. تسلا موتورز یک شرکت آمریکایی است که فعالیت رسمی خود را در سال 2003 آغاز کرده است. تسلا موتورز را که یک شرکت سهامی عام است، معمولاً با نام ایلان ماسک میشناسند که امروز، مدیرعامل، رییس هیات مدیره و بزرگترین سهامدار آن است، اما تسلا موتورز توسط مارتین اِبِرهارد و مارک تارپِنینگ تاسیس شده و ایلان ماسک بعداً به این شرکت ملحق شده است.

رایانش ابری (تجزیه داده ها به صورت هوشمند) میتواند بسیاری از پیشرفتهای تکنولوژی را به سطح جدیدتری برساند. به کمک رایانش ابری و قابلیت ذخیره دادهها به صورت آنلاین، دادهها میتوانند به راحتی انتقال پیدا کنند و تجزیه و تحلیل آنها به طرز چشمگیری آسان میشود. یادگیری ماشینی بر توسعه برنامههای رایانهای متمرکز است که می توانند به دادهها دسترسی پیدا کنند. دادهها و اطلاعاتی که میتواند تصمیمگیری، نوآوری، کسب و کار و به طور کلی جهان را دگرگون کند. اما در بین این بستهها، تنها بستههای ویژه مشترکین جدید همراه اول است که بهترین قیمت را دارند. هر دو حوزه وابسته به یکدیگرند.دانش فرمان شناسی ـ سایبرنتیک ـ نام علم جامعی است که در بهترین وضعیت آن هنوز در مرحلة ابتدایی است و فقط در بعضی از تخصصها از قبیل تکنولوژی خودکار، میتوان آن را جدی گرفت.

این در حالی است که اولین رتبه در این فهرست به «استفان جی همسلی» مدیرعامل شرکت UnitedHealth Group یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص دارد. وی در تاسیس شرکتهای دیگری نیز مشارکت داشته است: خودروسازی تسلا، Solarcity (سولارسیتی تامین کننده خدمات حوزه انرژی و به طور خاص انرژی خورشیدی است)، SpaceX (پروژه های فضایی)، Zip2 (شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها)، Neuralink (برای توسعه ارتباط مستقیم مغز انسان و کامپیوتر فعالیت میکند). ایلان ماسک در دوره دکترای دانشگاه استنفورد برای تحصیل در فیزیک انرژی ثبت نام کرد که پس از دو روز تحصیل در این دانشگاه، تصمیم به ترک تحصیل گرفت و شرکت Zip2 که شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها است را تاسیس کرد. بین سالهای 1650 و1850 این نوع به نحو خشنی دو برابر شد و از سال 1850 تا1950 باز هم دو برابر شد و تا سال2000 باز هم دو برابر خواهد شد که البته وضعیتی است مأیوس کننده.IIارنست کاپ4 در کتاب فلسفة تکنولوژی5 در سال 1877 احتمالاً اولین کسی بود که ارتباط بین نارسایی های اندامیانسان و هوش مبدع و نوآور او را متذکر شد.

چاپ ۴ بعدی فرایندی است که از طریق آن یک شی چاپ شده سه بعدی بر اثر تأثیر انرژی های ورودی خارجی مانند دما، نور یا سایر محرک های محیطی، خود را به ساختار دیگری تبدیل می کند. پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان ژاپنیها برای صنعتی شدن و تبدیل به یک ابرقدرت منطقهای تلاش زیادی را مصروف داشتند و با گرفتن دانش فنی از آلمان، و دیگر کشورهای اروپایی به سرعت تبدیل به یک قدرت منطقهای از لحاظ اقتصادی، نظامی گردید. محاسبات کوانتومی در حال حاضر تا حد زیادی به آزمایشگاهها محدود شدهاست، اما ما می توانیم اولین رایانه کوانتومی تجاری و بلوغ تکنولوژی جدید را در دوران حیات خود و زمانی کمتر از ده سال آینده ببینیم. به لطف هوش مصنوعی، رباتها میتوانند کارهای زیادی انجام دهند. نمونههای رایگان داروهایی که به پزشکان داده میشود، انجام آزمایشهای اولیه از طرف آنها را میسر و ممکن میسازد.

بخوان  جایگاه تکنولوژی در علم پزشکی انستیتو سلامت مغز دانا | 1biti

هوش مصنوعی میتواند مقادیر زیادی از دادهها را پردازش کرده و بر اساس الگوهایی که از آنها به وجود میآید، پیشبینیهای دقیقی انجام دهد. علاوه براین تکنولوژی جدید بلاکچین یک روش فوقالعاده برای ذخیره ایمن، احراز هویت و محافظت از دادهها است. با این حال، به طور کلی، افراد در این نقش ها از درک پیچیده خود از زبان و فناوری برای توسعه سیستم هایی استفاده می کنند که از طریق آن رایانه ها می توانند با موفقیت با انسان ها ارتباط برقرار کنند. نانو تکنولوژی بخشی از علم و فناوری در مورد کنترل و ساخت ماده در مقیاس اتمی و مولکولی است.

شبکه هایی که ارتباط و تبادلات نظر بین افراد را تسهیل می کنند. در این مرحله مدل شبکه عصبی با تصاویر عددهای نوشته شده به صورت دستی و برچسبهای متناظر آنها آموزش داده میشود. در حقیقت شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است. واژه ی تکنولوژی،واژه ای آشنا برای مردم جهان،واژه ای که هرگاه آن را می شنویم به دنبال یک شگفتی هستیم یه چیز عجیب.امروزه خواه و ناخواه ما از تکنولوژی استفاده می کنیم امروزه دیگر نوشتن و خواندن به تنهایی سواد محسوب نمی شود مطابق تعریف یونسکوباسواد در هزاره سوم کسی است که همزمان سه شرط یا سه توانایی داشته باشد،که یک توانایی آن کار با کامپیوتر است،خیلی جالب است مثلا کسی که در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده باشد اما از کامپیوتر و تکنولوژی چیزی نداند آن را بی سواد فرض می کنند.همانطور که می بینید ما باید مطابق با جهان امروزی جلو برویم.در جهان امروزی تکنولوژی بسیار بسیار با زندگی ما عجین شده است و اگر سواد استفاده از آن را نداشته باشیم ازجهان عقب خواهیم ماند.در این وبلاگ سعی شده بهترین و بروز ترین مطالب حال حاضر جهان پوشش داده شود و بازدیدکننده و خواننده با قبل و بعد از آمدن به وبلاگ دانش و اطلاعاتی که بدست اورده است فرق داشته باشد برای جذابیت بخشیدن به قسمت ها بخشی از مطالب را به صورت ویدیو قرار داده ایم و بخشی را ترکیب ویدیو و مقاله به همراه تحلیل و برسی تا لذت کافی را از خواندن ببرید برای اینکه لذت مطالعه دوبرابر شود در اخر هر مطلب،مطلب مورد نظر را به صورت پی دی اف و پاورپوینت در اورده ایم.اعداد و حروف انگلیسی به همراه واژه های مهم را با رنگی متفاوت قرار داده ایم تا توجه و سهولت در خواندن مطالب دوچندان شود.یکی از ویژگی های مهم این وبلاگ قالب رسپانسیو(واکنشگرا)بودن ان می باشد.این وبلاگ با تلاش دوستان و همکاران توانسته اولین مجله را تولید کرده و ان را با نام مجله ی تکنولوژی جهان به بازار عرضه کند و موفقیت ها و تجربه های زیادی را در این راه بدست اورد.یکی از خدمات خوب این وبلاگ داشتن اپلیکیشن می باشد که با نام اپلیکیشن تکنولوژی تولید شده و می توانید از منوی سمت چپ ان را دانلود کنید.

بخوان  خرید اینترنتی کتاب QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

آینده پژوهی صنعت مد فرضیهای را در این باره مطرح کرده است که در حال حاضر فاصلهی چندانی با واقعیت ندارد: در آینده نزدیک لباسها به بهبود عملکرد انسان و زندگی سالمتر ، ایمنتر و کارآمدتر کمک میکنند. اما میدانیم چقدر اعصاب خردکن است که درباره دریافت اینترنت از طریق لامپ (Li-Fi) بخوانید اما نتوانید آن را تهیه کرده و استفاده کنید. آقای ماسک از آن زمان تاکنون بیش از ۱۱ میلیون سهم تسلا را فروخته است. بررسیهای آماری نشان میدهد که شرکت تسلا در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۶ هزار خودرو فروخته، در حالی که شرکت فورد در این سال ۷/ ۶ میلیون خودرو به فروش رسانده است.

امروزه از هوش مصنوعی (AI) برای ساخت وسایل نقلیهی خودران استفاده میشود. با ساخت و توسعه تکنولوژی های جدید روز دنیا این ماشین ها هستند که در اختیار افرادند و از آن ها فرمان می گیرند. ششمین شرکت تکنولوژی بزرگ در این فهرست اما China Mobile هنگ کنگی است که به عنوان یک شرکت فعال در زمینه ارتباطات موبایل رتبه شانزدهم این فهرست را در اختیار دارد. این مفهوم کمدی علمی-تخیلی که توسط داگلاس آدامز در راهنمای راهنمایی برای کهکشان معرفی شده است، این است که استفاده از تکنولوژی ترجمه آنلاین را به طور موثری در اختیار انسانها در هنگام برقراری ارتباط در زبانهای مختلف در زمان واقعی نزدیک می کند. هواپیماهای هوشمند که یا از راهدور و یا به صورت خودکار خلبانی میشوند، چهره عملیات نظامی را تغییر دادهاند.

وقتی منابع مختلف را چک کنید و از متخصصان بخواهید که ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنند، ممکن است با موضوعات و فناوریهای گوناگونی روبرو شوید ولی شک نکنید که تمام این منابع و افراد روی یک سری از موضوعات و ترندها اتفاق 1biti نظر دارند. محصول کلیدی شرکت تسلا، خودروهای تمام الکتریکی آن هستند که در مدلهای روداستر، S، X و 3 عرضه میشوند. ایلان ماسک در گفتوگویی به تایم گفت: «هدف ما با تسلا همیشه این بوده است که الگو در صنعت خودروسازی باشد، با این امید که سایر تولیدکنندگان نیز خودروهای الکتریکی تولید کنند.» ماسک چند هفته پیش در توییتر یک نظرسنجی راه انداخت و از فالوئرهایش پرسید که آیا باید ۱۰ درصد از سهام خود در این شرکت را بفروشد یا خیر.