شایان ذکر است که آمازون در ماه های اخیر بر بهبود خروجی صدا تمرکز کرده است. در ماه فوریه، این غول فناوری بهروزرسانی نسبتاً جالبی را به دستگاههای Fire TV ارائه کرد توانایی پخش مستقیم صدا به ایمپلنت های شنوایی، چیزی که در سایر خطوط تلویزیون هوشمند موجود نیست. امیدواریم، آمازون به کار بر روی افزایش کیفیت صدا در فیلمها، یا حداقل، خنثی کردن ترفندهای آزاردهنده فیلم ادامه دهد. شاید روزی شاهد تقویت کننده تصویر باشیم تا فیلم ها کمتر تیره شوند.
روش کار، طبق اعلامیه، این ویژگی است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل «صدای اصلی در یک فیلم یا سریال» استفاده میکند و بخشهایی را پیدا میکند که «ممکن است شنیدن دیالوگ بالاتر از موسیقی پسزمینه و جلوهها سخت باشد». از آنجا، Dialogue Boost آن صدا را ایزوله می کند تا آن را تقویت کند تا کاراکترها بسیار واضح تر به نظر برسند.
دسترسی
همه چیز در Prime Video از ویژگی جدید پشتیبانی نمیکند، زیرا فقط چند نسخه اصلی آمازون به زبان انگلیسی در ایالات متحده دارای آن هستند. خانم مایزل شگفت انگیز. با این حال، برنامههایی برای گسترش در دسترس بودن Dialogue Booster به عناوین دیگر در اواخر امسال وجود دارد. ما از یک نماینده شرکت پرسیدیم که آیا برنامههایی برای پشتیبانی از زبانهای دیگر وجود دارد یا خیر. متأسفانه، آمازون کارت های خود را نزدیک به سینه خود بازی می کند زیرا نماینده چیز دیگری به ما نگفت جز اینکه ما را به روز می کند.
آمازون اعلام کرده است که Dialogue Booster در تمام نسخههای سرویس پخش خود در دسترس خواهد بود – از برنامههای موبایل گرفته تا تلویزیونهای هوشمند بدون نیاز به تجهیزات خاص. تنها چیزی که نیاز دارید یک اشتراک Amazon Prime است. میتوانید سطح صدایی را که میخواهید بشنوید، با انتخاب منوی صوتی و زیرنویسها در یک فیلم و سپس انتخاب یکی از دو گزینه English Dialogue Boost: Medium یا English Dialogue Boost: High انتخاب کنید.
اگر به دنبال چیزی برای تماشا هستید، فراموش نکنید که فهرست TechRadar را بررسی کنید 33 بهترین نمایش ویدیوی Prime (و فیلم ها) برای آوریل 2023.
ممکن است در ابتدا فکر کنید که این عمدتا برای افرادی است که کم شنوا هستند، اما واقعاً اینطور نیست. همچنین برای همه افرادی که فیلمی را تماشا کردهاند در نظر گرفته شده است که میکس صوتی عجیب و غریبی را تجربه کنند که به سختی میتوانید بفهمید شخصیتها چه میگویند. در پست اخیر، آمازون بیان می کند (در برگه جدید باز می شود) به دنبال ایجاد “تجربه مشاهده راحت تر و در دسترس تر است [that suits people’s] ترجیحات گوش دادن شخصی» به جای «تقویت کلی» صدا.
میکس صدا یک علم دقیق نیست زیرا حتی استودیوهای بزرگ فیلم نیز می توانند (گاهی اوقات عمدا) مسائل را اشتباه بگیرند. برای کمک به این امر، آمازون در حال حاضر در حال عرضه یک محصول جدید است پرایم ویدیو قابلیتی به نام Dialogue Boost برای افزایش ویژه «حجم [spoken] دیالوگ نسبت به پس زمینه [noise]”.