واضح است که جذابیت اصلی Copilot صرفه جویی در وقت کارمندان با انجام کارهای ساده به راحتی است.
به همان شکلی که دیگر مایکروسافت 365 برنامههای دارای ادغام Copilot، Viva میتواند محتوای پیشنویس، مانند توصیههایی برای اهداف تجاری و شناسایی موانع، بر اساس درخواستهای انسانی یا اسناد قبلی تولید کند.
حالا، اگر به احساس «ارتباط» و الهام گرفتن از روسایم اهمیت میدادم، احتمالاً کمی شک میکنم که بدانم پست صمیمانه و گرم آنها درباره نتایج این سهماهه (یا هر چیز دیگری) واقعاً توسط هوش مصنوعی تولید شده است. این نشان می دهد که یک محیط شرکتی که بر اساس مثبت بودن ساخته شده بود کاملاً مصنوعی بود. اما من چه می دانم؟
مایکروسافت ویوا با استفاده از Copilot از نسل بعدی هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به این معادله عملکرد جدید استفاده می کند، جایی که تعامل و بهره وری منجر به نتایج و موفقیت کسب و کار بهتر می شود.
به دنبال ماه گذشته فاش شدن Microsoft 365 Copilot، یک هوش مصنوعی با قدرت سریع (AI) ابزار بهره وری مایکروسافت با استفاده از فناوری ChatGPT OpenAI اعلام کرده است که این فناوری را به ابزار تجربه مشتری Viva خود نیز اضافه خواهد کرد.
کرک کونیگزباوئر، معاون شرکت مایکروسافت 365 گفت: “در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، بهرهوری کارکنان به عنوان کلیدی برای هدایت عملکرد تلقی میشود – و این مطمئناً درست است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که بهرهوری به تنهایی نمیتواند منجر به موفقیت پایدار شود.” وبلاگ شرکت
برای این منظور، Copilot در Viva Engage به کارفرمایان این امکان را میدهد که پستها و پاسخهایی را برایشان نوشته شود و به GPT-4 اجازه میدهد که چگونه پیامها را از نظر لحن، طول و احساسات شخصیسازی کند.
این غول فناوری همچنین از Viva Glint، یک پلتفرم بازخورد کارمندان، که شاهد ادغام Copilot نیز خواهد بود، رونمایی کرد. به گفته آن، هوش مصنوعی به شرکتها این امکان را میدهد تا به طور موثر نظرات کارکنان را بررسی کنند و با استفاده از «زبان طبیعی»، زمینههای کلیدی را برای بهبود شناسایی کنند.
مشارکت خلبان و کارمند
در یک پست وبلاگ (در برگه جدید باز می شود)مایکروسافت پیشنهاد می کند که افزودن هوش مصنوعی به Viva “هم بهره وری و هم مشارکت کارکنان را در اولویت قرار می دهد”. Copilot به همه جنبههای Microsoft Viva، از اهداف گرفته تا Engage، موضوعات و پاسخها خواهد آمد.
اما مایکروسافت همچنین معتقد است که کارمندان از “ارتباطات سطح بالا” سود خواهند برد، که اساسا احساس می کنند با روسای خود ارتباط دارند. در آن آخرین شاخص روند کار (در برگه جدید باز می شود)که در آوریل 2023 منتشر شد، ادعا کرد که بین مشارکت کارکنان و عملکرد مالی یک شرکت همبستگی پیدا کرده است.