انتشار مواد شیمیایی خطرناک توسط سشوار!



یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که جستجوی ما برای دستیابی به مواد براق و صاف کردن با استفاده از روغن‌ها، ژل‌ها و اسپری‌های مختلف می‌تواند قابلیت‌های پنهانی برای سلامتی ما داشته باشد، و به آزادسازی ترکیبات بالقوه مضر، می‌توان از ابزارهای حالت دهنده حرارت استفاده کرد. ، مشخص شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس‌ای، پژوهشگران آمریکایی ترکیبات آلی فرار(VOCs) مانند سیلوکسان‌ها را که در طول روال‌های مختلف آرایش مو در خانه ساطع می‌شود، مورد مطالعه قرار گرفتند.

مراقبت از مو نه تنها می‌تواند به استنشاق VOCها در خانه کمک کند، تجزیه و تحلیل آنها را نشان دهد که می‌تواند کیفیت هوای بیرون را نیز از طریق سیستم‌های تهویه تحت تأثیر قرار دهد.

در حالی که ما از میزان تأثیرات کامل سلامتی استنشاق این مواد شیمیایی اطلاعی داریم، بعید است که آنها برای ما مفید باشند.

نصرت یونگ پژوهشگر دانشگاه پردو می‌گوید: نتایج بسیار نگران‌کننده هستند. ما انتظاریم را نداشتیم که در طول روال معمول مراقب باشید که بیشتر از افراد هر روز انجام دهند، چنین انتشار قابل توجهی را از ترکیبات شیمیایی فرار ببینیم.

یونگ و همکارانش از یک آزمایشگاه کوچک تهویه برای انجام ۴۶ آزمایش استفاده کردند که در آن بزرگسالان ۱۸ تا ۶۵ سال از ترکیب محصولات مختلف مراقبت از مو و ابزارهای آرایشی برای شبیه سازی روال مراقبت از مو در خانه می‌کردند.

قبل، در طول و بعد از هر جلسه مراقبت از مو یک‌سنج جرمی پیشرفته، ترکیبات آلی فرار هوای داخل خانه را اندازه‌گیری کرد.

گران به رابطه بین سشوار ابزارهای مشابه و انتشارات آلی و همچنین بررسی چگونگی تاثیر شرایط تهویه و سطوح مو بر نتایج پرداختند.

بخوان  فناوری Face ID در زیر نمایشگر آیپد پرو آزمایش می‌شود

آنها برای «متیل سیلوکسان‌های فرار حلقوی» (cVMS) هستند که در مراقبت از مو رایج هستند.

به طور کلی، نتایج نشان داد که بالاترین ابزار حالت دهنده و بیشتر با افزایش انتشار ترکیبات آلی فرار مرتبط است.

پژوهشگران می‌گویند: استفاده از محصولات مراقبت از مو باعث ایجاد تغییرات سریع در محیط‌های آزمایشگاهی در محیط‌های خانگی می‌شود. متیل سیلوکسان‌های فرار حلقوی برای انتشار ترکیبات آلی فرار ناشی از استفاده از محصولات مراقبت از مو غالب بود و دکامتیل سیکلوپنتاسیلوکسان(D5) بیشترین سهم را در انتشار متیل سیلوکسان‌های فرار حلقوی داشت.

ماده دکامتیل‌سیکلوپنتاسیلوکسان در محصولات حالت دهنده مو محبوب است، زیرا در دماهای بالا پایدار و بافتی صاف دارد.

یونگ می‌گوید: مشخص می‌شود که D5 به نام‌طلوب بر دستگاه تنفسی، سیستم عصبی و آزمایشگاهی آزمایشگاهی می‌شود. استفاده از این ماده شیمیایی در محصولات آرایشی و بهداشتی در حال حاضر به همین دلیل در اتحادیه اروپا محدود شده است.

برای درک کامل پیامدهای سلامتی به مطالعات علمی روی افراد نیاز است. در حالی که ممکن است طولانی‌مدت انسان از استنشاق علی فرار در مقایسه با ترکیبی از ترکیبات مانند شامپوها کمترین آزمایش‌ها را تجربه کرده باشد.

اندازه‌گیری‌ها نشان داد که یک شخص می‌تواند روزانه ۲۰ میلی‌گرم D5 استنشاق کند. اکثر D5 در حدود 20 دقیقه پس از مراقبت از مو با استفاده از تهویه از اتاق خارج شد.

جینگلین جی نویسنده اول این مطالعه از دانشگاه پردو می‌گوید: مدل ما نشان می‌دهد که می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یابد.

در حالی که این امر زیست محیطی این ماده را افزایش می دهد، چرا که با روشن بودن سشوار، انتشار تجمعی D5 از خارج در یک ساعت بیشتر از سه ساعت بدون استفاده از سشوار بود.

بخوان  کیت و اپلیکیشن خانگی تشخیص بیماری

ژوهشگران می‌گویند: بر اساس بررسی‌های انجام شده در الگوهای استفاده از محصولات مراقبت از مو و با فرض اینکه ۱۰ از آنها بر سیلوکسان هستند، مجموع انتشار D5 از محیط داخلی به خارج از ایالات متحده می‌تواند به ۰.۴ درصد تا ۶ تن برسد. در سال برسد.

یونگ توضیح می دهد که علت هایی که سشوارها می توانند آلی فرار کنند را در جو آزاد کنند، سیستم های تهویه نیز می توانند این مواد شیمیایی را در داخل ساختمان ها بسازند.

وی افزود: بنابراین حتی اگر از محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر استفاده شود، بخشی از مراقبت از موی شما، باز هم به دلیل محیط اطرافتان در یک محیط شهری تحت تاثیر قرار می گیرد.

پژوهشگران تاکید می‌کنند که هنوز محدودیت‌هایی را در مدل‌سازی استنشاق و انتشار گازها از داخل خارج می‌کنند و می‌افزایند که در تنظیم مراقبت از مو و همچنین قرار گرفتن در معرض آن در سطح و فضای داخلی وجود دارد.

این تیمان می‌کند که ماندن در یک اتاق بعد از حالت دادن به مو با سشوار، قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی فرار را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر شما به محصولات و حالت دادن حرارتی نیاز دارید، ترک اتاق پس از آن می‌تواند به کاهش در معرض آن کمک کند.

توصیه یونگ می‌کند که بهترین راه حل این است که از این محصولات استفاده شود.

وی افزود: آن زمین بیشتر برای مردم و کره زمین مورد مطالعه قرار گرفته و نظارتی باید انجام شود.

این مطالعه در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده است.

انتهای پیام

بخوان  رکورد عجیب راکتور همجوشی هسته‌ای کره جنوبی



منبع