آیا خبرنگاران به زودی بیکار می‌شوند؟

البته بنتون با رد کردن بی‌پرده «جنسیس» نیز مخالفت می‌کند و می‌گوید مصنوعی در بخش نگارش و املا و ویرایش و همچنین رعایت دستور زبان و کمک‌های مشابه می‌تواند یاری‌رسان باشد.

با این، مشکل اصلی ابزار خبری هوش مصنوعی که گوگل می‌کند، این است که اعتبار ندارد و ارزش گزارش اصلی واقعی را ندارد. بیایید فراموش نکنید که مدل‌های زبانی بزرگ به توهم و هذیان‌گویی دارند که به معنای بیرون ریختن اطلاعات نادرست به عنوان صحیح و واقعی است و این می‌تواند باعث یک گفتن بزرگ از سوی روزنامه‌نگاری به مصنوعی مصنوعی شود.

می‌شود گوگل به طور مخفیانه ابزارهای مصنوعی جدید خود را به «جنسیس» در اختیار برخی از سازمان‌های خبری و خبرگزاری‌ها قرار داد و این اطلاعات را به دست آورد که شاید شغل روزنامه‌نگاری در خطر تهدید قرار بگیرد.

در حالی که گوگل مشخص کرده است که این ابزارها را برای جایگزینی‌نگاران برنامه‌ریزی کرده‌اند، بلکه به عنوان کمک کننده عمل می‌کنند، این تغییر در پیشرفت فناوری باعث ایجاد خطر در میان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌شود.

بسیاری از سازمان‌های خبری مانند Insider، NPR و The Times در حال آزمایش هستند که چگونه می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی در اتاق‌های خبری خود استفاده کنند.

انتهای پیام



منبع

در این میان شاهد آن هستیم که واکنش‌های آژانس‌ها به «جنسیس» مثبت نبوده است.

سونامی هوش مصنوعی در اتاق‌های خبر

روپرت مرداک (Rupert Murdoch) سرمایه‌دار آمریکایی و سهام‌دار اصلی ابرشرکت خبری نیوز کورپوریشن یا نیوز کورپ (News Corp) است. این ابرکت یک شرکت چندملیتی آمریکایی در حوزه رسانه گروهی است که مرداک آن را در سال ۱۹۷۹ بررسی کرد که روزنامه‌ها و انتشارات خود را منتشر کردند.

بخوان  چینی ها در فکر آب از ماه

نیویورک تایمز با جن کرایدر، سخنان گوگل صحبت کرد و وی گفت که این ابزار مصنوعی برای جایگزینی با روزنامه‌نگاران نیست، بلکه برای انجام کارهای ساده مانند پیشنهاد برای تیتر و مسائل این چنین طراحی شده است.

آیا خبرنگاران باید نگران باشند؟

حتی می‌توان گفت که در عصر تولید شده توسط هوش مصنوعی و اخبار جمع‌آوری شده، روزنامه‌نگاری تحقیقی و بررسی حقایق، حیاتی است.

این نگرانی وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی مانند مواد مغذی اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند، اما سازمان‌های خبری مانند آسوشدپرس از هوش مصنوعی برای نوشتن مقالاتی در گزارش‌های درآمد شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش اختصاصی نیویورک تایمز، ظاهراً نام این ابزار جنسیس (Genesis) است و توسط گوگل برای افزایش بهره‌وری روزنامه‌نگاری ارائه شده است.

بنتون گزارشی را دریافت کرد که توسط ChatGPT نوشته شده بود، در آن جا با نثر نامفهوم، نژادپرستانه و از نظر اخلاقی پرسش‌برانگیز بود.

برخی از مدیرانی که در زمانی که گوگل ابزارهای هوش مصنوعی جدید خود را در اختیار سازمان‌های خبری قرار می‌دهند، حضور یافته‌اند، گفته‌اند که این هوش مصنوعی ناراضی هستند. چرا که درک درستی از تلاش‌هایی که برای تولید اخبار دقیق انجام می‌شود، وجود ندارد.

در حالی که مصنوعی نمی‌تواند همدلی کند، عقل، خرد و دقت کند که گزارشگران با استفاده از داستان‌ها و گزارش‌های خود را می‌نگارند، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به تحقیق و پژوهش کمک کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، با این حال حتی با این وجود نیز مقالات نوشته شده توسط هوش مصنوعی در مقایسه با مقالات نوشته شده توسط روزنامه نگاران، الکن است.

بخوان  دستگاه فعال‌کننده قابلیت اتصال ماهواره‌ای در تلفن همراه رونمایی شد

به گزارش ایسنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل در حال حاضر با سازمان‌هایی است که زیر چتر ابرشرکت خبری News Corp متعلق به روپرت مُرداک شامل نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال هستند تا ابزار هوش مصنوعی خود را که می‌توان گزارش‌های خبری تولید کند و بنویسد، در اختیار آنها بگذارد.

جاشوا بنتون، روزنامه‌نگار آمریکایی که آزمایشگاه روزنامه‌نگار نیمن (Nieman) را در دانشگاه هاروارد مقاله خود ساخته است، در گزارشی که در یک خبر مربوط به تیراندازی به Chat GPT داده شده است و از این چت‌بات‌های آزمایشی تا گزارشی تنظیم و اسنادی که به ChatGPT تصمیم‌گیری شده است، نوشته شده است.