فیزیک دانان رکورد شلیک لیزر را در راهرو دانشگاه شکستند!

این موضوع مهم است زیرا لیزر به اندازه کافی قوی است که کاغذ و پوست را بسوزاند.

کارگران کار خود را در شب انجام دادند، سپس راهرو را با کمترین مزاحمت برای ساکنین، مسدود کردند.

خوب، هم از طرف دپارتمان فیزیک و هم از دفتر ایمنی محیط مریلند همکاری بسیار خوبی را شاهد بودیم.

میلچبرگ می‌گوید با توجه به لیزرهای بزرگی که به زودی به دست می‌آورم، می‌توانم لیزری را به یک کیلومتر یا فراتر از آن برسانیم.

آمریکایی‌های آمریکایی در حال بررسی «هدایت نوری» بودند که روشی برای هدایت نور از طریق هوا است و می‌توان برای استفاده از لیزرهای دوربرد استفاده کرد.

فیزیک دانان در نیمه‌های شب یک پرتو لیزر خطرناک را در راهروی دانشگاه شلیک کرده و رکورد هدایت پرتوهای نور در کانال هوا موسوم به موج‌بر هوا را شکستند.

پس از یک شبه آزمایش، اغلب دریافتند که روش آنها می‌تواند حدود ۲۰ درصد از نوری را که به طور معمول از طریق هوای پخش می‌شود حفظ کند. با آزمايش بيشتر، مي‌توان آنها را كارآمدتر كرد.

مقاله‌ای که آزمایش آنها را توصیف می‌کند توسط مجله «Physical Review X» پذیرفته شده است.

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که هنگام پرتاب لیزر از محیط آزمایشگاه باید برای مثال نصب پرده‌ها برای محافظت از چشم‌ها که در آزمایشگاه نیازی به انجام آن باشد، انجام شود. این کارها خسته کننده بودند.

انتهای پیام



منبع

اندرو تارتارو(Andrew Tartaro)، دانشجوی فارغ التحصیل فیزیک، می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد که اگر راه‌اندازی طولانی‌تری داشتیم، می‌توانستیم لیزر را برای پرتو بلندتری تنظیم کنیم.

بخوان  کشف داروهای ضد سرطانی از گیاهان خاص

پروفسور هاوارد میلچبرگ (Howard Milchberg)، فیزیکدان دانشگاه مریلند، ایالات متحده آمریکا می‌گوید: چالش‌های زیادی وجود داشت. افزایش عظیم را تا ۵۰ متر ما وادار کرد تا در فیزیک بنیادی تولید موج‌بر هوایی نظر کنیم. علاوه بر آن می‌خواستیم یک لیزر پرقدرت را به داخل یک راهرو عمومی ۵۰ متری بفرستیم و طبیعتا مسائل ایمنی اساسی وجود دارد.

آنها نشان داده بودند که این کار را در فواصل کمتر از یک متر می‌توان انجام داد اما نتوانستند فاصله را گسترش دهند زیرا آزمایشگاه آنها بسیار کوچک بود و لیزر بسیار قدرتمندی که استفاده می‌کردند به راحتی قابل جابجایی نبود.

پس چه راه حلی پیش گرفتی؟ آن‌ها یک حفره در دیوار ساخت و پالس لیزر را در راهروی ۵۰ متری پرتاب کردند.

اندرو گوفین(Andrew Goffin)، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه مریلند، می‌گوید: این یک تجربه واقعا به فرد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از کازموس مجزین، چه اتفاقی خواهد افتاد اگر فیزیکدانان به این نتیجه برسند که آزمایشگاه آنها خیلی کوچک است؟ به نظر می‌رسد از آن‌ها شب شروع به پرتاب پرتوهای قدرتمند در راهروی دانشگاه می‌کنند.