کمک بادبان غول‌پیکر به کشتی ۲۱ هزار تنی

گفتنی است که یک بادبان ایستا تنها یک دهم قدرت کشش Seawing را دارد. در حالی که Seawing به صورت پویا بیش از صد کیلومتر در ساعت را رقم می‌زند. این بادبان هزار متر در هوای پرواز می‌کند تا بادهای تندتر و شدیدتر را بگیرد.

طبق گزارش انجمن بین المللی Windship، تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ کشتی بزرگ باری از انرژی باد خواهد کرد.

بنابراین بادبان Seawing این پتانسیل را دارد که تا حد زیادی را از روی دوش موتورهای کشتی‌های باری بردارد و وابستگی آنها به سوخت ناپاک دیزلی را کاهش دهد.

یک بادبان به مساحت 2 متر مربع که در واقع یک کشتی برای کشتی‌ها طراحی شده است، می‌تواند 500 متر در هوا به پرواز درآید تا بادهای پایدارتر و شدیدتر را انجام دهد و کشتی را حرکت دهد.

بر اساس وب سایت خبری این شرکت، این کایت ویژه به نام Seawing به معنی «بال دریا» یک کایت پارافویلی 270 متر مربعی (250 متر مربعی) است که برای اولین بار در یک کشتی باری با وزن 21 هزار و 528 تن موسوم است. Ville de Bordeaux آزمایش شده است.

راه حل یکپارچه Seawing از فناوری چترهای نجات یا همان کایت‌های تفریحی با سیستم کنترل پرواز خودکار ایجاد و جذب و به کارگیری نیروی باد طراحی شده است.

این سیستم، ایمن، پاک، قابل اعتماد و جمع و جور است و می‌توان آن را به راحتی بر روی هر کشتی تجاری به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف سوخت به طور متوسط ​​به اندازه ۲۰ درصد پیاده‌سازی کرد.

بخوان  باغ‌های فضای اطراف زمین را در این نقشه ببینید

سهم مشابه 3.5 درصدی هوانوردی در سراسر جهان بر اثر گازهای گلخانه‌ای، بخش کشتیرانی نیز سه درصد از آن را تولید می‌کند.

«وینسنت برناتس»، شرکت Airseas در بیانیه‌ای گفت: ما مفتخریم که راه‌حلی داریم که می‌توان به کشتی‌ها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند و کربن زدایی را در سال‌های آینده تسریع کند.

انتهای پیام



منبع

چتر این کایت نیز طوری طراحی شده است که پروازی مستقل و ایده‌آل را مدیریت کند. رشته‌هایی که چتر را به سیستم پایه در عرشه کشتی متصل می‌کند، میزان کشش را مدیریت می‌کند و داده‌ها را انتقال می‌دهد و همچنین به این معناست که به شما قدرت سیستم و ایمنی را بدهد، چتر را در حین پرواز هدایت می‌کند.

کربن زدایی از صنعت کشتیرانی

وی افزود: ما خوشحالیم که سیستم می‌کنیم که اکنون اولین نصب Seawing را برای خود تکمیل کرده‌ایم.

این فناوری دریانوردی فضای بسیار محدودی از عرشه کشتی را اشغال می‌کند که باعث می‌شود آن را آسان کند.

بر اساس کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، کشتی‌های باری بیش از ۱۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ جابه‌جا شدند که تقریباً سه برابر بیشتر از ۱۰ سال گذشته بوده است. پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه پیدا کند، زیرا تجارت الکترونیک باعث افزایش حمل و نقل و انتقال می‌شود.

همچنین قرار است Seawing روی یک کشتی باری بسیار بزرگ ۲۱۰ هزار تنی که از سوخت LNG نیرو می‌گیرد و هم اکنون در حال ساخت است، نصب می‌شود. این کشتی در سال ۲۰۲۴ آماده می شود.

بخوان  افزایش ماموریت های ماه، جرقه های برای درگیری های ژئوپلیتیکی

تکنولوژی کایت Seawing چیست؟

سازمان بین المللی دریانوردی هدفی را برای این صنعت تعیین کرده است که تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط آن را به نصف کاهش دهد و Seawing اساسی در این مسیر و تحقق این هدف است.

در وب سایت شرکت سازنده آن آمده است: تقریباً می‌توانم Seawing را روی همه کشتی‌ها نصب کنید، ارتفاعی که ارتفاع ندارد و مانع از عملیات بارگیری نمی‌شود.

قرار است این سیستم در مجموع روی ۵۱ کشتی دیگر نصب شود.

با این حال، این مفهوم جدید نیست، اما بهینه و جدیدترین نسخه از این نوآوری است. در حال حاضر ۲۱ کشتی بزرگ از این نوع بادبان‌ها یا نوآوری‌های دیگر مانند بال‌ها برای کمک به حرکت در دریا استفاده می‌کنند که نشان دهنده تاریخ طولانی بهره‌برداری از انرژی باد در کشتیرانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ فرانسوی موسوم به Airseas با موفقیت یک کایت عظیم را آزمایش کرده است که می‌تواند کشتی‌های باری را در اقیانوس اطلس کمک کند و پیشرفت کند برای صنعترانی رقم بزند.

تجهیزات این سیستم به شکل مداوم و خودکار کنترل و نظارت می‌شود. همچنین برخاستن و فرود این کایت با کمک تجهیزات در عرشه به صورت خودکار انجام می‌شود.