باغ‌های فضای اطراف زمین را در این نقشه ببینید

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، حجم انبوهه‌های فضایی شناور بالای سر ما از تقویت‌کننده‌های موشکی مصرف‌شده تا ماهواره‌های جاسوسی شوروی، به سختی قابل باور است. که آن را درک می‌کنند، این مکان‌هایی است که مکان‌هایی مانند بمب‌های ساعتی هستند که موضوع مدار پایین زمین را کمتر از ۷۵ سال آینده مسدود می‌کنند.

آژانس فضایی اروپا تخمین می‌زند که در حال حاضر بیش از 1080 تن ذخیره فضایی در مدار زمین وجود دارد. این تعداد، 200 قطعه موسوم به «ابرپرخش‌کننده» را شامل می‌شود.

باغ‌های فضای اطراف زمین را در این نقشه ببینید

با پرتاب شدن روزانه ماهواره‌های بیشتر مانند هزاران ماهواره‌های متعلق به میلیاردرهایی مانند «ایلان ماسک» (Elon Musk) و «جف بزوس» (Jeff Bezos)، واضح است که چرا دولت‌ها و آژانس‌های فضایی سراسر جهان وحشت‌زده هستند. به همین دلیل است که به سرعت در منطقه تنظیم می‌شود و استارتاپ‌های نوآور سعی می‌کنند تا راه‌های هوشمندانه‌ای را برای حذف تمام محصولات ارائه دهندگانی که از دهه ۱۹۵۰ به وسیله کاوشگرها، افراد و ماهواره‌ها به فضا ارسال می‌شوند، ارائه می‌دهند.

ایلان ماسک به خاطر شبکه ماهواره‌ای استارلینک خود، به شدت تحت نظر قرار گرفته است. استارلینک، رایانه‌های اینترنتی اینترنتی و پرسرعت را با هزینه مقرون‌به‌صرفه بدون مناطق دورافتاده وای‌فای ارائه می‌دهند و سال‌های گذشته به قایق‌های بادبانی، کشتی‌های کروز و خودروهای تفریحی کاروان می‌رسند.

باغ‌های فضای اطراف زمین را در این نقشه ببینید

روسیه با ۴۸۳۶ و چین با ۴۰۴۷ در رتبه بعدی قرار دارند. اروپا نیز «آژانس فضایی اروپا»(ESA) را دارد اما این سه بازیگر اصلی در فضای دیگر پیشی گرفته اند.

کدام کشور مقصر است؟

اپراتورهای ماهواره مانند اسپیس‌ایکس دائما مجبورند تا کنترلی را برای جلوگیری از برخورد با فضاپیماهای دیگر و سایر قطعات انجام دهند.

بخوان  اجاق گاز از هوای مضرتر است

سیستم ردیابی این شرکت می‌تواند اجرام کند به اندازه دو سانتی‌متر را تشخیص دهد. این در حالی است که اجرام بسیار بزرگتر ۱۰ سانتی‌متری توسط دیگران می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

می‌شود که مجموع جرم همه‌ی مدارهای حدود ۱۰۸۰۰ تن است. در حالی که مدل‌های آماری نشان می‌دهند ۱۳۰ میلیون قطعه در اندازه‌های بین یک میلی‌متر تا یک سانتی‌متر در محیط زمین وجود دارد.

کشوری که مسئول ایجاد بیشتر فضاهای فضایی به شماره می‌رود، آمریکا است که با توجه به موفقیت ناسا در زمینه پرتاب موشک و اکتشاف و همچنین افزایش تعداد شرکت‌های خصوصی آمریکایی مانند «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) که ماهواره‌ها را در فضا می‌دهند، تعجب‌آور نیستند. لئولبز می‌گوید که این نقشه، ۸۴۹۷ از جمله بدنه موشک، محموله و بقایای زمین را در مدار پایین نشان می‌دهد.

با اطمینان ماسک، داده‌ها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از تمام برخوردهای اسپاسم نزدیک در مدار، بین‌ها به جا مانده از ماهواره‌های استارلینک شرکتیس‌ایکس می‌گیرند. با وجود این، ماسک درخواست کرده است تا ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز به مجموعه ماهواره‌های استارلینک اضافه شوند.

جف بزوس نیز قصد دارد هزاران ماهواره را به عنوان بخشی از «پروژه کویپر»(Project Kuiper) شرکت «آمازون»(Amazon) در مدار پایین زمین قرار دهد. هدف این پروژه، ارائه اتصالات پهن‌بند با استفاده از مجموعه‌های متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره است.

با کمک این نقشه می‌توانید در سراسر جهان بچرخید و آن را بزرگ‌نمایی کنید تا فروشگاه‌های شناور بر فراز کشور خود را ببینید. نقشه شرکت لئولبز حتی بزرگترین مقصران در آن منطقه را نشان می دهد.

شرکت «لئولبز»، نقشه‌های را از پراکندگی‌های فضایی در مدار زمین ارائه می‌کند که هر کدام را بر فراز کشور نشان می‌دهد.

یک نقشه ترسناک، این مشکل را نشان می‌دهد. این نقشه که توسط شرکت نظارت بر ماهواره و تشخیص برخورد «لئولبز»(LeoLabs) مستقر در کالیفرنیا تهیه شده است، باغ‌های فضایی را نشان می‌دهد که در حال حاضر به دور زمین در حال چرخش هستند.

ابرپخش‌کننده‌ها، بدنه‌های موشکی بزرگی هستند که ممکن است به هزاران قطعه تقسیم شوند و پدیده «سندرم کسلر» (سندرم کسلر) را ایجاد کنند. این پدیده، یک اثر نظری است که می‌گوید واکنش زنجیره‌ای فراری از برخورد می‌تواند اثر آبشاری را ایجاد کند. در این اثر آبشار، هر برخوردی می‌تواند فضایی را ایجاد کند که احتمال برخوردهای بعدی را افزایش دهد.

تازه‌واردان نسبی در این زمینه، هند و ژاپن هستند که مسئولیت ۱۴۳ و ۱۴۲ باغی را بر عهده دارند.

بنیان‌گذار «تسلا» (تسلا)، این ترس‌ها را نادیده گرفته است و اصرار دارد که ده‌ها فضاپیما می‌تواند به زمین بچرخند نزدیک شود. همچنین، ماسک ادعاهای مبنی بر این که شرکت او رقبای خود را در فضای تحت فشار گذاشته، رد کرده است.

انجام شده در «دانشگاه ساوت‌همپتون» (Soton) نشان می‌دهد که با وجود هزاران ماهواره استارلینک در مدار، تعداد نزدیکی‌های خطرناک زمین همچنان در حال افزایش یافتن است. محققان دریافتند که ماهواره‌های استارلینک هر هفته به طور متوسط ​​در ۱۶۰۰ برخورد نزدیک با فضاپیماهای دیگر دخیل هستند. از جمله مواردی که دو طرف در فاصله نیم مایلی قرار دارند.

مدیران می‌گویند که سرمایه‌گذاری ماسک، به انحصار درآوردن فضا است و به همین دلیل، چین و آژانس فضایی اروپا این میلیاردر را هدف گرفته‌اند.

بخوان  Oculus Quest 2 کاهش قیمت دیگری دارد و این آغاز پایان هدست Meta VR است.

لئولبز از رادارهای آرایه فاز زمینی که یکی در آلاسکا، یکی در تگزاس، دو نمونه در نیوزلند و دو نمونه در کاستاریکا قرار دارند، برای نظارت بر مدار زمین پایین می‌کند. این کار به شرکت امکان می‌دهد تا هر جرمی را که در منطقه رصدی آن در حال پرواز است، ردیابی و اندازه‌گیری کند.

مشکلات فضایی، بسیار بزرگ است. حتی اطلاعات هشدار داده اند که احتمال ۱۰ درصد وجود دارد که در دهه آینده، یک شخص در اثر سقوط فضاپیما مورد اصابت قرار گرفته و کشته شود. بنابراین، برای پاکسازی مدار زمین و اطمینان از اینکه پروژه‌های آینده از طریق ساخت بازیافت‌پذیر، بازیابی ماهواره‌ها و کاهش هزینه‌ها، ردپای خود را به حداقل می‌رسانند، می‌یابیم، اقدام سریعی انجام می‌دهیم.

گزارش آژانس فضایی اروپا نشان می دهد از سال ۱۹۵۷، ۱۵۴۳۰ ماهواره به مدار زمین پرتاب شده اند ۱۰۲۹۰ مورد در فضای باقی مانده و ۷۵۰۰ مورد هنوز فعال هستند.

از ماهواره‌های «استارلینک» (Starlink) ایلان ماسک گرفته تا تقویت‌کننده‌های موشکی قدیمی روسی و چینی و درمان‌های ناشی از برخوردهای پیشین، جزئیات در مورد نام بدنه موشک، محموله و باغ‌ها و همچنین، حضیض و اوج آنها در این نقشه در دسترس قرار دارد.