آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

آکادمی علوم چین استعدادهای جوان در حوزه های علم و فناوری را از طریق سه دانشگاه وابسته یعنی دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، دانشگاه آکادمی علوم چین (UCAS) و دانشگاه شانگهای تک پرورش می دهد. آکادمی تا به امروز ۸۵۸۸۴ دانش‌آموزه کارشناسی ارشد و ۶۴۹۷۷ دکترا فارغ‌التحصیل شده است.

آکادمی چین با همکاری بین‌المللی می‌توان و همکاری بین‌بین‌المللی را برای موفقیت خود و استفاده از ابزارهایی برای کمک به علوم، پتانسیل‌ها و منابع در سراسر جهان برای پیشرفت علم و مقابله با چالش‌های جهانی می‌داند. این سازمان اشکال مختلف و متنوعی از همکاری و مشارکت با مطالعات سراسر جهان دارد.

آکادمی علوم چین به طور منظم با ژورنال های علمی معتبر چون ساینس و نیچر همکاری دارد و بیش از یک سوم از سهم چین در این مجلات معتبر از محل مقالات تهیه شده از سوی آکادمی علوم چین تامین می شود. پژوهشگران این نهاد علمی و فناوری سالانه هزاران مقاله با تاثیر بالا منتشر می‌کند.آکادمی علوم چین، جامعه پژوهش چین برای کشف و استفاده از فناوری پیشرفته و علوم طبیعی به نفع چین و جهان است و متشکل از یک جامعه و توسعه، یک شبکه تحقیقاتی جامع بر شایستگی و یک سیستم آموزش عالی است که مهندس و مهندس را از چین و سراسر جهان گردهم می‌آورد تا به مسائل نظری و کاربردی با استفاده از روش‌های علمی و مدیریتی در سطح جهانی تبدیل شوند.

۱۳ باغ گیاه شناسی و ۲۶ مجموعه بزرگ گیاهان دارویی و همچنین یک مرکز ذخیره سازی اطلاعات علمی با ظرفیت ۱۵ ترابایت از سایر امکانات آکادمی علوک چین است. آکادمی علوم چین (CAS) در مجموع ۲۶۷ ژورنال علمی منتشر می‌کند و در مجموع دارای ۶۷۹۰۰ پرسنل است که حدود ۵۶۰۰۰ نفر از آنها حرفه‌ای هستند و از این تعداد تقریباً ۲۲۸۰۰ نفر استاد پژوهشی یا دانش‌آموز هستند.

انتهای پیام



منبع

مؤسسه شیمی (ICCAS) که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد، موسسه پیشگام در آکادمی علوم چین است که دارای بالاترین رتبه در رتبه‌بندی نیچر است. این مؤسسه تحقیقاتی چند رشته به تحقیقات پایه در زمینه‌های تحقیقات شیمی و پیشرفت‌های کلیدی فناوری‌های نوآورانه علوم با اهمیت اختصاص دارد. موسسه شیمی آکادمی علوم چین یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو در زمینه شیمی با شهرت بین‌المللی بالاست و در زمینه تحقیقاتی چون علوم پلیمر، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه و شیمی معدنی، مرزهای علوم مولکولی و نانو مواد، آلی و پلیمری، زیست شناسی. شیمیایی و همچنین انرژی و شیمی سبز، سبز دارد.

محققان آکامی علوم چین همچنین برنامه‌های علمی بین‌المللی مانند برنامه‌های محیط زیست قطب سوم (TPE)، گردش اقیانوس آرام و آزمایش آب و هوای شمال غربی (NPOCCE) و پروژه بین‌المللی مریدین در آب و هوای فضا (IMP) را آغاز کردند. علاوه بر این، این موسسه علمی در برنامه‌های جهانی مانند پروژه‌های ژنوم انسانی (HGP) و برنامه راکتور آزمایشی حرارتی هسته‌های مختلف بین‌المللی (ITER) و همچنین برنامه‌های بین‌المللی در مورد تغییرات آب و هوا از جمله حضور فعال دارد.

بخوان  انفجار شفق‌ قطبی در لایه اُزن

در سال 1998، آکادمی برنامه ملی نوآوری خود(KIP) را از سال 1998 تا 2010 اجرا کرد و 2010 بسیار مهم علمی را به ثبت رساندند. جداسازی ژنهای عملکردی مهم؛ توسعه تراشه CPU همه منظوره گودسن(Godson)، ساخت ابرایانه‌های Dawning و Shenteng. توسعه تکنیک‌های زیست‌سازی زغال سنگ و فناوری تبدیل متانول به الفین‌های سبک؛ توسعه فناوری بستر جاده منجمد برای ساخت راه‌آهن چینگهای-تبت، انجام تحقیقات در مورد تغییرات آب و هوا و محیطی در ۲۰۰۰ سال گذشته در مناطق حساس به محیط زیست در چین و درک حافظه کوانتومی کارآمد و طولانی مدت با اتم‌های سرد در داخل یک حفره. حلقه

قدرت پژوهشی

آکادمی علوم چین(CAS) آکادمی ملی علوم طبیعی جمهوری خلق چین است. این آکادمی در یکم نوامبر سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. آکادمی علوم چین بزرگترین سازمان تحقیقاتی جهان است. این آکادمی همیشه در میان برترین سازمان‌های تحقیقاتی در سراسر جهان رتبه‌بندی شده است.

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

به عنوان مثال، « CAS ۲۰» گروه مشترک با انجمن آلمانی ماکس پلانک(MPG) در زمینه‌هایی از جمله‌های نجوم، علوم زیستی و علم مواد تشکیل شده است و همچنین موسسه زیست‌شناسی محاسباتی «CAS-MPG» را ساخته است. علاوه بر این، آکادمی علوم چین و انستیتو پاستور فرانسه به طور مشترک انستی پاستور شانگهای را ارائه کرده اند.

با راه‌یابی برنامه اصلاحات چین در دهه ۱۹۷۰، آکادمی چین با ارتقاء دانشگاهی، همکاری علمی، چند رشته‌ای و پرورش استعدادها، نقش کلیدی در اصلاحات در زمینه علم و فناوری را بر عهده گرفت و با پیشنهادات خود به راه‌اندازی علوم از آن استفاده کرد. برنامه های علمی ملی کلیدی کمک کرد که از جمله «برنامه 863» در سال 1986، توسعه کلی فناوری پیشرفته چین را پیش برد و «برنامه 973» یا برنامه تحقیقات پایه ملی در سال 1997، که در زمینه توسعه علم و فناوری در زمینه های مختلف انجام شد. بود. هدف از این برنامه‌ها همسو کردن تحقیقات و نوآوری‌های پایه علمی با اولویت ملی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است. در سال‌های علوم اولیه، آکادمی چین به ساخت اقتصادی کمک چینی می‌پردازد و تعدادی مهم علمی از جمله سنتز انسولین گاوی را ثبت می‌کند. همچنین مطالعه جامعی در مورد ظهور فلات چینگهای-تبت انجام داد. هر دو پروژه کلیدی ثابت کردند که شکاف علم و فناوری بین چین و پیشرفته ترین جهان کاهش یافته است. همچنین پیشرفت‌های دیگری در تحقیقات پایه در سطح بین‌المللی و توسعه‌یافته، مانند توسعه تئوری، شامل یک مجموعه پیچیده در حوزه‌های کلاس، مطالعه نظریه گلدباخ، و کنترل مهندسی است. آکادمی علوم چین همچنین معتبر اعطای اولین دکترا در چین را بر گرفت.

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

دانش آکادمی اکنون حدود ۳۰ درصد از پروژه های کلیدی علوم پایه چین را تحت برنامه ۹۷۳ این کشور اجرا می کنند. علاوه بر این، این آکادمی برنده ۱۹ جایزه یک ملی علوم طبیعی از ۳۲ جایزه شد. همچنین، 34.2 درصد از تمام محققانی که به عنوان دانش پژوهان جوان ممتاز ملی نام برده می‌شوند، وابسته به آکادمی علوم چین هستند و 40 درصد از محققین اصلی برای پروژه‌های کلیدی علوم طبیعی که با بودجه بنیاد علوم طبیعی چین می‌شوند، هستند. آکادمی علوم چین وابسته هستند.

بخوان  یک شرکت کره‌ای تراشه ۲۳۸ لایه ساخت

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

۴۹ مؤسسه علوم وابسته به آکادمی چین در پکن مستقر هستند، از جمله مؤسسه شیمی(ICCAS)، مؤسسه فیزیک(IOP)، مؤسسه فیزیک جوی(IAP) و مؤسسه دیرینه شناسی مهره داران و دیرینه انسان شناسی(IVPP). مؤسسه‌های کلیدی مرتبط در خارج از پکن نیز شامل مؤسسه‌های شیمی کاربردی چانگچون (CIAC)، مؤسسه فیزیک شیمی دالیان (DICP)، مؤسسه شیمی علی شانگ‌های (SIOC)، مؤسسه‌های علوم زیستی شانگ‌های (SIBS) و رصدخانه کوه بنفش (PMO) در استان جیانگسو هستند. در شرق چین هستند.

عضویت در آکادمی علوم چین بالاترین افتخار آکادمیک در زمینه علم و فناوری در چین است. عضویت یک افتخار مادام العمر است که توسط هیئت رئیسه آکادمی بر اساس یک فرآیند ارزیابی دقیق و محدود دوسالانه اعطا می شود.عضویت در آکادمی علوم چین بالاترین افتخار آکادمیک در زمینه علم و فناوری در چین است. عضویت یک افتخار مادام‌العمر است که توسط هیئت رئیسه آکادمی بر اساس یک فرآیند انتخاباتی دقیق و محدود دوسالانه اعطا می‌شود. سه نوع عضو – کامل، ممتاز و خارجی – در شش بخش دانشگاهی گروهبندی می‌شوند: ریاضیات و فیزیک، شیمی، علوم زیستی و پزشکی، علوم زمین، علوم فناوری اطلاعات و علوم فنی. این‌ها به عنوان یک اتاق فکر علمی ملی با مشارکت کل آکادمی عمل می‌کنند. در موضوعات مهم اقتصاد چین، توسعه اجتماعی و پیشرفت علم و فناوری به دولت و جامعه مشاوره می‌دهند. علاوه بر این، آنها راهنمایی‌هایی را در مورد توسعه رشته‌های علمی فردی و توسعه خود آکادمی ارائه می‌دهند و از علم و فناوری را از طریق سخنرانی‌های عمومی و همکاری‌های داخلی و بین‌المللی می‌دهند. در حال حاضر حاضر آکادمی علوم چین ۷۷۷ عضو اصلی و بازنشسته و همچنین ۸۲ عضو خارجی و ۱۵ عضو موفق به دریافت بالاترین جایزه علمی چین (از میان مجموع ۲۰ جایزه) شد.

همکاری های بین المللی

جدیدترین آثار آکادمی یک سری پیشرفت‌ها در ارتباطات و محاسبات کوانتومی، پیشرفت‌های جدید در مطالعه ابررسانایی نوظهور، پیشرفت‌های بزرگ در تحقیقات سلول‌های بنیادی و کشف یک عامل کلیدی در تنظیم رشد هوش مغزی است.

تاکید روی استعدادها

آکادمی علوم چین (CAS) بزرگترین سازمان علمی جهان است که حدود 48500 محقق در 114 موسسه تحت کنترل مستقیم در سراسر کشور دارد. بودجه سالانه برای سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۳.۵ میلیارد دلار در طول ۷۴ سال گذشته، این نهاد عظیم علمی اکتشافات مهم و پیشرفت‌های فناوری در زمینه‌های مختلف، از جمله ساخت اولین انسولین مصنوعی از منابع گاو (۱۹۶۵) انجام شده است. . ساخت اولین شتاب دهنده ذرات چین، برخورد الکترون پوزیترون پکن(۱۹۸۴) و کشف ابررساناهای با نمای بالا تبدیل بر آهن(۲۰۰۸) از دیگر موفقیت‌های آکادمی علوم چین می‌شود.

بخوان  xrOS چیست؟ نرم افزار شایعه شده هدست واقعیت مجازی اپل توضیح داد

دانش‌آموزان آکادمی علوم چین در زمینه‌های علوم و فناوری پایه و فناوری‌های پیشرفته‌تر و حوزه‌های مرتبط با رفاه عمومی و توسعه صنایع نوظهور تحقیق می‌کنند. این آکادمی شامل ۱۰۴ موسسه تحقیقاتی، ۱۲ آکادمی شعبه، سه دانشگاه و ۱۱ سازمان حمایتی در ۲۳ منطقه در سطح استانی در سراسر کشور چین است. این موسسات میزبان دهها آزمایشگاه و مرکز مهندسی کلیدی ملی و همچنین آزمایشگاه‌ها و مراکز مهندسی کلیدی هستند. آکادمی علوم چین در مجموع، شامل 1000 سایت و ایستگاه در سراسر این کشور است.

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان

آکادمی علوم چین خانه بیش از 30 مرکز علمی در بزرگ چین است که 11 مورد از آنها در حال حاضر در حال حاضر در حال بهره‌برداری هستند، از جمله برخورد می‌کنند پوزیترون الکترونیکی پکن(BEPCII)، توکوماک ابررسانای پیشرفته تجربی(EAST)، تجهیزات تشعشع سنکروترون شانگهای( SSRF) و تلسکوپ بررسی فیبر چند شی منطقه بزرگ آسمان(LAMOST). این پژوهش علمی و علمی همچنین در حال توسعه چشمه‌های نوترونی اسپالاسیون چین (CSNS) و تلسکوپ کروی دیافراگم ۵۰۰ متری (FAST) و همچنین امکانات دیگر است. آکادمی همچنین میزبان شبکه تحقیقاتی اکوسیستم چین (CERN) است که حدود ۵۰ ایستگاه میدان اصلی و ۱۰۰ ایستگاه دیگر در سراسر کشور را بر عهده دارد و وظیفه نظارت و تحقیق در مورد سیستم های اکولوژیکی و محیطزیست را بر روی سیستم دارد.

به گزارش ایسنا، برای بیش از 70 سال، آکادمی چین منبع غنی از نوآوری های تکنولوژیکی، اکتشافات علمی و ذهن مشتاق بلندپرواز بوده است که با جهش از یک رهبر رهبران یک رهبر جهانی تبدیل شده است و با اتاق فکر قدرتمند خود چشم به دستیابی به علوم جدید در عرصه می شود. علم و فناوری دارد.

آکادمی علوم چین از سال‌های چینی اولیه، کلید برنامه‌ریزی توسعه علم و فناوری بوده است. در سال ۱۹۵۶، دولت مرکزی از آکادمی خواست تا برای آماده سازی اولین برنامه ملی ۱۲ ساله کشور برای توسعه علم و نظارت بر فناوری کند، که به حرکت چین برای نوسازی علم و فناوری تبدیل شد. این نهاد از آن زمان‌ها، در تهیه کلیه طرح‌های توسعه ملی علم و فناوری مشارکت داشته و به عنوان یک اتاق فکر ملی عمل می‌کند.

آکادمی علوم چین، اتاق فکر قدرتمند جهان
رتبه آکادمی علوم چین در میان موسسات دیگر در سال ۲۰۲۲

در سالهای اولیه افتتاح، آکادمی علوم چین رهبری همکاریهای بین المللی را نیز بر عهده گرفت. به عنوان مثال، مشارکت مشترک بین چینی و آمریکایی در زمینه فیزیک ذرات بنیادی است که در آن سال‌ها توسعه یافته تا به ادامه رسیده است. با کمک ایالات متحده آمریکا در اقدامات اولیه، تحقیقات چینی با سرعت یک دستگاه الکترون-پوزیترون چینی با کیفیت بالا و قابلیت‌های تحقیقات مرتبط را توسعه دادند. در 30 سال اخیر، این همکاری بر روی آزمایش نوترینویی راکتور خلیج دایا انجام شده است، که به کشف نوعی از نوسانات نوترینو در سال 2012 انجام می شود، که به طور خلاصه به عنوان بهترین فیزیک انجام شده در چین در سال گذشته می شود. .