به نظر می رسد شاکی است می توان کار می کند، زیرا به نظر می رسد که مایکروسافت وقتی می خواهد یکی از محبوب ترین برنامه های ویندوز 11 را با تبلیغات پر کند، یک چرخش را پشت سر گذاشته است.
مانند آخرین گزارش های ویندوز (در برگه جدید باز می شود)، مایکروسافت اخیراً برنامه Weather را در ویندوز 11 تغییر داده است تا بر اساس سرویس آب و هوا وب سایت MSN باشد. اگرچه این معمولاً چندان بحث برانگیز نبود، زیرا برنامههای مبتنی بر وب میتوانند فضای ذخیرهسازی کمتری را اشغال کنند و سریعتر از برنامههای سنتی ویندوز اجرا شوند، مایکروسافت همچنان راهی برای آزار دادن کاربران با افزودن تبلیغات به چیزی که زمانی بدون آگهی بود، پیدا کرد. برنامه
این اولین باری نیست که مایکروسافت با تحمیل تبلیغات به محصولات خود کاربران را عصبانی میکند، اما به نظر میرسد این بار خیلی زیادهروی شده است، با واکنشهای شدید در رسانههای اجتماعی و سایت بازخورد مایکروسافت که باعث شد این شرکت بیصدا تبلیغات را از سایت حذف کند. برنامه – یا حداقل در مقداری از برنامه
در صفحه اصلی، دیگر تبلیغاتی را در برنامه نخواهید دید. با این حال، همانطور که Windows Latest متوجه شد و من تأیید کردهام، اگر روی صفحه دیگری در برنامه کلیک کنید، مانند «پیشبینیها»، همچنان تبلیغات وجود دارد.
همچنین، اگر روی «مشاهده پیشبینی کامل» از ویجت آبوهوا کلیک کنید، به وبسایت آبوهوای MSN خواهید رسید که تبلیغات را نیز نشان میدهد. به طور آزاردهنده، این مورد در مرورگر وب مایکروسافت Edge نیز باز میشود، و اگر آن را بهعنوان پیشفرض تنظیم نکردهاید، یک پاپآپ نیز دریافت خواهید کرد که از شما میخواهد آن را تغییر دهید.
یک دور برگشتی خوش آمدید – اما کافی نیست
همه این تبلیغات و پاپآپهای آزاردهنده میتوانند استفاده از ویندوز 11 را شبیه به یک کار طاقت فرسا کنند، بنابراین مطمئناً خوشحالم که به نظر میرسد مایکروسافت برخی از این انتقادات را جدی گرفته است.
شرکتی که به نظرات مشتریان گوش می دهد و تغییرات مرتبط را ایجاد می کند همیشه خوب است و باید مورد تشویق قرار گیرد. با این حال، در حالی که من دوست دارم این نشانه ای باشد که مایکروسافت در حال ارزیابی مجدد کل رویکرد تبلیغاتی خود در ویندوز 11 است، متأسفانه، فکر نمی کنم اینطور باشد.
این واقعیت که مایکروسافت بی سر و صدا تبلیغات را از صفحه اول برنامه هواشناسی بدون هیچ تاییدی حذف می کند باعث می شود فکر کنم مایکروسافت کاملاً به این حرکت علاقه ندارد و می تواند تبلیغات را به همان آرامی که آنها را حذف کرده است دوباره معرفی کند.
همچنین، از آنجایی که تبلیغات فقط از یک صفحه در یک برنامه حذف میشوند، من را به این فکر میکند که این حرکتی است که در جای دیگر تکرار نمیشود – اگر اصلاً وجود داشته باشد. همه اینها تا حدودی به نظر می رسد که مایکروسافت به سختی حداقل تبلیغات را حذف کرده است.
بنابراین، علیرغم اینکه این یک حرکت مثبت است، مایکروسافت برای رفع نگرانیهای بسیاری از مردم در مورد آزادیهایی که با ویندوز 11 دارد، کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد.