آزمایشی که سرطان پروستات را با ۹۴ درصد دقت تشخیص می‌دهد

پژوهشگران دانشگاه ایست آنگلیا، آزمایش جدید غربالگری پروستات اپی‌سوئیچ را که ترکیبی از آزمایش‌های سنتی آنتی ژن مختص پروستات با آزمایش اپی‌ژنتیکی اپی‌سوئیچ است، در یک مطالعه آزمایشی شامل ۱۴۷ بیمار بررسی کردند. نتایج به دست آمده را با نتایج آزمایش‌های آزمایشی ترکیبی از پروستات مختصر مقایسه می‌کنند و دریافت می‌کنند که پروستات غربالگری به طور قابل توجهی دقت تشخیص را در مورد مردان در معرض خطر افزایش می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ آزمایشی برای سرطان پروستات وجود ندارد، اما آزمایش‌های خون‌ژنی مختص پروستات در کنار معاینات واحد، اسکن ام‌آرآی و بیوپسی، از پرکاربردترین روش‌ها هستند. با وجود این، آزمایش خون‌سازی مختص پروستات به طور معمول برای سرطان غربالگری پروستات استفاده نمی‌شود زیرا نتایج آن می‌توانند غیر قابل اعتماد باشند. تنها یک چهارم که پروستات بیوپسی را به دلیل افزایش سطح پروستات می‌دهند، به پروستات سرطانی مبتلا هستند. بنابراین، انگیزه لازم برای ایجاد یک آزمایش خون جدید با دقت بیشتر وجود دارد.

پشژتسکی ادامه داد: زمانی که غربالگری پروستات اپی‌سوئیچ برای بررسی جمعیت در معرض خطر به کار رفت، یک تشخیص سریع و کمترتهاجمی سرطان پروستات با عملکرد چشمگیر را نشان داد. این یک مزیت واقعی برای تشخیص و غربالگری به شماره می‌رود.

انتهای پیام



منبع

دکتر «جان باروز» (Jon Burrows)، عامل اجرایی آکسفورد بایوداینامیکس گفت: در بررسی‌های بالینی روزمره، نیازی به یک آزمایش خون بسیار دقیق وجود دارد که مردان گریبان را از نظر سرطان پروستات غربال کند، افراد در معرض خطر را دارند. ‌طور دقیق تشخیص داده و در عین حال، به کسانی که تا به حال در معرض خطر غیر طبیعی هستند، پرهزینه و تهاجمی قرار می‌گیرند، در صرفه‌جویی کمک کند.

بخوان  بررسی سیارک فضایی که حاوی مواد آلی است

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که آزمایش خون «غربالگری پروستات اپی‌سوئیچ»(Prostate Screening EpiSwitch) یا (PSE) تا ۹۴ درصد دقیق است و بر آزمایش خون «آنتی‌ژن مختص پروستات» (PSA) که در حال حاضر استفاده می‌شود، برتری دارد. پژوهشگران می‌گویند که آزمایش جدید آنها پتانسیل قابل توجه را به عنوان یک روش دقیق و سریع سرطان غربالگری می‌دهد.

وی افزود: این آزمایش، نمونه دیگری برای اثبات این موضوع است که چگونه محصولات سبد ما می‌توان به کاهش کلی مراقبت از سلامت جهانی کمک کرد.

پروفسور «دیمیتری پشژتسکی»(Dmitry Pshezhetskiy)، پژوهشگر «دانشکده پزشکی نورویچ»(Norwich Medical School) در دانشگاه ایست آنگلیا گفت: سرطان پروستات، شایع‌ترین سرطان در مردان است و هر ۴۵ دقیقه جان یک مرد را در بریتانیا می‌گیرند.

پژوهشگران انگلیسی، آزمایش خون اولیه ابداع کرده‌اند که کمتر تهاجمی است و می‌تواند سرطان پروستات را با ۹۴ درصد دقت تشخیص دهد.

این پژوهش، در مجله «سرطان» به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از میراژ نیوز، پژوهشگران «دانشگاه ایست آنگلیا» (UEA) از ابداع یک آزمایش جدید خبر دادند که می‌تواند سرطان پروستات را با دقت نسبت به روش‌های احتمالی تشخیص دهد.

این آزمایش توسط شرکت «آکسفورد بایوداینامیکس»(Oxford Biodynamics) و با همکاری دانشگاه ایست آنگلیا، «امپریال کالج لندن»(Imperial College London) و سازمان «NHS Trust» توسعه داده شده است.