آزمایش بزرگترین کارخانه تبدیل زغال سنگ به اتانول در چین



کارخانه چین تبدیل زغال سنگ به اتانول جهان با بزرگترین ظرفیت ۶۰۰ هزار تن را آزمایش می‌کند. این در حالی است که پیش از این، چین برای تامین نیازهای صنعتی و سوخت خود به شدت به تولید آتانول متکی بود و نمی‌خواست از غلات تولیدی خود برای تبدیل به سوخت تکیه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، رسانه‌های محلی چین گزارش دادند که بزرگترین کارخانه جهان که زغال سنگ را به اتانول تبدیل می‌کند، آزمایش خود را در تأسیساتی در جنوب شرقی چین آغاز کرد.

این فناوری که توسط موسسه فیزیک شیمی دالیان DICP) توسعه یافته است، تنها نمونه ای در جهان است که به سطح صنعتی رسیده است.

جهان به دنبال حذف سوخت‌های فسیلی در دهه‌های آینده و در تلاش برای کاهش انتشار آلاینده جهانی است. چین که به طور سنتی برای رشد صنعتی خود به زغال سنگ متکی است، سرمایه‌گذاری زیادی در انرژی‌های دریافتی دریافت می‌کند و به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۶۰ بیش از ۸۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از سوخت‌های غیرفسیلی تامین کند.

حتی در شرایطی که از خودروهای الکتریکی در این کشور استفاده می‌شود، افزایش می‌یابد، می‌تواند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. برای کسب بهترین نتایج از این کار، اتانول باید 99.5 درصد خالص باشد و با استفاده از محصولات مانند ذرت، کاساوا، چغندرقند یا نیشکر در ایالات متحده آمریکا و برزیل تولید می شود.

واکنش چین به درخواستی اتانول

متقاضی سالانه چین برای اتانول ۱۰ میلیون تن است. این کشور در سال گذشته از طریق تخمیر غلات کهنه شده است ۲.۷ میلیون تن آتانول تولید کند. با این حال، کسری قابل توجه از نیاز آن به این معنی است که کشور در نهایت الکل باقی مانده مورد نیاز خود را وارد می کند.

بخوان  کروم‌بوک‌ها به‌تازگی یک ویرایشگر ویدیو دارند که تمام دردسرهای ساخت فیلم را از بین می‌برد

اتانول همچنین یک ماده اولیه برای فرآیندهای شیمیایی مختلف است، زیرا می‌توان آن را به اتیلن تبدیل کرد و سایر محصولات را می‌توان از آن استخراج کرد.

درخواستی در چین از ذرت یا نیشکر با استفاده از این محصول برای تغذیه جمعیت در این کشور رقابت می‌کند. قیمت غلات در چین رو به افزایش است و این کشور مجبور است که به دنبال جایگزین‌های غیر زراعی برای تولید اتانول باشد.

تبدیل زغال سنگ به اتانول

موسسه فیزیک شیمی دالیان فرآیندی موسوم به DMTE را توسعه داده است که فرآیندی است که می‌تواند متانول را از گاز کوره کک تولید کند که سپس برای تولید اتانول با مواد دیگر واکنش نشان می‌دهد.

گاز کوره کک یک محصول تولیدی است که از زغال سنگ‌عیار به عنوان ماده اولیه کم استفاده می‌کند، چیزی که چین به وفور دارد.

چین با تغییر از غلات به گاز می‌تواند میلیون‌ها تن غلات را در هر سال ذخیره کند و به کنترل افزایش قیمت‌ها کمک کند.

پروسه ابداعی DMTE برای بیش از یک دهه در حال حاضر بوده است، زیرا نتیجه به دنبال راهی برای تولید اتانول بدون استفاده از غلات بوده است.

در گزارش‌ها آمده است که تیم موسسه شیمی دلیان در سال ۲۰۱۷ به مدیریت فیزیک یک متخصص در شمال غربی استان شانگژی برای تبدیل زغال سنگ به انول کمک کرد.

این تیم کاتهای روند واکنش را برای کاهش هزینه‌های تولید با جایگزینی پرهزینه‌ها با فلزات ارزان قیمت بهبود بخشیده است و چین را به تنها کشوری تبدیل کرده است که این فناوری را به سطح صنعتی تبدیل می‌کند.

بخوان  هنرمندان برای دریافت تصاویر با هوش مصنوعی Dall-E حقوق شاتر استوک دریافت می کنند

در اوایل ژوئن سال جاری، چین با استفاده از تجهیزات داخلی، آزمایش‌هایی را در تولیدات 500 هزار تنی انجام داد. تیم موسسه فیزیک شیمی دالیان همچنین در راه اندازی یک تأسیسات 600 هزار تنی در استان آنهوی با مشارکت یک شرکت نفتی دولتی مشارکت داشت که اکنون بزرگترین کارخانه تولید اتانول جهان است.

اجرای آزمایشی در این کارخانه آغاز می شود تا امکان تولید اتانول در بزرگ را فراهم کند.

گفتنی است که این امکان وجود دارد که از گاز طبیعی یا گاز آزاد شده از کارخانه‌های فولادهای تولید کند.

انتهای پیام



منبع