امید به جوان کردن انسان با پلاسما درمانی

انتهای پیام



منبع دکتر کچر، مدیر ارشد علمی استارتاپی موسوم به یووان (Yuvan) مستقر در کالیفرنیای آمریکا اظهار داشت: پیری سلولی یک فرآیند سلولی محیطی معمولی است که به تاریخچه سلول ها اضافه نمی شود، بلکه به آن اضافه می شود.

سیما (سیما) که از کلمه هندی به معنی «مرز» یا «حد» نام‌گذاری شده است، در 28 فوریه 2019 به دنیا آمد و اکنون بیش از 47 ماه است که زنده مانده و بالاتر از سنی است که در مقاله‌های علمی برای یک موش ماده وجود دارد. از نژاد Sprague-Dawley ثبت شده، یعنی 45.5 ماه عمر کرده است.

اگر سن سیما را عمر انسان مقایسه کنیم، اکنون ۱۲۶ سال است، این در حالی است که با ۱۲.۵ سال از سن انسان در نظر میگیرند.

آینده درمان E5

روند تولید E5 در انتظار ثبت اختراع است. کتاب «توهم دانش» نوشته دکتر کچر داستان کشف آن را به تصویر می‌کشد.

سیما از حد مجاز عبور کرد

طول عمر یک موش صحرایی ماده به نام «سیما» با پلاسما درمانی با هدف ایجاد گردش خون پستانداران، قابل توجهی است که امیدها را برای جوانسازی و افزایش طول عمر زنده انسان ساخته است.

نشان دادن این پلاسما، اندام‌ها و بافت‌های پیر جوندگان را تقویت می‌کند، اما شواهدی وجود ندارد که این عوامل باعث ضد پیری در انسان می‌شود.

نتایج آخرین مطالعه دکتر کچر پس از مرگ سیما، ثبت و منتشر شد. با این حال، داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد که هشت موش دارونما به آنها تزریق شد، تا ۳۸ ماه زنده بمانند، در حالی که هشت موشی که E5 (شکل غلیظ و خالص‌شده پلاسمای خون) دریافت کردند تا ۴۷ ماه زنده ماندند. این پلاسما همچنین به طور قابل توجهی قدرت را در دست گرفتن چیزها توسط موشها بهبود بخشید.

بخوان  برندگان نوبل 2022 جوایز خود را دریافت کردند

سیما تا به امروز نزدیک به ۶ ماه از سن نزدیکترین رقیب خود پیشی گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، آزمایشی زیر نظر دکتر هارولد کچر (Harold Katcher) انجام شد، نور امیدی برای بشریت به منظور دستیابی به رویای معکوس کردن روندی که می‌کند.

استارتاپ یووان قصد دارد این ماده را قبل از آزمایش روی انسان، روی گونه‌های دیگر حیوانات آزمایش کند.

سیما با گذشتن از عمر نژاد خود را به یاد ما حدی می‌کند که تاریخ بشر، تاریخ فراتر رفتن از محدودیت‌ها است.

دکتر کچر، عاملی را در خون حیوانات جوان کشف کرده است که سن موجود را کنترل می‌کند. وی آن را روی ۸ موش صحرایی ماده از نژاد Sprague Dawley آزمایش کرد و «سیما» در حال حاضر در گروه حاضر تنها بازمانده است، اما سنی که این موش به آن رسیده است، چشم‌اندازی از جوان‌سازی انسان را در اختیار دانشمند قرار داده است.

کچر می‌گوید: هدف واقعی آزمایش‌های افزایش طول عمر نیست، بلکه افراد جوان‌سازی، افزایش طول جوانی و تبدیل سال‌های طلایی عمر به سال‌های بالقوه طلایی به جای سال‌های کسالت و درد است. اما این مطمئن است که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، می‌توانیم طول عمر را نیز افزایش دهیم.