شرکت Aerofugia مانند شرکتهای رقیب چینی خود Autoflight و TCab Tech قصد دارد به جای مستقیماً به سمت تاکسیهای هوایی خودران مانند eHang برود، با طراحی آزمایشی وارد این بازار شود.
شرکت جیلی، آزمایش بزرگترین نمونه اولیه پرنده عمودپرواز الکتریکی (VTOL) را که در چین به پرواز درآمد آغاز شد.
شرکت جیلی سپس حدود 55 میلیون دلار را به شرکت آلمانی Volocopter اختصاص داد و یک استارتاپ برای ورود به تجارت تاکسیهای هوایی عمودپرواز الکتریکی راهاندازی کرد.
شاید خودروی پرنده Terrafugia Transition که در ماساچوست آمریکا به پرواز درآمد را به شما داشته باشد. شرکت Terrafugia در سال ۲۰۱۷ توسط غول خودروساز چینی، گروه هلدینگ جیلی (Geely Holding Group) خریداری شد و پس از آن این شرکت به طراحی خودروهای پرنده عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) پرداخت و سپس کم و بیش تعطیل شد و در نهایت در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. چین منتقل شد.
در حالی که نمونه اولیه AE200 بزرگترین eVTOL چینی است که تا به حال پرواز کرده است، اما به گفته رسانه دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست، دقیقاً مشخص نیست که این دستگاه تا چه حد به ورود به بازار نزدیک است. شرکت سازنده امیدوار است بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مجوز دریافت و خدمترسانی کند.
شرکت جیلی هفتمین خودروساز بزرگ چین بیش از دو میلیون خودرو در سال میفروشد و درآمدی در حدود ۱۴ میلیارد دلار در سال دارد.
اکنون شرکت Aerofugia (شرکت تابعه گروه هلدینگ جیلی)، یک نمونه اولیه در پرواز کامل را به درآورده است. این نسخه نمایشی یک تاکسی هوایی برقی پنج نفره با بال پهن و تعبیه شده در بالای هواپیما و چهار ردیف پیشرانه است که هر کدام یک پروانه در هر سر خود دارد. پروانههای جلویی میتوانند برای پرواز و فرود عمودی کاملاً کج شوند.
انتهای پیام
به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، نسخه نمایشی فنی Aerofugia AE200، نمونه اولیه پرنده عمودپرواز الکتریکی (برخاست و فرود عمودی الکتریکی) با اندازه کامل و پنج صندلی است. این یک بیانیه واضح از این خودروساز چینی، مبنی بر طراحیهای جدی در فضای حرکت هوایی شهری است.
این شرکت به عنوان یک شرکت مادر برای Aerofugia، تولید محصولات انبوه را دارد. بنابراین Aerofugia قطعا میتواند به یک بازیگر بسیار مهم در حوزه خودروهای پرنده تبدیل شود.