آماده شدن چین برای دومین پرتاب موشک انقلابی ZQ-2

ماتیجا رنچلی، پژوهشگر موسسه سیاست فضای اروپا در وین می‌گوید: این موضوع به ما می‌گوید این است که چین تا حدی به لطف حمایت مالی و سیاسی به بخش فضایی و برنامه فضایی آن در زمینه فناوری‌های فناوری خود بسیار سریع است.

رنچلی افزود: متان بسیار ساده است. شما می‌توانید آن را در آزمایشگاه یا یک کارخانه، احتمالاً با انرژی انرژی تولید کنید. بنابراین ما با متان می‌توانیم به سوخت‌های موشکی پایداری برسیم.

این ماموریت که قرار است از تأسیسات پرتاب این شرکت در صحرای گوبی(Gobi) پرتاب شود، یک ماهواره را به فضا خواهد فرستاد.

هیچ شرکتی وجود ندارد که از متان برای پرتاب ماهواره یا فرستادن فضانوردان به مدار مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین اگر اسپانیا موفق شود این کار را انجام دهد، به شرکتی تبدیل شود که این موفقیت می‌یابد و همچنین از چین هدف می‌گیرد. مبنی بر پیشی گرفتن از ایالات متحده در منطقه حمایت می کند.

می‌شود موشک ZQ-2 با موتورهای ژنراتور گاز می‌تواند محموله‌ای را به وزن 600 متری زمین در ارتفاع 200 کیلومتری ببرد یا 400 متری محموله را به مدار 500 کیلومتری گفته زمین برساند.

شرکت «لند اسپیس» که به عنوان رقیب چینی شرکت آمریکایی آمریکایی اسپیس‌ایکس در نظر گرفته می‌شود، امیدوار است این پرتاب، کاربرد متان را به عنوان نسلی قابل اعتماد سوخت موشکی تقویت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت فناوری فضای چینی LandSpace در حال آماده شدن برای پرتاب موشک متان انقلابی خود موسوم به Zhuque-2 یا ZQ-2 برای دومین بار در سال جاری است.

بخوان  Grammarly برای Cyber ​​Monday نصف قیمت است – و این اشتباه تایپی نیست

انرژی گرفتن از متان

انتهای پیام



منبع

قطر این موشک ۳.۳۵ متر، طول کل آن ۴۹.۵ متر، جرم آن هنگام برخاستن ۲۱۹ تن و نیروی رانشی که می‌کند ۲۶۸ تن است.

شرکت «لند اسپیس»(LandSpace) چین در حال آماده شدن برای دومین پرتاب موشک انقلابی ZQ-2 در سال است که از متان نیرو می‌گیرد.

فراوانی متان

چانگ یانگ کیون، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه هوافضای کره نیز می‌گوید: این یک فرصت تاریخی برای تازه واردها در صنعت هوافضای چین است.

به گفته یانگ کیون، ذخایر فراوانی از متان در مریخ وجود دارد که می‌توان برای سوخت رسانی به ماموریتهای سرنشیندار آینده به زمین مورد استفاده قرار گیرد. سوختن متان در مقایسه با نفت سفید، دوده کمتری تولید می‌کند و پاکسازی پس از مأموریت را آسان‌تر می‌کند.

شرکتی از جمله اسپیس‌ایکس در حال کار بر روی موشک‌هایی هستند که از سوخت متان استفاده می‌کنند، زیرا آنها پتانسیل برای جایگزینی پاک‌تر و ایمن‌تر برای منابع سوختی مانند جامدادی‌ها و هیدروژن‌های مایع هستند.

موشک ZQ-2 در ماه دسامبر اولین پرواز خود را در مرکز جیوکوان(Jiuquan) انجام داد. این موشک با موفقیت از خط کارمان، مرز پذیرفته شده جهانی بین جو زمین و لبه فضا گذر کرد، اما متأسفانه در مرحله دوم خود ناتوان فنی شد و به قطعیت خود رسید.

در سال ۲۰۱۸، پرتاب شرکت لند اسپیس با استفاده از سوخت جامد سنتی ناموفق بود. از آن پس، این شرکت‌های خود را صرف استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند موتورهای ایجاد شده بر متان ساخته است.