آنتن بافتنی جایگزین دیش می شود


یک آنتن که حالت بافته شده دارد و وزن سبکی دارد، می‌تواند بشکند یا بشکند، ماهواره‌های ارتباطی را دریافت کند.

به گزارش ایسنا، امدادگران معمولاً برای برقراری ارتباط در مکان‌هایی مانند مکان‌هایی هستند که در آنها فاجعه‌های رخ داده یا یک نور طبیعی طبیعی باید دیش‌های ماهواره‌ای نسبتاً حجیم و پرهزینه را حمل و نصب کنند. به زودی، یک آنتن لوله‌های ساده ساخته شده از نوارهای ساخته شده از مواد خاص می‌توانند این کار را انجام دهند و از شر حمل و نصب دیش‌های حجیم رها شوند.

به نقل از نیو اطلس، این دستگاهی که توسط دانشگاه دانشگاه استنفورد و دانشگاه آمریکایی بیروت ساخته شده است، به شکل یک آنتن مارپیچ است. به طور کلی، این نوع آنتن از یک یا چند سیم رسا ساخته می شود که در یک مارپیچ به حالت بافته شده به دور یک دکل پشتیبانی از پیچیده می شود.

این آنتن مارپیچی چهار وجهی قابل استقرار با نوارهایی از مواد مرکب فیبر ساخته شده است که در یک الگوی مارپیچی به هم پیچیده شده و یک استوانه توخالی را تشکیل داده اند.

نکته مهم این است که می‌توان این استوانه را به صورت یک پیکربندی لاغر بلند به ارتفاع حدود یک فوت (۳۰ سانتی‌متر) درآورد یا آن را به سمت پایین هل داد تا استوانه‌ای چاق به ارتفاع حدود یک اینچ با عرض پنج اینچ (۲۵ در ۱۲۷ میلی‌متر). ) تشکیل شود.

آنتن بافتنی جایگزین دیش می شود

این آنتن در حالت بلند خود و زمانی که به وسایل الکترونیکی مانند فرستنده و گیرنده و متصل به می‌شود، مصرف کم مصرفی را در همه جاها منتشر می‌کند که امکان برقراری ارتباط رادیویی با اعضای تیم زمینی را می‌کند و در حالت کوتاه خود، هشدار پرقدرتی. را در جهت ارسال می‌کند و ارتباطات ماهواره‌ای را می‌سازد.

بخوان  کشف یک شهابسنگ ۷.۷ خاکی در جنوبگان

فرکانس‌های استفاده در هر دو حالت با آن مشخص می‌شود.

یکی از مواردی که به ساده نگاه داشتن این طراحی کمک می‌کند، ساختار دوپایه این دستگاه است. این بدان معناست که وقتی با دست کشیده می شود یا فشار می آورد، به طور خودکار به پیکربندی مورد نظر وارد می شود، بنابراین هیچ احتمال خطایی در محل حادثه، میدان جنگ یا حتی در یک فضا به درستی راه اندازی می شود یا نه، وجود ندارد.

پروفسور ماریا ساکوفسکی از دانشگاه استنفورد می‌گوید: راه‌های پیشرفته‌ای که معمولاً در این مناطق به کار می‌روند، شامل دیش‌های سنگین و فلزی هستند که جابه‌جایی‌ها آسان نیستند، برای کار کردن به تعداد زیادی از انرژی‌هایی که نیاز دارند و به آن مقرون می‌پردازند.

وی افزود: این در حالی است که ما سبک وزن و کم مصرف می‌کنیم و می‌توان بین دو حالت عملیات سوئیچ و در مناطقی که امکان برقراری ارتباط کم است، می‌توان کارها را با کمترین زحمت ممکن انجام داد.

این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع