«آواتار» صندلی راننده F1 پتانسیلی برای بهبود راحتی و عملکرد دارد

یک پروژه آزمایشی شیوه طراحی صندلی های مسابقه فرمول 1 را با استفاده از فناوری بیومکانیک در تلاش برای بهبود راحتی و عملکرد راننده متحول کرده است.

“به همین دلیل ما می‌خواستیم راهی پیدا کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ساخت صندلی تا حد امکان دقیق و کارآمد است. با دیجیتالی کردن این فرآیند، ما توانسته‌ایم تنظیماتی را در صندلی انجام دهیم که از نظر آناتومیک درست است، و در حالی که هنوز چند چیز وجود دارد که باید انجام شود. به هر حال، داده های اولیه واقعا امیدوارکننده است.”

مهندسان ویلیامز ریسینگ با کارشناسان دانشگاه پورتسموث در مطالعه‌ای همکاری کرده‌اند تا درک دقیق‌تری از نحوه جا افتادن بدنی راننده در خودرو ایجاد کنند. هدف پشتیبانی از ساخت صندلی مسابقه و بهبود ارگونومی مناسب بود.

دکتر کریس میلز، مدرس ارشد بیومکانیک در دانشگاه پورتسموث، گفت: “این پروژه پتانسیل تاثیرگذاری بر ایمنی را دارد و به ما این امکان را می دهد تا به آنچه که سیستم اسکلتی عضلانی راننده انجام می دهد نگاه کنیم. ما می توانیم نیروهای وارد بر راننده را کمیت کنیم. در ستون فقرات و ماهیچه‌های راننده. در آینده نیز امیدواریم که در مورد چگونگی تأثیر وضعیت صندلی بر نیروهای وارده به راننده با هدف به حداقل رساندن خطر آسیب بیشتر بدانیم.»

فیلیپا موریس، مهندس طراحی ارشد در ویلیامز ریسینگ، می‌گوید: “اگر راننده ما در کابین راحت نباشد، می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر عملکرد کلی آنها تأثیر بگذارد. گاهی اوقات قبل از اینکه صندلی را داشته باشیم، چندین مسابقه را پشت سر می‌گذاریم.

ما واقعاً از نتایج آزمایشی که با موفقیت نشان داده است که با استفاده از این رویکرد نوآورانه جدید، فرآیند تناسب صندلی دیجیتالی یکپارچه به انتها امکان‌پذیر است، خوشحالیم.»

بخوان  روسیه یک فضاپیمای نجات پرتاب کرد

دکتر نوپرت افزود: “از نظر اینکه از اینجا به کجا خواهیم رفت، هنوز چند قسمت برای اصلاح وجود دارد، اما با توجه به اینکه نیکلاس سوار ماشین شد و گفت: [he] احساس می کند که صندلی برای [him]، این واقعاً مثبت است.”

ارائه شده توسط دانشگاه پورتسموث


نقل قول: «آواتار» صندلی راننده F1 پتانسیل بهبود راحتی و عملکرد را دارد (2023، 24 ژانویه) بازیابی شده در 24 ژانویه 2023 از

دکتر اما نوپرت، مدرس ارشد فیزیولوژی در دانشگاه پورتسموث، گفت: “ما این پروژه را آغاز کردیم زیرا معتقد بودیم که می‌توانیم روش‌های فعلی را برای تناسب صندلی، بهبود راحتی راننده و همچنین به جنبه‌های ایمنی و بهداشتی نگاه کنیم. .

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

محققان دانشکده علوم ورزش، سلامت و ورزش دانشگاه، روش‌های علمی را به این فرآیند معرفی کرده‌اند و یک «آواتار» دیجیتالی از راننده ویلیامز، نیکلاس لطیفی، برای شبیه‌سازی وضعیت نشسته او ایجاد کرده‌اند. آنها این کار را با ساخت یک مدل اسکلتی عضلانی با استفاده از اسکن سه بعدی در نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) انجام دادند.

تناسب درایور دیجیتال به تیم این امکان را می دهد تا از طریق یک مدل سفارشی، درایور “واقعی” را در CAD ببیند. این پتانسیل را دارد که نیاز به اتصالات مکرر صندلی را به حداقل برساند، هزینه تیم را کاهش دهد و نیروهای وارد بر سیستم اسکلتی عضلانی راننده را کاهش دهد.
بخوان  مطالعه اندام‌های بدن انسان روی یک تراشه

در حال حاضر، متداول‌ترین رویکرد صنعتی برای تولید صندلی مسابقه سفارشی، متکی به فرآیندی سخت و ذهنی است که در دو دهه گذشته توسعه نیافته است. اغلب باعث می‌شود که صندلی چندین بار ساخته شود تا زمانی که راننده خوشحال شود، زیرا در رعایت موقعیت و محدودیت‌های زمانی مشکل وجود دارد.

لطیفی افزود: “برای من شخصا، تناسب و راحتی در صندلی راننده احتمالاً یکی از مهمترین موارد است. اگر بیش از حد روی صندلی حرکت می کنید یا به سادگی راحت نیستید، این موضوع بر نحوه حرکت شما تأثیر می گذارد. شما رانندگی می کنید و چگونه به تیم بازخورد می دهید.”

«آواتار» صندلی راننده F1 پتانسیلی برای بهبود راحتی و عملکرد دارد

اعتبار: دانشگاه پورتسموث