آژانس فضایی اروپا همکاری با چین در فضا را می کند

این بودجه همچنین به کمک یک فرودگر جدید برای مریخ نورد اگزومارس خود می‌کند، که آن را با روسیه برای جستجوی نشانه‌هایی از حیات گذشته در مریخ ساخته شده بودند اما به دلیل جنگ‌افزار ماموریت آن به حالت تعلیق درآمد.

در ویدئویی که ماه گذشته توسط یک گروه از هواداران فضای چینی در «Weibo» ارسال شد، از فضانورد اروپایی سامانتا کریستوفورتی پرسیده شد که آیا اگر فرصتی داشته باشید، دوست دارید از ایستگاه فضایی چین بازدید کند یا خیر.

در ماه نوامبر، آژانس فضایی چین گفتند که آنها از ورود فضای خارجی به تیانگونگ همیشه استقبال می‌کنند.

کریستوفورتی پاسخ داد: ما تلاش کردیم … اما می‌دانید، همه چیز به آسانی سابق نیست. او افزود: شخصاً خوشحال می‌شوم که از تیانگونگ دیدن کنم، شاید زمانی که سیاست‌ها دوباره آرام شوند.

انتهای پیام



منبع

حدود پنج درصد از این پول به ایستگاه‌های فضای بین‌المللی اختصاص داده می‌شود که آژانس فضایی اروپا در دهه ۱۹۸۰ آن بوده و ۸.۳ درصد از هزینه سالانه آن را بر عهده دارد.

جوزف اشباخر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: ما از ایستگاه‌های بین‌المللی و انجام فعالیت‌ها در آن هستیم.

یک مقام ارشد آژانس فضایی اروپا گفت که هیچ برنامه‌ای برای اعزام فضانوردان اروپا به ایستگاه فضایی چین که به تازگی تکمیل می‌شود، وجود ندارد و اولین بار با صراحت نشان می‌دهد که این آژانس دیگر متعهد به همکاری با چین در پروازهای فضای انسانی در آینده نزدیک نیست. .

آژانس فضایی اروپا می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای فضانوردان به ایستگاه فضایی تیانگونگ چین ندارد.

بخوان  کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

آژانس فضایی اروپا در آن سال گفت: هدف نهایی این است که آژانس فضایی اروپا همکاری طولانی مدت با چین برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی چین داشته باشد.

تیانگونگ، سال گذشته ساخت آن در مدار پایین زمین به پایان رسید، زمینه‌ای برای همکاری بین فضایی و آژانس فضایی چین بود که در سال 2014 توافقنامه‌های اروپا برای مشارکت در سطح جدید امضا کردند.

یک دانشمند فضاییقر در پکن به دلیل دلیل موضوع نامش فاش گفت: این خبر تاسف بار است، غیرمنتظره نیست. در چند سال گذشته، کوید و وضعیت اقتصادی ما با مردم اروپا را به طور فزاینده‌ای مشکل کرده است.

در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه آیا آژانس فضایی اروپا همیشه در حال بررسی امکان ارسال فضاینوردان اروپایی به ایستگاه فضایی تیانگونگ است، گفت: ما نه از نظر بودجه و نه از نظر سیاسی چراغ سبزی در مورد این نشان می دهم که نمی توانم و قصدی برای مشارکت داشته باشیم. این ایستگاه فضای دوم یعنی ایستگاه فضایی چین نداریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساوث چاینا مورنیگ پست، اظهارات مدیرکل آژانس فضایی اروپا اولین موردی است که نشان می‌دهد این سازمان دیگر برای همکاری با چین در زمینه اکتشافات فضایی انسانی وجود ندارد.

جوزف اشباخر(Josef Aschbacher) می‌گوید ۲۲ کشور سازمان به جای همکاری با چین بر این سازمان‌ها در قبال ایستگاه‌های بین‌المللی متمرکز کرده‌اند.

اظهارات اشباخر در حالی بیان شد که بودجه رکوردشکنی نزدیک به ۱۷ میلیارد یورو (۱۷.۶ میلیارد دلار آمریکا) به تازگی توسط ۲۲ کشور عضو آژانس فضایی اروپا برای حمایت از فعالیت‌های این آژانس سه سال آینده انتخاب شده است.

بخوان  یک سیاره فراخورشیدی داغ عجیب کشف شد