کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

گوگل نیز در فناوری آزمایشی محصولی است که از هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌های خبری استفاده می‌کند و آن را به سازمان‌های خبری از نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و نوز کورپ ارائه می‌کند.

از آنجایی که رسانه‌های خبری برای جلب توجه و حفظ اعتماد عمومی و کاهش هزینه و کاهش هزینه‌ها در رقابت‌ها، از هوش مصنوعی (AI) در اتاق‌های خبر در سراسر جهان در حال افزایش است استفاده می‌کنند. در حال حاضر از هوش مصنوعی برای منبع اطلاعات، تولید مقالات خبری و شناسایی مسیر حرکت استفاده می‌شود اما آیا از آن برای روزنامه نگاری بهتر استفاده می‌شود؟

کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

روزنامه نگاری بر اساس هوش مصنوعی یک دهه است که در اتاق‌های خبری بزرگ راه‌اندازی و در حال حاضر اخبار مالی، داستان‌های ورزشی، گزارش‌های آب‌وهوا و ترافیک تولید می‌کند.

www.reuters.com

انتهای پیام



منبع

کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

در ژانویه ۲۰۲۳، سی‌نت، رسانه‌های آمریکایی فناوری اینترنتی اعلام کردند که تمام گزارش‌های منتشر شده توسط هوش مصنوعی را «فعلا» پس از زیر سوال رفتن برخی از روش‌های مصنوعی را می‌کند. این مقاله به بررسی مقالات داخلی و ویراستاران می پردازد که تعداد کمی از مقالات نیاز به اصلاحات عمده دارند. این موارد جزئی اشکال در نام شرکت و غیره بود.

ایسنا/خراسان رضوی مدتی است که از اشکال مختلف هوش مصنوعی در حوزه روزنامه نگاری استفاده می شود و آنچه این مورد را جالب جلوه می دهد، افزایش نقش این ابزارها در روزنامه نگاری است.

nytimes.com

inma.org

نیک‌نیومن، روزنامه‌نگار و استراتژی‌ست دیجیتالی است که مصنوعی به شرکت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند تا کارهای را با موارد کمتر انجام دهند، همچنین فرصت‌هایی را برای ایجاد و استفاده از ابزارهای هوشمند باز می‌کنند، اما در مورد اینکه چگونه می‌توان از این فناوری‌های قدرتمند به روش‌های اخلاقی و شفاف استفاده کرد، به همراه خواهد داشت.

اخبار آسوشیتدپرس با استفاده از مصنوعی از تولید 300 مقاله در گزارش درآمد شرکت در هر سه ماه به 3700 مقاله رسید. امروز، اتاق‌های فناوری‌های مصنوعی خبر این خبرگزاری به طور معمول ۴۰هزار خبر در سال تولید می‌کند – فقط کسری از گزارش‌هایی که خبرگزاری جهانی تولید می‌کند- و استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون بسیار زیاد است. همچنین آسوشیتدپرس بخشی از آرشیو اخبار خود را به OpenAI تحت قراردادی قرار می دهد که از ساخت مصنوعی مصنوعی در اخبار را می کند، داده است، اقدامی که می تواند برای مشارکت های مشابه در این شرکت باشد.

بخوان  قرارداد آمریکا با گوگل برای تولید تراشه

منابع

کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

مانند هر فناوری جدید یا انطباق با آن، استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد اصلی چالش‌ها به همراه دارد. در برخی از بررسی‌های اولیه، گزارش‌هایی مبنی بر خطاهای مادی (و البته)، تکراری و غیر معتبر گزارش شده با این حال، مصنوعی مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و مهمتر از آن‌ها، کسانی که از آن استفاده می‌کنند، نیز به آموختن درس‌هایی در مورد روش به کار فناوری ادامه خواهند داد.

به‌عنوان نمونه خبرگزاری آسوشیتدپرس (آسوشیتدپرس) از هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌های ورزشی بر اساس داده‌ها و خلاصه بازی‌ها استفاده می‌کند. سازمان‌های خبری مانند داو جونز، بلومبرگ و رویترز نیز اتوماسیون را برای ساده‌سازی پوشش خود از بازار سهام و گزارش‌های نتایج آزمایش قرار می‌دهند.

ابزارهای رونویسی هوش مصنوعی در اکثر اتاق‌های خبر به صورت روزانه استفاده می‌شوند. روزنامه‌نگاران و سردبیران از هوش مصنوعی برای بررسی آزمایش‌ها و بررسی منابع اطلاعاتی استفاده می‌کنند همچنین می‌توان از آن برای تعیین محتوا، تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی و تولید خلاصه اخبار شخصی بهره‌مند شد.

در حالی که ساخت مصنوعی مصنوعی نمی‌تواند به‌طور کامل انجام شود و مواردی را جایگزین سرمقاله و روزنامه‌نگاری کنند، موارد متعددی در جریان کار تولید محتوا وجود دارد که می‌تواند به کارایی کمک کند وزمان بیشتری برای سرمایه‌گذاری در توسعه خلاق، تحقیقات و صرف خروجی بیشتر ارائه کند.

journals.sagepub.com

گwگle amantقd esst memی‌thand bhahahnahnhah dhnah destestیara شخصی baraی خ baraharaharnaharnaharnahnahnahnahnahnaharnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahahahahahahahah ان ایجد وهن وهنتههههههههههههههههههههههه هوهی منهنوعی کmک کnd.

فناوری‌های مصنوعی ساخته شده است می‌توان شنیداری، بصری و نوشتاری را با استفاده از ماشین‌ها و الگوریتم‌ها ایجاد کرد، با قابلیت‌هایی که اکنون با پیچیدگی‌های روزافزون، رسانه‌های مختلف را در می‌گیرند. این انواع می‌تواند از توسعه متن ساده گرفته تا تصاویر و ویدئو و همچنین رسانه صدا باشد.

بخوان  شکست شرکت اولین خصوصی در فرود روی ماه

نظرسنجی اخیر از مدیران رسانه‌ها (ناشران، سردبیران و کسانی که در سازمان‌های خود پست‌های ارشد دارند) داد که تقریباً یک چهارم این افراد (۲۳درصد) بیان کردند که به‌طور طبیعی از هوش مصنوعی برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند و پنج درصد را می‌دهند که این بزرگی از کاری است که ما انجام می‌دهیم.

با رواج بیشتر هوش مصنوعی، نگرانی‌ها و اعتراض‌هایی نسبت به استفاده از آن در روزنامه‌نگاری به وجود آمده است، به ویژه گزارش‌هایی که حول محور هوش مصنوعی مولد به‌عنوان جایگزینی برای روزنامه‌نگاری اصیل و متفکر در نظر گرفته می‌شوند. برای ناشرانی که به دنبال گسترش استفاده از مولدهای مصنوعی هستند، مفاهیم و خطرات استفاده از این فناوری‌ها از منظر فنی و تجاری بسیار مهم است.

جار ویس، مدیر مرکز روزنامه‌نگاری کارآفرینی در دانشکده روزنامه‌نگاری کریگ نیومارک دانشگاه سیتی نیویورک گفت: «اگر این فناوری اطلاعات واقعی را به طور قابل اعتماد ارائه می‌کند، روزنامه نگاران باید از این ابزار استفاده کنند.

به عنوان مثال، برای جلوگیری از عدم استفاده از مخاطب، ناشران باید زمانی که مقاله به طور مثال به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید می شود، به وضوح در مطلب منتشر شده بیان می شود و باید دستورالعمل های عمومی در استفاده از هوش مصنوعی در انتشار محتوای را به شرح ارائه دهنده روشن کند. علاوه بر این، ناشران باید خط مشی‌ها و رویه‌های گردش کار روشنی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند تا از آسیب‌پذیری قانونی و حق نسخه‌برداری جلوگیری کنند و خطاها و سوگیری‌های احتمالی در گزارش‌هایی که ممکن است توسط هوش مصنوعی ایجاد شود، کاهش دهند.

بخوان  رصد اولین ستاره دوقلو با مرگ ترقه های!

وقتی در تلفن همراه در فید خبری خود جستجو می‌کنید، به این موضوع توجه کنید و فکر کنید که چه می‌خوانید توسط یک انسان نوشته شده است یا یک ماشین؟

goethe.de

کدامیک از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که شرکت‌های رسانه‌ای، ناشر و تولیدکننده ابزارهای گزارش‌گری خودکار را کشف، بیاموزند و بفهمند و ما پیشرو در این زمینه می‌بینند. این گفت که ما متعهد به بهبود موتور هوش مصنوعی با بازخورد و نظرات گروه‌های تحریریه خود را تا ما و خوانندگان می‌توانیم به این عملکرد اعتماد کنیم.

بلومبرگ اولین پذیرنده استفاده از سایبورگ بود، برنامه‌ای که گزارش‌های مالی را کالبدشکافی می‌کند و فورا گزارش‌های خبری را با تمام حقایق و ارقام مرتبط می‌نویسد. انتشار پستی که شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی هلیوگراف برای پوشش بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و انتخابات کنگره کرد، خبرساز شد.

در حال حاضر برخی از رسانه‌ها از هوش مصنوعی برای تولید خود استفاده می‌کنند. بازفید، شرکت رسانه‌ای خبری آمریکایی اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای تقویت آزمون‌های شخصیتی در سایت خود استفاده خواهد کرد و نیویورک تایمز از چت‌های پی تی برای ایجاد پیام روز ولنتاین در سال جاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اگر روزنامه‌نگاران و سازمان‌های خبری در موضوعاتی که نیاز به تفاهم فرهنگی دارند، سوء استفاده می‌کنند، می‌توانند تنها به ابزارهای معتبر به سازمان‌های خبری که از آن استفاده می‌کنند، آسیب‌های جدی را وارد کنند.

ناشران می‌توانند این محدودیت‌ها و خطرات را با زمینه و داروی مناسب کاهش دهند و این امر مستلزم تمرکز بر بررسی موشکافانه کاربردهای هوش مصنوعی مولد در گردش کار برای بهبود کارایی و تجربه کارمند است.