راه‌اندازی مرکز ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه در سازمان‌های پژوهشی علمی و صنعتی



رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با بیان این که گسترش همکاری با وزارت صمت، وزارت دفاع و تحقیقات نیروهای مسلح در دستور کار سازمان های علمی و صنعتی ایران است، از راه اندازی مرکز ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه نیز در این زمینه وجود دارد. سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنادکتر حسن زمانیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با حضور دکتر سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیسجمهوری برگزار شد، به راهاندازی دو پژوهشکده شیمی دارویی و اکتشاف برگزار شد. و فرآوری عناصر پژوهشک اشاره کرد و گفت: گرفتن مجوز راه‌اندازی دوکده جدید با شرایط انقباضی کشور کار بسیار سختی است که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شده است.

زمانیان با بیان اینکه سازمان های علمی و صنعتی ایران به تار و پود صنعت کشور رسوخ کرده است، گفت: در این مسیر. مرکز ملی ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه نیز در سازمان راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: گسترش همکاری با وزارت صمت، وزارت دفاع و نیروهای مسلح در دستور کار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار دارد.

وی در راه‌اندازی سامانه «نان» گفت: بین صنعت و دانشگاه فاصله وجود دارد و برای اتصال به این سیستم ایده‌ها و نیازها (نان) راه‌اندازی می‌شود.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در مورد راه‌اندازی سامانه «جان»، توضیح داد: موضوع مهم دیگری پس از برقراری ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت، ارتباط این دو بخش با بازار است. در این راستا سامانه «جان» که مسئولیت آن بر عهده سازمان‌های علمی و صنعتی ایران قرار گرفته است، در حال حاضر راه‌اندازی است. این سامانه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت و بازار را تکمیل می‌کند و می‌توان سفارش تولید را نیز در آن ثبت کرد.

بخوان  ارتقای پلتفرم‌های ایرانی برای زائران اربعین

وی افزود: همچنین درگاهی برای دریافت تسهیلات خرید در سامانه «جان» قرار گرفته و ۲ هزار محصول در سامانه جان بارگذاری شده است.

زمانی در مورد ارسال‌های ارسالی به جشنواره خوارزمی، گفت: امسال از 47 کشور دنیا به طرح جشنواره خوارزمی ارسال شده است و این نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش دشمن برای این کشور علمی، این توطئه خنثی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 2021، دو درصد از دانشمندان دو درصد برتر متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین 2.7 درصد از مقالات پر استناد دنیا متعلق به دانشمندان ایرانی است. این نشان می دهد پژوهش ما کیفی سازی شده و اکنون وارد مرحله فناوری شده است.

دکتر زمانی به رتبه این سازمان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی ISC، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بین ۵۲ مؤسسه پژوهشی با توجه به شاخص‌های مختلف رتبه اول را کسب کرده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان‌های علمی و صنعتی ایران، در ادامه اعضای هیئت رئیسه این سازمان‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام



منبع