برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کرده است



معاونان مجلس رئیس جمهوری درباره برگزاری جشنواره های مختلف بین المللی در کشور گفت: جشنواره های بین المللی از جمله جشنواره خوارزمی هر سال باید برگزار شود. چراکه این جشنواره‌ طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایرابه مناسبت هفته پژوهش و فناوری، گفت: سازمان‌های علمی و صنعتی مولود انقلاب هستند که برای ماموریت‌های خاص و رفع مشکلات کشور تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه سازمان های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان در شماره بهترین پژوهشگاه های کشور قرار دارد. فعالیت‌های سازمان‌های علمی و صنعتی ایران در تبدیل ایده به محصول قابل تقدیر است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: این ایده‌ها برای تبدیل محصول و به بازار، به‌ویژه بازار بین‌المللی ارائه می‌شود، نیازهای ارزی کشور را رفع کند. نیازهای ارزی ما فراوان است و نیاز است که این وابستگی را کاهش دهد.

وی با بیان این‌که روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در کشور در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر همه به این تاکید دارند که کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.

حسینی با اشاره به انجام شده در سازمان‌های علمی و صنعتی مانند پژوهش‌های اکتشاف و بررسی عناصر معدنی، گفت: اگر حلقه‌ها به هم پیوسته باشند، با همافزایی کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به ساخت ماهواره پیش‌بینی زلزله توسط این سازمان به نام ماهواره «آیات» و همچنین سالروز زلزله بم در ۶ دی ماه، ادامه داد: ما کشور زلزله‌خیز هستیم و فعالیت‌هایی در حوزه زلزله بسیار ارزشمند است. کار کردن در این حوزه، علم کاربردی و علمی است، علمی است که نافع باشد.

بخوان  یک برنامه مورد علاقه در macOS به روز می شود تا صفحه نمایش مک من را حتی روشن تر کند

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با بیان این‌که هیچ فعالیتی بدون علم و تحقیق، راه به جایی نمی‌برد، خاطر نشان کرد: علم باعث رونق و بهبود وضعیت زندگی و معیشت اقتصادی مردم می‌شود. با داشتن قدرت بازدارندگی در حوزه های مختلف از جمله های علمی، اقتصادی، دفاعی و …. نه می‌توانیم از کشور خود دفاع کنیم، بلکه می‌توانیم پناهگاهی برای دیگران تنها باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم غذایی در غزه، گفت: با علم و دانش و فناوری می‌توانم در مقابل مستکبران ایستاده باشم.

حسینی از شهید سید رضی موسوی یاد کرد و ادامه داد: این شهید از مستشاران قدیمی در سوریه، مجاهد فی سبیل‌الله بود و پرچم این شهید همیشه در اهتزاز است. عرصه جهاد پژوهشگران و علوم عرصه علم و دانش است.

وی درباره جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در کشور گفت: جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره خوارزمی هر سال باید باکوه‌تر از قبل برگزار شود. چراکه این جشنواره می تواند طرح انزوا و تحریم کشور ما را خنثی کند.

معاونت مجلس رئیس جمهور با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، گفت: حدود 10 هزار دانش‌آموز در کشور وجود دارند که باید کمی و کیفی آن‌ها را مد نظر قرار داد. دولت تا جایی که میسر از آنها حمایت کرده است. سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های این شرکت‌ها باعث رفع برخی نیازهای ما و کاهش آن می‌شود. همچنین در برخی زمینه‌ها از جمله دستگاه‌های سیتی‌اسکن و … قراردادهایی برای تولید منعقد شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان‌های علمی و صنعتی ایران، حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، گفت: انتخابات سرنوشت‌سازی در کشور در پیش داریم. انتخابات نشان وحدت ملی است. اگر کشوری وحدت داشته باشد، قوی و مقتدر باشد، دیگران به آن طمع نمی‌شوند.

بخوان  برنامه OG تبلیغات اینستاگرام را حذف می کند و شما را به اصول اولیه باز می گرداند

وی افزود: انتظار اساتید و پژوهشگرانی داریم که گروه مرجع جامعه هستند، این تکلیف را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند و شب‌ها و ابهامات را رفع کنند. چرا که این نیز مانند فعالیت‌های علمی، آثار و تبعات بین‌المللی دارد و می‌توان از آن استفاده کرد تا افراد علمی به کارهای بزرگ اهتمام ورزند.

انتهای پیام



منبع