پزشکی که توسط هوش مصنوعی تصاحب نخواهند شد

هوش مصنوعی جایگزین چند شغل خواهد شد؟

ربات‌های قدرت گرفته شده از هوش مصنوعی طی سالیان آتی برخی از کارها را از چنگ انسان‌ها درمی‌آورند، اما نیروی انسانی ایجاد خواهد کرد.

تاثیر هوش مصنوعی بر انواع کار

به گزارش ایسنا، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که حدود یک چهارم کار در سراسر جهان را می‌توان توسط ماشین‌ها و ربات‌ها انجام داد. گاهی اوقات این روند باعث می‌شود، نگران امنیت شغلی خود باشند. با این وجود، بسیار مهم است، اعتقاد بر این است که اتوماسیون یا خودکار شدن، نه تنها کار را با انجام کارهای آسان و تکراری اصلاح می‌کند، بلکه باید آنها را از بین نمی‌برد.

پزشکی که توسط هوش مصنوعی تصاحب نخواهند شد

انتظار می‌رود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ جایگزین ۸۵ میلیون شغل در سراسر جهان شود. اما این گزارش در ادامه می‌دهد که هوش مصنوعی نیز در این دوره زمانی ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد.صنایعی که همیشه به انسان نیاز دارند

در این باب در یک نگاه می‌بینیم:

برخی از کارهایی که همچنان به نیروی انسانی متکی هستند عبارتند از نویسندگی، کنشگری اجتماعی، وکالت، آموزش و مهندسان آموزش هوش مصنوعی. این زمینه‌ها ممکن است با پیشرفت‌های هوش مصنوعی در آینده کمک کنند، اما هوش مصنوعی و ربات‌ها نمی‌توانند همدلی و هوش اجتماعی مورد نیاز در این حوزه‌ها را ارائه دهند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند ابزار مفیدی برای معلمان و مربیان باشد، زمانی که تلاش می‌کند از سطوح مختلف، پیشرفت و خلق و خوی دانش‌آموز به دست آورد، اما همچنان این آموزگاران هستند که راهنمای خاص هر دانش‌آموز و ارائه راهنمایی‌های ویژه به وی خواهند بود. .

اتوماسیون به تکمیل عملکردهای عملیاتی بیشتر محاسبه حقوق و دستمزد، فیلتر کردن برنامه های شغلی و غیره ادامه داد یا به شکل مشابه، حتی در بخش مراقبت های بهداشتی، اتوماسیون و فناوری نقش مهم ایفا می کنند، اما همیشه برای تشخیص و درمان باید در کنار انسان ها باشند. در نقش‌های مختلف شامل پزشکان، جراحان، پرستاران، مراقبت‌های بهداشتی کار کند.

بررسی‌ها به چهار نقطه ضعف اساسی هوش اشاره می‌کنند که نقاط ضعف را از تصاحب برخی از موارد توسط هوش مصنوعی پیشگیری می‌کنند. به طور خلاصه، هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی پیچیده، کاری که نیاز به هماهنگی دقیق دست و چشم دارد، با فضاهای ناشناخته و بدون ساختار و همدلی کردن ضعف دارد.

مشاغلی که شامل بالاترین جنبه انسانی، تفسیر استراتژیک، تصمیم گیری، مهارت های تخصصی یا تخصصی هستند، به این زودی ها با اتوماسیون جایگزین نمی شوند. به عنوان مثال وکلا، نقش‌های رهبری، متخصصان پزشکی، بررسی‌های بهداشتی، متخصصان و منابع انسانی از این فناوری‌ها و مهارت‌ها هستند.

پاسخ هوش مصنوعی به خود

بر اساس برخی پژوهش‌ها، حدود یک چهارم کار در سراسر جهان در معرض خطر اتوماسیون هستند. این روند گاهی اوقات مردم را در مورد امنیت شغلی مضطرب می‌کند.

بخوان  عمر موش‌ها با برنامه‌ریزی مجدد ژن‌ها طولانی شد

خیal ema memی‌ntund yز atahahaht araحt bahahd کhe byز bharخی bharگز bhahhhahnhnnnuی جahnnnhnnd. کارهایی که مصنوعی قادر به تقلید و تکرار آنها هستند، از زمینه‌های خلاقانه تا کارهای همدلانه و همچنین پروژه‌های پیچیده سیاسی و استراتژیک را شامل می‌شود، نیست.

اتوماسین محمات قربانی قربن وهایفههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههججججججججججههههههههههههههههههههههرهههرههاهخرخرخرخرخرخرخریهخرهانشانلش حتی در حالی که جهان به سمت سمت دیجیتالی شدن و اتوماسیون و توسعه روزافزون هوش مصنوعی پیش می رود، زمینه را برای ایجاد زمینه و پیچیدگی ها قبل از ارائه راه حل های غیر قابل جایگزین می کند.

ربات‌ها و سیستم‌های اتوماسیون با تغذیه از مصنوعی از سال ۲۰۰۰ به آرامی از کارگران کارگری و تولیدی را کنار زده‌اند. از طرف دیگر اما پیش‌بینی می‌شود که مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند.

با توجه به گزارش «آینده کار ۲۰۲۰» منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می‌رود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ جایگزین ۸۵ میلیون شغل در سراسر جهان شود. اما این گزارش در ادامه می‌دهد که هوش مصنوعی نیز در این دوره زمانی ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

ما می‌توانیم تقریباً هر بخش از روند کار خود را خودکار کنید، اما همچنان به مداخله انسانی برای ارائه استدلال‌ها، ایجاد روابط اجتماعی در مرحله‌ها و یافتن تفاوت‌های ظریف در داده‌ها به جای تکیه بر داده‌ها و الگوریتم‌ها ادامه می‌دهیم.

خلاقیت مصنوعی به آن اندازه که مردم فکر کنند، جادویی نیست. در وضعیت فعلی، کارهای تکراری که از قوانین یکسانی پیروی می‌شوند، می‌توانند توسط هوش مصنوعی انجام شوند. روانشناسان، کنشگران، متخصصان مهندسان، مدیران منابع انسانی، استراتژی‌های بازاریابی و وکلا تنها برخی از نقش‌هایی هستند که در آینده نزدیک نمی‌توانند با جایگزین‌های مصنوعی تبدیل شوند.

انتهای پیام



منبع

در ابتدای این گزارش اشاره شد، این که دو روی دارد. ربات‌ها و هوش مصنوعی برخی از کارها را از انسان‌ها دور می‌سازند، اما چیزهایی که می‌توانند ایجاد کنند.

پزشکی دور دستیابی هوش مصنوعی

  • آموزگاری
  • نویسندگی
  • وکالت
  • کنشگری اجتماعی
  • پزشکی و طبابت
  • مشاوره درمانی
  • مدیریت

خطر و فرصت شغلی هوش مصنوعی در یک نگاه:

اما شاید جالب توجه‌ترین جواب، باشد که از خود هوش مصنوعی پرسیده شود. هنگامی که از ربات هوش مصنوعی ChatGPT که این روزها بسیار سر و صدا به پا کرده است، می‌پرسیم با یک جدول روبرو می‌شویم که دارای ۱۰ شغل مورد انتظار خود مصنوعی است که فکر می‌کند نمی‌تواند روزی آن را انجام دهد و یک توضیح کوتاه نیز دارد. چرایی آن روبروی هر شغل آورده شده است.

هوش مصنوعی می‌گویند هوش مصنوعی از پیش برنامه‌ریزی می‌شود و نمی‌تواند به خودی خود را تقلید کند و بدون تخیل، رویا و الهام جمعی است، چیزی که انسانها در آن بهترین هستند.

پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند.هوش مصنوعی برخی از کارها است و به این کار ادامه خواهد داد. کارگران در صنایع مختلف از مراقبت‌های بهداشتی گرفته شده تا بخش‌های کشاورزی و همگی صنعتی می‌توانند انتظار داشته باشند که به خاطر توسعه‌ی هوش مصنوعی مانع امنیت شغلی و استفاده از خود شوند. اما انتظار می‌رود برای کار به ویژه در صنایع رباتیک و مهندسی نرم‌افزار به لطف هوش مصنوعی افزایش می‌یابد.

بخوان  ChatGPT معادل اپ استور را دریافت می کند – در اینجا بهترین GPT های اولیه آورده شده است

مشاوران مشاوران، طراحان، متخصصان، خدمات مهمان نوازی و هتلینگ و مشاورانی را ارائه می دهند که یکپارچه سازی سیستم ها و فرآیندها را دارند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.خلاقیت

به عنوان مثال، در چند سال گذشته، اتوماسیون به متخصصان منابع انسانی کمک کرده است تا کار خود را بهتر انجام دهند، اما نمی‌توان آنها را تغییر داد یا نیاز به ارتباط انسان با انسان را دارد.

کامپیوترهای هوشمند یا ربات‌های هوشمند نمی‌توانند مانند پیکاسو نقاشی کنند یا مانند موتزارت موسیقی بسازند. هیچ کس نمی‌تواند توضیح دهد که چرا برخی از انسان‌ها خلاق‌تر از دیگران هستند. می‌توان گفت غیرممکن است که رایانه‌ها جرقه‌های خلاقیت را می‌سازند که به شگفت‌انگیزترین شاهکارهای جهان شده، تقلید می‌کنند.

مهارت های مورد نیاز در عصر هوش مصنوعی

  • ریاضیات پایه
  • ارتباط کلامی و نوشتاری قوی
  • خلاقیت
  • مدیریت افراد
  • هوش هیجانی
  • تفکر انتقادی و حل مسئله

همچنین برای ایجاد نیروی انسانی وجود خواهد داشت که به ما کمک کند تا با دنیای جدید با حضور بیشتر هوش مصنوعی سازگار شود.

با این، با وجود این ترسین زده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در واقع مصنوعی مصنوعی با ربات‌ها به افراد کمک می‌کند تا به موقعیت‌هایی بروند که به مهارت‌های بین فردی بیشتر نیاز دارند.

در این گزارش شرح داده شده است که هوش مصنوعی شاید از این که یک تهدید باشد، یک فرصت است. در واقع مصنوعی ساخته شده تا تغییر کند و از آنجایی که بسیاری از انسان‌ها در مقابل تغییر، مقاومت دارند، این فناوری نوین را بیشتر یک خطر می‌دانند.

در نهایت، با وجود اینکه هوش مصنوعی بسیاری از کارهایی را که می‌کند، در کنار آن موقعیت‌های شغلی متعددی ایجاد می‌کند.

پزشکی که توسط هوش مصنوعی تصاحب نخواهند شد

بسیاری از تحقیقات بر این باورند که یکی از بزرگترین موهبت‌های هوش مصنوعی است، آن را در نجات انسان‌ها از انجام کارهای تکراری خسته‌کننده می‌کنند که بخشی از انجام کلی آن‌ها است، بنابراین آن‌ها آزاد می‌شوند تا بر روی پروژه‌های پیچیده‌تر و با ارزش‌های خاص خود انجام دهند.

در دنیای فناوری پیشرفته که به سرعت در حال تغییر است، ماهیت شغل و کار نیز مدام در حال تغییر است. در چند دهه اخیر، ربات ها و اتوماسیون، ماهیت و نقش تقریباً هر شغلی را تغییر داده اند. اتوماسیون و هوش مصنوعی به انقلاب جدید دامن زده و کار را در هر صنعت از شاخه های فناوری، از اطلاعات فناوری گرفته شده تا صنایع تولیدی تغییر می دهند.

مشاوران مشاوران، طراحان، متخصصان، خدمات مهمان نوازی و هتلینگ و مشاورانی را ارائه می دهند که یکپارچه سازی سیستم ها و پروسه ها را انجام می دهند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

بخوان  سیاستمداران از بیگانگان فرازمینی خطرناک ترند!

تحقیقات می‌گویند افزایش پذیرش و توسعه اتوماسیون و هوش مصنوعی، یک بدبینی نسبت به تعداد زیادی از مهارت‌ها و مهارت‌های جابجایی را به همراه دارد. این در حالی است که می‌توان از روش‌های آموزشی و هوش مصنوعی استفاده کرد.

در نهایت، در حالی که فناوری‌های دیجیتال تعداد زیادی از کارهای روزمره را بیهوده می‌سازند، برخی از مهارت‌ها و کارهایی هستند که به دلیل پیچیدگی‌های موجود و این واقعیت‌ها که نمی‌توان آنها را کاملاً جایگزین کرد، نه تنها از دست انسان بیرون نمی‌آیند، بلکه برای آنها کار می‌کنند. بیش از پیش می شود.

روانشناسان، کنشگران، اکثر مهندسان، منابع انسانی، استراتژی‌های بازاریابی و وکلا نقش‌هایی هستند که در آینده نزدیک نمی‌توانند با جایگزین مصنوعی جایگزین شوند.

با این، با وجود این ترسین زده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در واقع مصنوعی مصنوعی با ربات‌ها به افراد کمک می‌کند تا به موقعیت‌هایی بروند که به مهارت‌های بین فردی بیشتر نیاز دارند.در این گزارش به معرفی چند مهارت و حرفه‌ای در هر دو این کار، کارها و مهارت‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌سازند و وسایلی که به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را با اتوماسیون جایگزین کنند.

ترجمه این جدول در زیر با هم به تماشای می‌نشینیم:

نقش‌هایی که شامل ایجاد روابط با مشتریان یا بیماران است، هرگز با اتوماسیون جایگزین نمی‌شوند

هوش مصنوعی می‌تواند به اجرای اقدامات کمک کند، اما تا طرح‌هایی ارائه کند که هر کار را با تصویر بزرگتر مرتبط می‌کند، تعداد زیادی دارد. صرف نظر از صنعت، نقش‌هایی که نیاز به تفکر انسان‌ها دارند، همیشه توسط می‌شوند.

استراتژیک بودن و تفکر انتقادی

محیط زیست مصنوعی در محیط کار

در حالی که دستیارهای هوش مصنوعی مانند الکسا یا سیری در پیروی از انسان از هر جهت عالی هستند، اما این حقیقت است که نمی‌توان احساسات ما را درک کرد. حتی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نیز هرگز نمی‌توانند همان انسان را درک کنند و به روشی که یک می‌تواند به ما پاسخ دهد، پاسخ دهد. یک رهبر گروه باشد که به کارمندان در شرایط کمک می‌کند یا فروشندگانی که می‌خواهند با انجام کارها انجام دهند، برای همه این کارها به چیزی به نام همدلی است که در ربات‌ها وجود ندارد.

اتفاق بسیار زیادی از این نظر است که از کار در پنج تا ۱۰ سال آینده کاملاً خودکار خواهد شد. گروهی از مدیران ارشد فناوری که فناوری فناوری فوربس به نام «15» را تشکیل می‌دهد، می‌گویند: ارائه خدمات بیمه، خدمات مربوط به انبارها، تولید، خدمات، تحقیق و ورود داده‌ها، حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی و هر وظیفه‌ای که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. مصنوعی کاملاً آموخته و تکرار شود، به دست مصنوعی مصنوعی تصاحب می‌شود.