زمین در بحرانی‌ترین زمان به سر می‌برد!

انتهای پیام



منبع

او می‌گوید: پیش‌تر، از زمان صنعتی شدن، این هشدار داده شده بود که به واسطه صنعتی شدن، دمای ۱.۲ درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود و این دما، ۲۰ درصد، گرمای شدید تابستانی را می‌سازد. اکنون، این هستیم که این گرما و افزایش دما در نقاط نیمکره شمالی احساس می‌شود.

این دانشمند ۸۲ ساله، معتقد است: «این ابرطوفان‌ها پدیده‌های نوظهوری هستند که در نتیجه فعالیت انسان رخ می‌دهند. در واقع، ما آگاهانه به سوی این اقدام جدید می‌کنیم، چرا که هشدارها داده شده بود و ما می‌دانستیم که چنین وقایعی ممکن است یک روز از راه برسند.»

زمین در بحرانی‌ترین زمان به سر می‌برد!

جیمز هنسن، دانشمند سرشناس آمریکایی در علوم آب و هوا

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه گردین، جیمز هنسن، دانشمند شناخته شده در علوم آب و هوای ناسا است که در سال ۱۹۸۸ در کنگره ایالات متحده آمریکا، گرم جهانی را پیش بینی کرده بود، اکنون می‌گوید که جهان در حال نزدیک شدن به یک «مرز آب و هوایی جدید» است.

این دانشمند ناسا در واکنش به بشریت نسبت به بحران آب و هوا، گفت: گویا ما باید این حوادث زیست محیطی را بچشیم تا واقعیت را باور کنیم، به نظر می‌رسد که گرم‌ترین سالی باشد که تا به حال در سطح جهان به ثبت رسیده است. گرمایی بی‌سابقه‌ای که در هفته‌های اخیر ایالات متحده، اروپا، چین و مناطق دیگر را فراگرفته است، باعث افزایش احساس نامیدی شده است. مدیران و مدیران مدیران را انتخاب کردند که در برابر چنین بحران‌هایی اقدامی انجام دهند و پاسخگوی هوشمندانه و معقول‌های ارائه‌دهنده باشند.

ایسنا/اصفهان جیمز هنسن، دانشمند سرشناس آمریکایی هشداری است که جهان در حال نزدیک شدن به یک «مرز آب و هوایی جدید» است و در چنین وضعیتی، به زمین بالاتری از هر زمان در سال‌های گذشته می‌رسد.

هن یک دانشمند آب و ناسا بود که به قانونگذاران افزایش گرمایش جهانی هشدار داد و از آن زمان در تظاهراتی در کنار فعالان و دوستداران محیط زیست شرکت کرد تا بیتوجهی و عدم اقدامی هوا در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را اعلام کرد و محکوم کرد.

هنسن، که از بیانیه او در سال ۱۹۸۸ در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا به‌عنوان اولین افشاگری جنجالی در گرمایش جهانی یاد می‌شود، اکنون در بیانیه‌ای به همراه دو دانشمند دیگر هشدار می‌دهد که جهان در حال حرکت به سمت یک «مرز آب و هوایی جدید» است. در این وضعیت جدید پیش بینی شده، زمین به دمای بالاتر از هر زمان در طول میلیون‌ها سال گذشته می‌رسد و به چنین گرمای بی‌سابقه‌ای، مانند طوفان‌هایی شدید، موج‌های گرما و خشکسالی را به همراه دارد.

بخوان  هوش مصنوعی بلندگوی عیوب انسان است