ابداع کراس مصنوعی برای درمان بیماران درمان پانکراس


بیش از 400 میلیون نفر در جهان از مبتلایان هستند. بیماری یک بیماری مزمن است که به علت عملکرد نامنظم پانکراس که مسئول تولید هورمون انسولین است، ایجاد می‌شود. انسولین به گلوکز خون اجازه می‌دهد تا سلول‌های بدن را وارد کند و از آن برای تولید انرژی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، درمان یا بیماری قند، یک اختلال سوخت و سازی(متابولیک) در بدن است. در این بیماری تولید بدن انسولین در برابر بین میرود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است.

نسخه دو نوع اصلی دارد. در نوع‌های یک، سلول‌های بتا در پانکراس می‌تواند به تولید انسولین می‌شود و در نتیجه، مقاومت پیش رونده به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و ناتوانی کامل تولید انسولین منجر شود. در نوع دو مشخصه است که عوامل ژنتیکی چاقی و کم‌رکی نقش مهمی در زندگی فرد دارند.

در، سرعت و کار بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد. از این رو میزان قند خون افزایش می‌یابد که به آن پرگلیسمی می‌گویند. وقتی این قند در از مدت بدن وجود داشته باشد، باعث تخریب بدن می‌شود. در این خبر قصد داریم یک فناوری جدید را که می‌توانم از آن برای مدیریت و درمان استفاده کنم. این پانکراس/ لوزالمعده مصنوعی است که از آن می‌توان برای درمان نوع ۱ و ۲ استفاده از فناوری استفاده کرد.

مطالعات اخیر دانشگاه کمبریج یک لوزالمعده مصنوعی را آزمایش می‌کند که توسط افراد مبتلا به نوع ۲ استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از الگوریتم دانشگاه کمبریج، مدت زمانی را که با سطح قند خون بالا اسپری می‌کردند به نصف کاهش داد و مدت زمانی را که در محدوده هدف گلوکز اسپری کردند، افزایش دادند.

بخوان  پرتاب کپسول زیستی نیم تنی بعد از ۱۰سال وقفه با پرتابگر بومی/از ارسال سلول تا توسعه زیست محیطی

سطح قند خون بالا از عوارض نوع ۲ است. معمولاً انسولین سطح قند را تنظیم می‌کند، اما خون نوع آن ۲ در سنتز انسولین ایجاد می‌کند. این امر در نهایت می‌تواند منجر به مشکلات عمده‌ای مانند بیماری قلبی و آسیب کلیوی، عصبی و مشکلات چشمی شود.

پژوهشگران موسسه علوم متابولیک دانشگاه یک پانکراس کم ساخته شده که می‌تواند سطح طبیعی گلوکز را حفظ کند. این سیستم داده‌های یک پمپ انسولین و مانیتور نظارت بر قند را با یک برنامه ایجاد شده توسط محققان به نام CamAPS HX ترکیب می‌کند. الگوریتمی که این نرم افزار را کنترل می کند، میزان انسولین مورد نیاز برای حفظ سطح قند خون در محدوده مورد نظر را پیش بینی می کند.

قبلاً نشان داده شده بود که افراد مبتلا به نوع ۱، از بزرگسالان تا کودکان بسیار خردسال، می‌توانند از یک پانکراس مصنوعی که با الگوریتم مشابه کنترل می‌شود، بهره‌مند شوند. آنها همچنین می توانند بر روی بیمارانی از نوع ۲ که نیاز به دیالیز کلیوی دارند، با موفقیت آزمایش کنند.

برای این کار بیمار ۲۶ بیمار را از بیمارستان آدنبروک(Wolfson Diabetes and Endocrine Clinic at Addenbrooke’s Hospital) انتخاب کردند. سطح بالای گلوکز مزمن احتمال عواقب بالقوه تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد. دو سوم (67 درصد) از مواقعی که داروهای دارویی کنترل می‌کنند، سطح قند خون بالاتر است. با این حال، با استفاده از پانکراس مصنوعی، این مقدار به نصف کاهش یافت و به 33 درصد رسید.

دکتر «شارلوت بوتون» از موسسه متابولیک Wellcome-MRC در دانشگاه کمبریج و از مطالعه‌ای در این باره گفت: لوزام‌عده مصنوعی می‌تواند یک ایمان و علوم برای کمک به این بیماران ارائه دهد. استفاده از این فناوری ساده است و می‌توان آن را با خیال راحت در خانه استفاده کرد.

بخوان  وقتی جهان به مشکل می خورد، شیمی ناجی است

پانکراس مصنوعی با موفقیت یک نوع را نیز درمان می‌کند

ابداع کراس مصنوعی برای درمان بیماران درمان پانکراس

آخرینا پانکراس مصنوعی که سیستم حلقه بسته (سیستم حلقه بسته) نیز نامیده می‌شود، ممکن است برای افراد مبتلا به نوع ۱ کمک کننده باشد. این پانکراس با تقلید از فرآیندهای یک پانکراس واقعی عمل می‌کند.

یک حسگر گلوکز در زیر پوست قرار می‌دهد تا به طور خودکار با کمک یک الگوریتم، میزان انسولین را از طریق پمپ محاسبه کند. این معناست که افراد مبتلا به نوع دیگری نیازی به نظارت دقیق بر میزان قند خون خود به صورت دستی و روزانه ندارند.

آنها همچنین می‌توانند از طریق یک سیستم میزان کربوهیدرات‌هایی که تخمین زده می‌شوند در طول یک وعده غذایی مصرف کنند، مصرف کنند. این فناوری اولین بار سال گذشته توسط سرویس بهداشت ملی بریتانیا(NHS) ارائه شد. این فناوری توسط صدها بزرگسال و کودک مبتلا به نوع ۱ در کشور انگلیس استفاده می شود.

آزمایش‌ها نشان داد که این فناوری موفق‌تر از هر دستگاه دیگری است که در حال حاضر برای مدیریت بیماری در حال انجام است. سپس توسط موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی(NICE) تایید شد.

اما همه چیز کامل نبود. موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی همچنین از سرویس بهداشت ملی بریتانیا خواست تا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری برای ایجاد کند چرا که این فناوری حدود ۵۷۴۴ پوند(۷۰۲۵ دلار) قیمت دارد.

انتهای پیام



منبع