پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس‌ایکس

ماموریت «USSF-67» نیز مانند مأموریت «USSF-44»، یک ماموریت محرمانه است. با این حال، ما کمی در مورد این ماموریت می‌دانیم.

فضاپیمای «LDPE-3A» پنج محموله نیروی فضایی را طی ماموریت «USSF-67» با خود حمل خواهد کرد. مقام‌های فضایی در بیانیه‌ای گفتند که در میان این محموله‌ها، دو نمونه عملیات اولیه برای افزایش موقعیت‌ها و نمونه‌ای از عملیات اولیه محموله‌های ایمانی که قابلیت برقراری ارتباط امن در زمین را فراهم می‌کند، وجود دارد.

مرحله اول فالکون هوی مانند فالکون ۹ قابل استفاده مجدد است. دو پیشران جانبی این موشک دومین پرواز خود را انجام می‌دهند و در مأموریت «USSF-44» نیز حضور داشتند اما پیشران مرکزی آن را برای اولین بار به فضا می‌رود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دو پیشران جانبی اندکی پس از بلند شدن به زمین بازخواهند گشت و در پایگاه فضایی کیپ کاناورال، که در مجاورت پایگاه فضایی کندی قرار دارد، به صورت عمودی فرود آمدند. پیشران مرکزی باز خواهد گشت و در نهایت در اقیانوس اطلس خواهد افتاد.

پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه ۲۰۱۸ با انجام یک آزمایش پروازی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد. فالکون هوی در اولین پرتاب یک خودرو تسلا رود خود متعلق به بنیانگذار و شرکت اسپیس‌ایکس است یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در راننده راننده آن نشسته بود به اطراف خورشید فرستاد.

همچنین در این پرتاب یک فضاپیما به نام «Long Duration Propulsive ESPA (LDPE)-3A» که یک آداپتور محموله است و می‌تواند تا شش ماهواره کوچک را در خود جای دهد، به فضای پرواز می‌کند.

بخوان  برای ایجاد هوش مصنوعی اخلاقی باید «رمز ناخواسته» را بزنیم!

این موشک فالکون هوی با یک روز نظر از مرکز فضای کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می‌شود تا مأموریت محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به نام «USSF-67» انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت قصد دارد اولین پرتاب موشک فالکون هوی را در سال ۲۰۲۳ در روز یکشنبه، ۱۵ ژانویه، در ساعت ۱۷:۵۶ به وقت منطقه شرقی (۲:۲۶ بامداد روز دوشنبه به وقت ایران) انجام دهد.

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی یک ماموریت نظامی محرمانه را با موشک فالکون هوی به فضای پرتاب کند.

موشک فالکون هوی شامل سه بخش بهبود یافته فالکون ۹ اسپیس‌ایکس است که به هم متصل شده‌اند. در بخش بالایی پیشران مرکزی آن یک حمل بار گنجانده شده است.

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس‌ایکس

محموله اصلی آن یک ماهواره ماهواره‌ای به نام «Continuous Broadcast Augmenting SATCOM 2» است که فالکون هوی آن را به مدار زمین ثابت در فاصله‌ی حدود ۲۲۲۰۰ مایل (۳۵۷۰۰ کیلومتر) از زمین می‌فرستد.

انتهای پیام



منبع

ماموریت «USSF-67» تنها بخشی از هفته‌ای شلوغ اسپیس‌ایکس است. این شرکت قصد دارد ۵۱ ماهواره اینترنتی استارلینک خود را بر فراز یک موشک فالکون ۹ به زودی به فضا پرتاب کند.

فالکون هوی بار دیگر در ماه آوریل ۲۰۱۹ و ماه ژوئن همان سال به فضا پرتاب شد و هر بار ماهواره‌های عملیاتی را با خود به همراه برد. این موشک تا نوامبر سال گذشته پرتابی در نهایت در ماه نوامبر ماموریت «USSF-44» را برای نیروی فضایی دیگری انجام داد. به گزارش تحلیلگران صنعت فضایی، شکاف 40 ماهه در درجه اول به دلیل احتمالی برای آماده سازی محموله های گفته شده است.

بخوان  Web.com از ابزار جدید برنامه ریزی قرار ملاقات برای وب سایت های مشاغل کوچک رونمایی می کند

این پرتاب به صورت زنده از پایگاه خبری اسپیس پخش خواهد شد.