سوخت‌گیری خودکار هوایی با کمک هوش مصنوعی



شرکت «ایرباس» سوخت‌گیری خودکار هوا به هوا را با په‌پادهای هدایت‌شده با آزمایش‌های مصنوعی مصنوعی کرد و طی آن، از حسگرهای ناوبری استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تقویت‌شده را برای پرواز خودکار ارزیابی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت ایرباس اعلام کرده است که به تازگی دور دوم آزمایشات مربوط به نمایشگر سوخت‌گیری کاملاً خودکار هوایی به نام Auto’Mate را تکمیل کرده است.

انتظار می‌رود این فناوری نقش مهمی در بخش‌های دفاعی و هوانوردی غیرنظامی ایفا کند.

پس از اولین آزمایش پرواز در اوایل سال جاری، این آزمایش دوم، از حسگرهای ناوبری بر اساس هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته را برای پرواز خودمختار بررسی کرد.

شرکت ایرباس در پستی در X: برای اولین بار، ما فناوری‌های سوخت‌گیری خودکار هوا به هوا را بر اساس کنترل و هدایت پهپادهای متعدد از هواپیمای حمل و نقل تانکری چند منظوره(MRTT) آزمایش کرده‌ایم.

به گفته ایر، این شرکت با Auto’Mate قصد دارد حجم کاری خطا، خدمه و انسانی را به همراه هزینه‌های آموزش خدمه دهد و عملیات سیستم را تضمین کند. همچنین ایمنی و قابلیت اطمینان را بهبود بخشد.

افزایش کارایی

پروژه‌ای که توسط واحد تجاری دفاع و فضای ایرباس با همکاری زیرمجموعه نوآوری این شرکت موسوم به Airbus UpNext آغاز می‌شود، با هدف افزایش ایمنی، قابلیت اطمینان و کارایی ماموریت‌های سوخت‌گیری در پرواز انجام می‌شود.

به گفته این تیم، رویه‌های سوخت‌گیری در حین پرواز به هماهنگی دقیق بین خدمه تانکر هوایی و خلبان هواپیمای دریافت‌کننده نیاز دارد. از سویی سیستم‌های خودختار پتانسیل افزایش اثربخشی عملیات را می‌آورند و امکان انتقال سوخت را در شرایط دیگر، با دید کم‌تر می‌کنند. علاوه بر این، فناوری‌های خودمختار می‌تواند به کاهش هزینه‌های آموزشی برای خدمه پرواز کمک کند.

بخوان  ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

ایرباس ادعا می‌کند که از طریق سوخت‌گیری خودکار در حین پرواز، یک تانکر هوایی می‌تواند فرماندهی یک هواپیمای گیرنده را از فاصله قابل توجهی برای انجام بگیرد و آن را به طور مستقل به طور صحیح برای انتقال سوخت هدایت و کنترل کند. این شامل شروع انتقال واقعی سوخت از طریق تانکر می‌شود که به مانور جداسازی ایمن پس از اتمام عملیات ختم می‌شود.

فناوری Auto’Mate مسیر را برای سوخت‌گیری در حین پرواز وسایل نقلیه هوایی جنگی بدون سرنشین از جمله پهپادها نیز هموار می‌کند.

ایرباس در پستی در X: این فناوری‌ها در پیشبرد تیم‌سازی با یا بدون خدمه و همچنین عملیات‌های آینده نیروی هوایی که در آن جنگنده‌ها و هواپیماها مأموریتی مشترک با پهپادها خواهند داشت، مرتبط هستند.

برنامه روی فناوری سوخت‌گیری هوایی خودکار

ایرباس در پیشبرد سوخت‌گیری خودکار حین پرواز، بر مولفه کلیدی این فناوری در سه فناوری موجود است. اول از دوربین های مختلف با استفاده و میدان دید متفاوت، موقعیت دوم جهانی ماهواره با دقت بالا و حسگرهای لیدار(LiDAR) که همگی با الگوریتم های هوش مصنوعی ادغام و یکپارچه شده اند.

علاوه بر این، مهندسان ایرباس بر تقویت شبکه‌های ارتباطی درون پروازی و توسعه الگوریتم‌های کنترل مشارکتی و جلوگیری از بررسی می‌کنند. به نظر می‌رسد ایرباس با استفاده از تخصص خود در این حوزه، قدم بعدی را در سوخت‌گیری هوایی بردارد. اولین وسیله نقلیه آن A310 MRTT در سال ۲۰۰۴ وارد خدمت شد و به دنبال آن نسل جدید A33 MRTT عملیاتی شد.

ایرباس اکنون در حال پردازش سفارشات بیش از 60 هواپیمای A333 MRTT برای ناتو و مانند استرالیا، بریتانیا، عربستان سعودی و سنگاپور است.

بخوان  Google Meet به تازگی زیرنویس‌های بسیار بهتری دریافت کرده است

برنامه‌های ایرباس برای افزودن قابلیت‌های سوخت‌گیری خودکار به MMRT، قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد و برای تقویت سیستم‌های نظامی مختلف و عملیات‌های بشردوستانه کمک می‌کند.

انتهای پیام



منبع